Vad gör dig förbannad just nu?

sleepyoh
3 december 2010 · 1 319 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

Gronwalls skrev:

Nitrometanskada skrev:
Att läsa detta gjorde mig rosenrasande.

http://www.friatider.se/somalisk-jattef … amma-vraks

va fan är det för sjukt man läser :S

Välkommen upp till din närmsta stad i norr. Exakt samma saga här fast x100.

När kommunen säger varmt välkommen till alla dessa asyler och trasa-på-huvet-kulturer, ger dem våra pengar, våra åtgärder samt gratis bostäder.

Samtidigt tvingar ut de som bott och arbetat här i hela sitt liv att flytta dit jobben finns. Då finns det inga resurser eller intressen att hjälpa dem.

Vi tvingas låsa in våran äldre generation som byggt upp samhället då det inte finns tillräckligt med personal eller resurser till dem. Samtidigt söker kommunen ständigt efter tolkar och coacher till våran importerade generation.

mad

Och de undrar varför vi tröttnar. Hände mig när jag var i 11års åldern. Vridet samhälle.

_----------'
ottimo Spirit of excellence
4 december 2010 · 22 Inlägg

DET HÄR ÄR INTE OK!!!!!

Är det verkligen så vi önskar att vårat samhälle ska se ut?!?

Det har aldrig funnits, kommer inte heller att finnas någon rättvisa i vårat land. Så länge vi tolererar,

inte vågar statuera exempel på vart gränserna går! Skydda och hjälpa, de verkligen utsatta!

Alla kan någon gång råka illa ut. Hur många har inte redan gjort det?!?

Bevisföring, helt utan belägg... överbeskyddande, när varje makthavare, beslutsfattare stoppar

huvudet i sanden är mer regel än undantag.

Banker och försäkringsbolag, är dessutom de största "legitima" bedragarna i vårat samhälle!

Jag har mer bevis än vad som krävs för att författa en bok!

Ett gammalt ( SANT ) ordspråk säger; Det tar mer än 40 år att göra en Svensk förbannad...

Vi kan gny och klaga sinsemellan.... Men vad kommer ut av det?!!? Får vi se ett resultat??? NEJ!!!

Är mitt svar i den sakfrågan. Ett litet exempel; När jag bodde i Frankrike, Paris i slutet av 90 talet,

höjdes brödpriset med

typ 15 centimes. (lika många ören i SEK) Vad hände? Man gick man ur huse, ALLA! Barn, ungomar, äldre

med käpp och rullstol, samlades och gjorde sina röster hörda. Jag säger inte, ej heller sympatiserar med

att våldshandlingar är en lösning på problem och orättvisor. Långt ifrån. Men 6 timmar innan vanliga

"Fransoser", hårt arbetande, unga som gamla, vissa utan förmåga att röra sig utan hjälpmedel,

hederliga medborgare, "hotade med att spränga jordbruksdepartementet" om de blev

fråntagna sitt "dagliga bröd" Man vägrade orättvisan, man gick ihop. Stöttade varandra till fullo, för

"sitt dagliga bröd"

Kort där efter SÄNKTES !!! priset på Le pain Batard, Baguetter osv. Med lika mycket.

Förvisso endast med "bara" 15 öre... Men med facit i hand, av egen erfarenhet, ställer jag mig bara själv

åter igen frågan, men  också

till er alla där ute; Varför är det en utopi här i Sverige, när så makabra orättvisor, dagligen uppdagas?!?

Åldringsvården fallerar. Gamla lider på sina boenden, i livets slutskede! Undervisningsmaterial ryms

inte längre i skolornas budget! Skolmaten, väntetiden vid nödsituationer om du skulle behöva Polis,

ambulans, oavsett nödsituation, är i vissa fall ingen hjälp alls! Väntetiden på akuten runt om i landet!

Osv. Osv.....

Jag vill gärna tro på att alla i nöd, oskyldiga, barn framför allt, ensamstående föräldrar i en livskris,

VI ALLA!  Ska få en rimlig chans att få den hjälp vi behöver, NÄR och OM det skulle behövas!

Fasen, skulle försöka fatta mig kort, blev ju nästan förbladet till en bok... Men jag är förbannad!!!!!

ALVARLIGT TALAT!!!!!  Vart fasen tog vår moral, vårat civilkurage vägen???

Ha en underbar helg! Var rädda om er och varandra!



Mvh. Bosse

martinn
4 december 2010 · 2 624 Inlägg

Att jag e halvsjuk när det är as skönt sladdväder ute.. har vart ute nu men fick så jävla ont i halsen så fick åka hem sad

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Nitrometanskada Gött mos
4 december 2010 · 1 096 Inlägg

sleepyoh skrev:

Martin 9-3 skrev:

Gronwalls skrev:

va fan är det för sjukt man läser :S

Välkommen upp till din närmsta stad i norr. Exakt samma saga här fast x100.

När kommunen säger varmt välkommen till alla dessa asyler och trasa-på-huvet-kulturer, ger dem våra pengar, våra åtgärder samt gratis bostäder.

Samtidigt tvingar ut de som bott och arbetat här i hela sitt liv att flytta dit jobben finns. Då finns det inga resurser eller intressen att hjälpa dem.

Vi tvingas låsa in våran äldre generation som byggt upp samhället då det inte finns tillräckligt med personal eller resurser till dem. Samtidigt söker kommunen ständigt efter tolkar och coacher till våran importerade generation.

mad

Och de undrar varför vi tröttnar. Hände mig när jag var i 11års åldern. Vridet samhälle.

Jag har tröttnat för längesen.

Högstadiet: Olika språkklasser slås ihop, i mitt fall tyska. Ett par månader efter avskedas en lärare pga "arbetsbrist"(egentligen för att få loss pengar). Någon månad efter detta anställs en lärare för att ha 6 elever i persiska. Och den kvarvarande läraren fick ha 30-40 elever i klasserna och förutom lärarens förutsättningar att göra sitt jobb så drabbades 250 elever. Alla lika värda? In my ass smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
danne5
4 december 2010 · 111 Inlägg

att bilen min inte vill bli ren i underkant under dörrkanten där nere, snart häller jag bensin eller terpentin där

D_MAN ?
5 december 2010 · 1 038 Inlägg

Att nån moderator tagit min bil offline!

Senast redigerat av GTi-R_Danne (5 december 2010)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
bmx
5 december 2010 · 7 100 Inlägg

ny telefon,och den har redan gått sönder..........
går inte att skicka sms,och när ja får ett sms så står det att medelandet är skadat..

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
5 december 2010 · 3 068 Inlägg

Att det blivit nåt knas med min handbroms i golfen som gör att den låter som att nåt slår i en gång för varje varv hjulet snurrar.. om man drar handbromsen när man kör alltså.. bytte hjulbultar idag, alla i rätt längd, så det är inte det.. vafan kan det vara?? bytte bromstrummor igår och det kom efter det.. backarna rörde jag aldrig eftersom de såg väldigt fina ut... well well.. ska testa med 5mm spacers innan jag gör några större ingrepp..

Ha en trevlig kväll!

tsdi Egenföretagare
5 december 2010 · 2 496 Inlägg

Att folk åker i 50 på motorvägen för att det är lite snö ute. Det borde vara lag på att ta körkort även på vintern.

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
FordRSC Los geht's, Schumacher
5 december 2010 · 1 510 Inlägg

tsdi skrev:
Att folk åker i 50 på motorvägen för att det är lite snö ute. Det borde vara lag på att ta körkort även på vintern.

Förstår inte mig på sådant folk att de ens vågar köra då! Sen kör alla efter den som kör i 50-60 då ingen vågar byta fil pga snön/slasket mellan vägbanorna...

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Martin 9-3 Fisketokig
5 december 2010 · 2 997 Inlägg

Lika folk som ligger och är hyffsat kaxig och ligger i bra hastighet men så fort de kommer bakom ett tyngre fordon så kryper de ihop och ligger tätt efter och vågar inte köra om och det byggs på.

Jättekul när man har en lastbil i 60-70 kmh/h följt av 5-6 bilar där alla försämrar sikten och de ligger så pass tätt att man ogärna vill tränga sig mellan. Möjligheterna att göra säkra omkörningar av alla fordon direkt kommer inte ofta på våra vägar.

Kör om direkt så slipper vi dessa tåg bakom tyngre bilar. Eller kör med stora avstånd så vi andra kan göra omkörningar i omgångar!!!

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Gnomen Dope MF
5 december 2010 · 213 Inlägg

Är förbannad för att jag har hamnat i en jobbig situation mellan en släkting och dennes partner, där den ena ligger på behandlingshem och ringer dels till mig och till min släkting och hotar ta sitt liv.. (vilket personen nästan fullbordade igår) sad Vet inte riktigt vad man ska ta sig till, och jag mår såklart piss.. Sen är det massa andra saker i detta "dramat" som tynger ner mig hårt, och jag står mitt i skiten och kan inte göra ett smack.

Sover dåligt, konstant ont i magen och konstant huvudvärk. Kul att man ska börja ha praktik på tisdag med!

GAH! Blir tokig sad

Volkswagen Golf 5 GTI "Missödet" (2005)
Skoda Octavia RS TDI "Bruksåsnan" (2011)
Saab 9-3 Aero "Brukisen" (2002)
fontheking5
7 december 2010 · 825 Inlägg

Kylan som är på väg in .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
Navkapsel
7 december 2010 · 4 637 Inlägg

Att jag trots tjat på diverse forum o s v inte vad vad jag ska fixa för avgassystem, blir tookig!!!

(Bäst att tillägga att det finns lite alternativ i slutet av denna tråd, så att inte förbannadtråden blir för off topic. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=175359 )

Senast redigerat av EmilHammarlund (7 december 2010)

sleepyoh
7 december 2010 · 1 319 Inlägg

Alla dessa poliser. Missförstå mig rätt, jag gillar polisen, för det mesta. Men hajjar inte varför de har sånt jävla stort intresse av att stoppa mig. .

_----------'
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
7 december 2010 · 3 068 Inlägg

Folk som kör som idioter!!

Från senaste veckan:

Var nära att bli prejad in i mittenräcket idag av en lastbil
en bil som kör ur rondell från inre körfält o tvingar mig att tvärnita
en bil som backar rakt ut från parkering, hinner preciiiis smita förbi
en som i sista sekunden ska klämma sig in i avfart till älvsborgsbron (i hög fart över heldraget)
en lastbil som ledsnar på att ligga bakom traktor och dundrar rakt ut över heldraget

Det var bara några.. jag fattar inte hur folk tänker egentligen.. man blir bara så less.. hög hastighet osv bryr jag mig inte så mkt om, men i situationer som sätter andra i fara, det är fan inte ok.

Delta_Rebel
7 december 2010 ·

Att fjärrkontrollen till bredbands switchen  krånglar...

Nitrometanskada Gött mos
7 december 2010 · 1 096 Inlägg

Inte förbannad men konfunderad: Att folk begär nypris för begagnade saker.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
7 december 2010 · 3 068 Inlägg

EmilHammarlund skrev:
De har ju försäkring...

Folk verkar inte fatta något oavsett hastighet (och skulle t ex min bil skadas i olycka skulle jag säkert inte få det den är värd och påkostad.)

Det är ju så.. oavsett vill man inte ha bilen kvaddad pga nån annans oaktsamhet, men om det skulle hända så lär man  inte få igen i närheten av pengarna och tiden man lagt ut.. Kör jag själv som en dåre och vänder den uppochner i diket så får jag stå mitt kast.. men jag skulle inte bli nådigt förbannad om nån annan kör sönder den av ren lathet/oaktsamhet/brist på körplanering/sistasekunden-svängar osv.. Fan det är väl inte hela världen om man råkar köra fel, då får man ta nästa avfart och köra tillbaka..

sleepyoh
7 december 2010 · 1 319 Inlägg

Nitrometanskada skrev:
Inte förbannad men konfunderad: Att folk begär nypris för begagnade saker.

Hajjar inte heller det där. En storhög idioter tror att dom ska få ut nästan fullt pris, när det egentligen knappt är värt hälften.. roll

_----------'
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang