Trimmad Japs bild.. Något för ej bilkunniga?

FormulaV8
18 november 2009 · 32 Inlägg

linuslinje skrev:
Finns många som kör runt i feta bilar utan att veta hur man byter tändstift. Dock så brukar de ju krocka/köra av vägen efter några månader.

Så förmågan att köra bil hänger i grunden på om man kan skruva med den? Utveckla gärna...

Dodge Stealth ES "P.O.S." (1991)
Pontiac Trans Am "WS6 RA Moby Dick" (1997)
89a Avstängd
19 november 2009 · 47 Inlägg

doch skrev:

lelleal skrev:

doch skrev:

Åter igen.. Plånboken har ni inget med o göra.. Jag har redan sagt att den räcker till...


Jag kör Kia Sportage 2.0 142 hkr.... OCH en BMW 330i som ja inte hunnit och orkar inte ladda upp...

Ja tänker inte kliva från 231 hästar till 800 hästar på dirren... Jag kliver upp... Men jag är väldigt pratglad angående ämnet redan nu... Och varför inte ta upp detta ämnet då... För jag tror att fler är intresserade


ÄR EN JAPS BIL SOM ÄR OMBYGGD I MOTORN NÅGOT FÖR NÅGON SOM INTE ÄR SÅ VÄRST KUNNIG?

ja du har skrivit att du har pengar ett antal gånger ... vart skrev ja att du inte hadde pengar ???skrev bara att de är rätt stort steg i hkr och om man har en sån bil så är de ju bra om man kan skruva själv för de blir dyrt lämna och laga renovera mm
tkr du mer försöker framföra hur mkt pengar du har än att ta till dig tips och råd pengar är inget unikt hehe. Bra moto så mkt man trimmar för ska man ha i extra budget och laga för smile!

Ja självklart jag skryter om min budget... Jag har 1. 152. 900 för att vara exakt... NÅGON MER SOM BRYR SIG.... bra....

STÄNG NER TRÅDEN TACK.... smile

HAHAHAHA hade jag haft sådär mycke pengar hade jag inte ens frågat om man måste vara bil kunnig tongue jag hade köpt en Värsting supra direkt inget snack om saken, jag har en bmw 325 som det är små godis på 220 häst jag skulle inte bry mig ahde köpt en supra med 800HK direkt gasat och vart gladgår något sönder ehh fuck släng in den på någon verkstad

89a Avstängd
19 november 2009 · 47 Inlägg

doch skrev:

lelleal skrev:

doch skrev:

Åter igen.. Plånboken har ni inget med o göra.. Jag har redan sagt att den räcker till...


Jag kör Kia Sportage 2.0 142 hkr.... OCH en BMW 330i som ja inte hunnit och orkar inte ladda upp...

Ja tänker inte kliva från 231 hästar till 800 hästar på dirren... Jag kliver upp... Men jag är väldigt pratglad angående ämnet redan nu... Och varför inte ta upp detta ämnet då... För jag tror att fler är intresserade


ÄR EN JAPS BIL SOM ÄR OMBYGGD I MOTORN NÅGOT FÖR NÅGON SOM INTE ÄR SÅ VÄRST KUNNIG?

ja du har skrivit att du har pengar ett antal gånger ... vart skrev ja att du inte hadde pengar ???skrev bara att de är rätt stort steg i hkr och om man har en sån bil så är de ju bra om man kan skruva själv för de blir dyrt lämna och laga renovera mm
tkr du mer försöker framföra hur mkt pengar du har än att ta till dig tips och råd pengar är inget unikt hehe. Bra moto så mkt man trimmar för ska man ha i extra budget och laga för smile!

Ja självklart jag skryter om min budget... Jag har 1. 152. 900 för att vara exakt... NÅGON MER SOM BRYR SIG.... bra....

STÄNG NER TRÅDEN TACK.... smile

Fattar inte ens hur man kan ställa frågor om man måste vara bil kunnig eller om dom bilarna krånglar och går sönder tongue har man sådär mycke pengar så är det bara köpa...du måste vara en snål fan lollol

putte_88
19 november 2009 · 55 Inlägg

89a skrev:

doch skrev:

lelleal skrev:

ja du har skrivit att du har pengar ett antal gånger ... vart skrev ja att du inte hadde pengar ???skrev bara att de är rätt stort steg i hkr och om man har en sån bil så är de ju bra om man kan skruva själv för de blir dyrt lämna och laga renovera mm
tkr du mer försöker framföra hur mkt pengar du har än att ta till dig tips och råd pengar är inget unikt hehe. Bra moto så mkt man trimmar för ska man ha i extra budget och laga för smile!

Ja självklart jag skryter om min budget... Jag har 1. 152. 900 för att vara exakt... NÅGON MER SOM BRYR SIG.... bra....

STÄNG NER TRÅDEN TACK.... smile

Fattar inte ens hur man kan ställa frågor om man måste vara bil kunnig eller om dom bilarna krånglar och går sönder tongue har man sådär mycke pengar så är det bara köpa...du måste vara en snål fan lollol

Håller helt me dig tongue har du sådär mycke pengar är det ju bara köpa och gasa sönder! har själv haft 2 supror båda 2 på över 500HK gick snuskigt bra! gäller bara att hålla efter!! så håller som sjukt bra...väldigt bra drivlina dom pallar mycke, köp dig en fan sådär mycke pengar är det ju inte ens något snack om saken FFS!!!!

deempan Avstängd
19 november 2009 · 126 Inlägg

Köp dig en Snygg supra, med 800Häst och kör och njut, vem säger att man ska trycka gasen i botten i en jävla rondell eller börja sladda i stan, kör och känn efter det gjorde jag, börjad med en volvo 740gl till en audi s2 me 600Hk ladda 1,5 smile

opelmtx
19 november 2009 ·

Jag tycker hela verkar som ett skämt  det är mycket  "Typ"  "Ajja"  "Asså" Inga fördomar men det låter lite sådär tongue  sen har han inte ens bilder på sin egen bil "Kia" som det sitter 20 tummare med coilisar och 800hk Låter lite pankaka bara Men kan vara så  roll

putte_88
20 november 2009 · 55 Inlägg

opelmtx skrev:
Jag tycker hela verkar som ett skämt  det är mycket  "Typ"  "Ajja"  "Asså" Inga fördomar men det låter lite sådär tongue  sen har han inte ens bilder på sin egen bil "Kia" som det sitter 20 tummare med coilisar och 800hk Låter lite pankaka bara Men kan vara så  roll

haha tongue

NissanMotorsport
20 november 2009 ·

Jag köpte min 200a S14.. 320 hk, hade endast kört orginal 740 innan.. inte alls insatt i turbo och japsare..blivit genom tiden jag haft den.. dock MOTORRAS nu wink haha.. pågrund av okunnighet från mig. Vafan, trodde ju bränslebladningen va OK, men det tyckte inte en av kolvarna..

så enligt min mening så ska du ha koll på hur en turbo fungerar, laddtryck.. bränslet, om du nu börjar öka laddtrycket, annars anser inte jag det ska vara något problem såvidare du inte köper en supra med 600hk.. men 200-300 hk så bör det funka.. lite tätare byte av slitage delar bara.. mitt motorras kostar mig 23.000 + nu.. så lite dyrare delar får du räkna med + att det är svårt att få tag på..

edit: läste igenom tråden nu, och mitt inlägg är väl lite meningslöst när han ska ha en F&F bil.. så hah tongue

Senast redigerat av MIG1408 (20 november 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang