Turbo problem audi S4 -92

MICKEHEHE HEHE
9 mars 2009 · 156 Inlägg

Ja hej..
Har en Audi S4 -92 som har lite problem, förmodligen turbo.
Allt började med att jag bytte ut turbon som satt i för att det var oljeläcka i den, köpte en beggad turbo och slängde i, märkte inge fel på den. ( orginal turbo, KKK-K24)
Jag tappade då 0,4-0,5bar i laddtryck, den ska ladda runt 1,4bar. Men får endast upp den i 1,0bar på högväxle och snabbare hastigheter just nu, dära har vi ett problem.
Och det andra problemet är att det tryck man kände ifrån turbon i 2an och 3ans växel har nästan försvunnit helt, det sitter en öppen dump på den. Och före har man hört bilen som suger in luft, och sen dumpar ut.
Men nu däremot så låter det som MAXIMALT tryck direkt direkt jag trycker på gasen, blir inte mer och mer, utan precis som att någon slang är av ungefär tongue Har försökt kika på slangarna runt turbon men har inte hittat något fel (ljudet kommer ifrån turbo sidan). Jag tror på att någon slang någonstans har en spricka, men har även hört att wastegaten kan släppa igenom luft så att man tappar tryck?
Har inte öppet luftfilter eller dylikt!

Någon som har erfarenhet av detta, eller något tips på hur jag kan gå till väga för att felsöka skiten smile
Hör av dig, antingen hära eller som ett PM!

Tack på förhand! / Micke

MICKEHEHE HEHE
10 mars 2009 · 156 Inlägg

Någon???

EDIT: Kan dumpen vara trasig, att fjädern är kass och att den släpper ut luften direkt det kommer in, istället för att hålla kvar och sen dumpa ut det?

Senast redigerat av MICKEHEHE (10 mars 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang