Skillnad på 325-328?

villon
27 mars 2006 · 684 Inlägg

Hej jag undrar vad det är för skillnad på bmw 325 och bmw 328 e36 1 hk skillnad och sen är det att 325 har 2,5 l motor och 328 2,8 l motor eller? hjälp

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Crillson
27 mars 2006 · 19 Inlägg

Det med motorvolym stämmer alldeles utmärkt wink dessutom har 328 mer vrid än 325 . det är alltid ett svårt val mellan dom bilarna priset är ju något högre på 328 men samtidgt så är motorkaraktären lite annorlunda dessa imellan 325 har rätt jämt vrid rakt igenom medan 328 har något sämre i början men när den väl får vridet sticker den smile så det ända rätta om du är på jag efter än e36 är att provköra dom...

BMW 320i (1986)
Flippe
31 juli 2006 · 4 Inlägg

328an är också billigare än 325an i försäkring.
328an drar mindre bensin än 325an.
328an har 280 vrid, vet inte exact vad 325an har i huvudet nu men mindre.
328an har bättre drag vid låga varv
328an har en nyare motor..
328an har kamkedja (inte säker på att 325an har det?)

etc..

mvh

BMW 328 (1996)
precision
31 juli 2006 · 2 652 Inlägg

alla m50 motorer har kamkedja

328power Greve
31 juli 2006 · 9 Inlägg

325:ans motor heter M50 och är på 2,5l medans 328:ans Motor heter M52 och är på 2,8l
Det finns en massa bra att läsa om Bmw på www.autopower.se

mannen666666 preem pump
31 juli 2006 · 836 Inlägg

245 i vrid i 325:an

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
legacy_turbo
31 juli 2006 · 70 Inlägg

328 har alu block och 325 har stål men jag är inte 100

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit
precision
31 juli 2006 · 2 652 Inlägg

legacy_turbo skrev:
328 har alu block och 325 har stål men jag är inte 100

de stämmer

Drift_on Slipare/Svetsare
31 juli 2006 · 1 Inlägg

Gå för turboladdning på denna motor och använd 325'ans block ihop
med 328'ans vevaxel. Då har du en riktigt fin motor smile

Den som vet mest och kan bäst när han dör vinner..
bmwpawer
8 september 2007 · 8 Inlägg

För ni som har känslan att vridet mellan den här modellerna är olika beroende på varvtal har fel. 328an har mycket med vrid i hela registret men varför man känner skillnad beror påp att 328an är högre växlad än 325an.... hade en 325i -94 limo den gjorde 240 men då slog varvstoppen i.... ni som provat dra ur en 328a limo  (vilket jag har nu) märker att det finns några hundra varv kvar innan varvstoppen vid 240.... min begränsar med hasrighetsspärren på 250 blåsa och då finns det varv kvar att ge från motorn... där av det konstiga vridet mellan modellerna.....

BMW 328i (1997)
BMW 330xd (2003)
BMW 325ix (1988)
bumpe Lastbilsmekaniker
9 september 2007 · 3 878 Inlägg

Drift_on skrev:
Gå för turboladdning på denna motor och använd 325'ans block ihop
med 328'ans vevaxel. Då har du en riktigt fin motor smile

Stakar och om jag minns rätt även kolvar bör tas från M52 till M50. Med M52 botteninnehåll i en M50 block och topp, mls packning, stor turbo och autronic så har du 5-600 varjedag driftsäkra hästar, ganska så kul och i jämförels prisvärt big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang