Ikväll byter vi klockor till sommartid. (uppgraderad)

alain www.bimmerpower.org
11 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Ikväll är det dags ingen wink
Underbart att får en timme extra med ljus, en god känsla att det går framåt. cool
Klockor ska ändras med 1 timme framåt.
Liten tips: när man går mot sommar, man sätter på klockor 1 timme framåt.
Däremot, på hösten när man har sommar bakom, man backa tillbaka klockor 1 timme.

Senast redigerat av alain (28 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Xaben
11 mars 2009 · 213 Inlägg

det känns som vi kunde vänta med det i år, för de snöare ju värre än på nordpolen tongue känns som våren inte kommer förens i juni

alain www.bimmerpower.org
11 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Xaben skrev:
det känns som vi kunde vänta med det i år, för de snöare ju värre än på nordpolen tongue känns som våren inte kommer förens i juni

Om vi kunde importerar lite värme från Thailand som har nu 35 grader varmt. cool

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
IceEyes Varningar: För många..
11 mars 2009 · 2 552 Inlägg

Tycker man kan skrota det där ställa-om-klockan-systemet helt och hållet.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Casy vinnarskalle!
11 mars 2009 · 907 Inlägg

Jag håller med, man blir bara förvirrad smile

BMW M3 "Crisis" (2002)
Mortalis VW-nörd?
11 mars 2009 · 4 332 Inlägg

Ställa-om-klockan grejen bör def. skrotas ja. De funkade väl under medeltiden när alla va bönder också.
Glömmer alltid vilken dag de e, vilken dag i mars e de då? tongue

SMOK
11 mars 2009 · 9 Inlägg

ett helvete när man ska upp på natten och jobba just vid den tiden också, antingen kommer man en timme för tidigt eller en timme försent ;S haha

Mortalis VW-nörd?
11 mars 2009 · 4 332 Inlägg

SMOK skrev:
ett helvete när man ska upp på natten och jobba just vid den tiden också, antingen kommer man en timme för tidigt eller en timme försent ;S haha

Precis tongue Kom ihåg när ja jobbade tidigt på morgonen och missade de där med omställningen ett par gånger...skitskoj o va där en timme för tidigt tongue

Germax
11 mars 2009 · 12 086 Inlägg

Xaben skrev:
det känns som vi kunde vänta med det i år, för de snöare ju värre än på nordpolen tongue känns som våren inte kommer förens i juni

Är de snö på elmia i år igen blir jag galen!!

marven
11 mars 2009 · 551 Inlägg

detta har man gått och väntat på länge hehe LJUUUUSSS

You can't B serious, oh K
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
11 mars 2009 · 1 898 Inlägg

JapMax skrev:

Xaben skrev:
det känns som vi kunde vänta med det i år, för de snöare ju värre än på nordpolen tongue känns som våren inte kommer förens i juni

Är de snö på elmia i år igen blir jag galen!!

Skulle inte förvåna mig ett dugg om det finns snö i April i år igen.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
smiler
11 mars 2009 · 672 Inlägg

JapMax skrev:

Xaben skrev:
det känns som vi kunde vänta med det i år, för de snöare ju värre än på nordpolen tongue känns som våren inte kommer förens i juni

Är de snö på elmia i år igen blir jag galen!!

Kanske dags å flytta evenemanget till sommaren då kanske... sommaren kommer iår igen, lovar!

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
Team-Adolfsson Gödseldräng
11 mars 2009 · 4 529 Inlägg

JapMax skrev:

Xaben skrev:
det känns som vi kunde vänta med det i år, för de snöare ju värre än på nordpolen tongue känns som våren inte kommer förens i juni

Är de snö på elmia i år igen blir jag galen!!

det är ju som roligast när det är snö ^^
se alla idioter med sina fina bilar som prångt ska köra me sommardäck och kanar av vägen såg en hel del såna förra året lol

Rquired Allmänt envis
11 mars 2009 · 12 512 Inlägg

Det går åt rätt håll i alla fall, varför inte skrota vintern helt och hållet? tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Hamilton
11 mars 2009 · 8 865 Inlägg

Det är ju tur att vi bara ställer om klockorna, skulle bli alldeles för dyrt att byta klockorna 2-gånger per år som det står i rubriken....wink

Senast redigerat av Hamilton (11 mars 2009)

Fotograf på tierpidag.se
Micksson
11 mars 2009 · 343 Inlägg

Hamilton skrev:
Det är ju tur att vi bara ställer om klockorna, skulle bli alldeles för dyrt att byta klockorna 2-gånger per år som det står i rubriken....wink

Haha, tänkte precis samma sak där.  wink

OnT: Brukar tänka att nu när det börjar närma sig soltider så ställer man fram utemöblerna, alltså ställer man fram klockan också. Och när det blir vinter så tar man in möblerna igen, ställer tillbaka klockan. ^^

ozzy ★★★★★
11 mars 2009 · 455 Inlägg

ExXtr3me skrev:

JapMax skrev:

Xaben skrev:
det känns som vi kunde vänta med det i år, för de snöare ju värre än på nordpolen tongue känns som våren inte kommer förens i juni

Är de snö på elmia i år igen blir jag galen!!

Skulle inte förvåna mig ett dugg om det finns snö i April i år igen.

om du menar förra året nu, så var elmia tidigt förra året i mars smile

men får verkligen inte hoppas de e någon snö i år där ! även att de är senare som tur är

Navkapsel
11 mars 2009 · 4 637 Inlägg

Rquired skrev:
Det går åt rätt håll i alla fall, varför inte skrota vintern helt och hållet? tongue

För att det är så jäkla skoj att köra brett när det är snö!

Rquired Allmänt envis
11 mars 2009 · 12 512 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

Rquired skrev:
Det går åt rätt håll i alla fall, varför inte skrota vintern helt och hållet? tongue

För att det är så jäkla skoj att köra brett när det är snö!

Jo det förstås, men om det kunde snöat ordentligt några veckor kring jul då? Så man får leka av sig!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
nitrox Defloratör.
11 mars 2009 · 641 Inlägg

Rquired skrev:

EmilHammarlund skrev:

Rquired skrev:
Det går åt rätt håll i alla fall, varför inte skrota vintern helt och hållet? tongue

För att det är så jäkla skoj att köra brett när det är snö!

Jo det förstås, men om det kunde snöat ordentligt några veckor kring jul då? Så man får leka av sig!

NÄÄÄH nu är ju roligaste tiden av vintern. Speciellt eftersom isarna håller för 12ton och uppåt nu så man törs ladda på lite efter den 1 mil långa israkan som finns här hos mig:P för att inte tala om isbanan några snälla personer plogat upp, den är riktigt feeet:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang