Fjädrar 850

JockeSoderlund
17 mars 2009 · 72 Inlägg

Hur tar man bort fjädern så man kan kapa o sätta dit den ? smile skulle gärna vilja ha hjälp me de !

tack för svaren smile
ha de!

Hilmer
17 mars 2009 · 1 789 Inlägg

Du vet om att fjädern är konad, så när du kapat denna så ligger den inte an som den ska i skålen.

JockeSoderlund
17 mars 2009 · 72 Inlägg

hur gör alla andra då? :S

TurbOla Reservdansk
17 mars 2009 · 6 271 Inlägg

Sänkfjädrar?
Så dyra är dom faktiskt inte...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Hilmer
17 mars 2009 · 1 789 Inlägg

Ja eller så gör man som jag och modifierar fjäderbenet, svetsar en kant runtom "skålen" så fjädern blir kvar.

Volvo_940T
17 mars 2009 · 5 Inlägg

Eller så kapar man upp 2 skåror i fjädersätet och sen slangklämmor runt fjädern sen. Funkar prima å godkänt på bes.

Hilmer
17 mars 2009 · 1 789 Inlägg

Volvo_940T skrev:
Eller så kapar man upp 2 skåror i fjädersätet och sen slangklämmor runt fjädern sen. Funkar prima å godkänt på bes.

Inget som jag personligen skulle förlita mig på, du kan aldrig spänna fast en fjäder bara hjälpligt hålla den på plats. Om slangklämman brister så sitter fjädern i däcket inom kort.

biber
17 mars 2009 · 429 Inlägg

Lånar tråden lite, Någon som vet var jag kan få tag på bra sänkningsfjädrar till min 850 2,5s - 96? Tänkte ifall någon hade bra/dålig erfarenhet av olika märken / modeller.

MVH Pontus

// Pontus
thelundgren
18 mars 2009 · 166 Inlägg

biber skrev:
Lånar tråden lite, Någon som vet var jag kan få tag på bra sänkningsfjädrar till min 850 2,5s - 96? Tänkte ifall någon hade bra/dålig erfarenhet av olika märken / modeller.

MVH Pontus

Köp från Autotech i trollhätan [ www.atechmotor.com ] vet en del som har såna och tycker dom är bra.
Sen finns det billigare på tex. [ tillbilen.se ] fast dom vet jag inget om förutom att det är ganska bra märke.

Volvo_940T
20 mars 2009 · 5 Inlägg

Hilmer skrev:

Volvo_940T skrev:
Eller så kapar man upp 2 skåror i fjädersätet och sen slangklämmor runt fjädern sen. Funkar prima å godkänt på bes.

Inget som jag personligen skulle förlita mig på, du kan aldrig spänna fast en fjäder bara hjälpligt hålla den på plats. Om slangklämman brister så sitter fjädern i däcket inom kort.

precis.. därför har jag satt 2 slangklämmor. Det har funkat ett år nu men man får ju kolla över klämmorna lite ibland så dom inte ser dåliga ut.

n_andersson
20 mars 2009 · 689 Inlägg

JockeSoderlund skrev:
Hur tar man bort fjädern så man kan kapa o sätta dit den ? smile skulle gärna vilja ha hjälp me de !

tack för svaren smile
ha de!

Jag svetsade fast mina i den nedre fjädertallriken. har kört så över 4000 hårda mil och för mig håller det iaf

Mvh Niklas

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang