Byta högtalare i volvo 850 -93

Sinistergrin
17 mars 2009 · 25 Inlägg

Hej..nu är juh ja helt blåst när det gäller bilar o ljud o allt där till.

Men undrar lite om nån vet hur man får bort skyddet i bildörren för högtalarna, tänkte om man kunde köpa några bättre, för bas o bra ljud verkar dom inte ha haft nån aning om då vad det var.

Och uppe på instrumentbrädan sitter d några små högtalare vilket ja antar är diskanten lr nått...

Om nån ens har någon aning om va ja talar om så e ja tacksam för svar big_smile

DusanMandick Random Hero
17 mars 2009 · 4 047 Inlägg

tkr du först o främst ska söka, för ja har sett samma fråga så många ggr nu, hittar du inget får du all hjälp du behöver

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Sinistergrin
17 mars 2009 · 25 Inlägg

jo har googlat en del...men inte hittat nå. får väl ta me mig en mejsel nästa gång i bilen o se om det går o pilla bort dom

DusanMandick Random Hero
17 mars 2009 · 4 047 Inlägg

Sinistergrin skrev:
jo har googlat en del...men inte hittat nå. får väl ta me mig en mejsel nästa gång i bilen o se om det går o pilla bort dom

nej trådar här på gorg,

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Sinistergrin
17 mars 2009 · 25 Inlägg

aha okej...ny här så e lite rudis...men ja ska spana. tack iaf

TurbOla Reservdansk
17 mars 2009 · 6 271 Inlägg
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Grodan74
17 mars 2009 · 206 Inlägg

Ja i alla fall,

alla högtalargaller är bara att pilla bort, kan dock vara knepigt med de på instrumentbrädan, men det är principen i alla fall smile sen om du ska få bra bas ur framsystemet på en 850 så får du nog jobba en del med dörrarna, dämpa dom, och fixa till baffeln (den är klen och har stora lufthål i sig), typ precis som jag borde få tummen ur och göra

Sinistergrin
17 mars 2009 · 25 Inlägg

underbart...tackar så mkt. får läsa dom andra trådarna sen om vad för högtalare som kan duga.

TurbOla Reservdansk
17 mars 2009 · 6 271 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Gallret i fram lossar du genom att trycka in en mejsel eller nylonkil i bakkant på gallret (mot den infällda textilpanelen).
Gallret i bakdörrarna lossar du genom att ta tag i det i underkant (det finns plats för fingrarna mellan gallret och dörrsidan) och dra gallret mot dig.

Jag kan lossa gallerna fram med enbart fingrarna. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
DusanMandick Random Hero
17 mars 2009 · 4 047 Inlägg

TurbOla skrev:

Swedenrockers skrev:
Gallret i fram lossar du genom att trycka in en mejsel eller nylonkil i bakkant på gallret (mot den infällda textilpanelen).
Gallret i bakdörrarna lossar du genom att ta tag i det i underkant (det finns plats för fingrarna mellan gallret och dörrsidan) och dra gallret mot dig.

Jag kan lossa gallerna fram med enbart fingrarna. wink

har du smala fingrar av järn ? tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
stahre
17 mars 2009 ·

Grodan74 skrev:
Ja i alla fall,

alla högtalargaller är bara att pilla bort, kan dock vara knepigt med de på instrumentbrädan, men det är principen i alla fall smile sen om du ska få bra bas ur framsystemet på en 850 så får du nog jobba en del med dörrarna, dämpa dom, och fixa till baffeln (den är klen och har stora lufthål i sig), typ precis som jag borde få tummen ur och göra

Lånar tråden lite. Är det någon som har byggt framsystem i en 850 som kan lägga upp lite bilder? Eller är det nån som har bra förslag på hur man gör för att fixa till baffeln på ett lätt sätt?

TurbOla Reservdansk
17 mars 2009 · 6 271 Inlägg

DusanMandick skrev:

TurbOla skrev:

Swedenrockers skrev:
Gallret i fram lossar du genom att trycka in en mejsel eller nylonkil i bakkant på gallret (mot den infällda textilpanelen).
Gallret i bakdörrarna lossar du genom att ta tag i det i underkant (det finns plats för fingrarna mellan gallret och dörrsidan) och dra gallret mot dig.

Jag kan lossa gallerna fram med enbart fingrarna. wink

har du smala fingrar av järn ? tongue

Får man bara in fingerspetsarna i bakkanten på gallret så går det. wink


Swedenrockers skrev:
Jag kan snacka bort dom.

Låta någon annan göra jobbet, dvs? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang