grymt projekt. har varit sugen länge på att bygga på en mini, men jag slänge på turbo på hojen iställe . lycka till med projektet. är grymt imponerad
Ja minin finns det ju till och med färdiga kitt till att köpa! Kostar ju en lagom slant bara! Tack ska du ha!
KHRacing skrev:
Tror inte det finns krav på material . bara ordentliga rekommendationer
polare har en hemmabyggd Seven i "bonnastål". gatreggad såklart
Okej! Låter ju nästan som att man ska ta o bygga färdigt bakvagnen här o få ner den på hjul så kanske man kan ta hit en SFRO nisse o se.. antingen skrattar han ihjäl sig eller så kanske han tycker att det ska gå att få gatlegalt! Jag tvivlar ju dock på det men det kan ju vara värt en tusenlapp o se vad han har att säga! Om inte annat så har han nog en del vettigt att komma med till en glad amatör som mig!
Blästra blästra blästra... Imorgon kommer mina coilovers också! En veckas leveranstid från England.. inte så pjåkigt! Så då kommer bakvagnen ta fart är det tänkt!
Blästra blästra blästra... Imorgon kommer mina coilovers också! En veckas leveranstid från England.. inte så pjåkigt! Så då kommer bakvagnen ta fart är det tänkt!
MVH/Jon
när jag beställde mina till golfen tog det 3 dagar från tyskland och då va dom hemma vid dörren:P
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
MVH/Jon
när jag beställde mina till golfen tog det 3 dagar från tyskland och då va dom hemma vid dörren:P
Ofan! Det var inte illa! Frakten kostade 150kr för mig! Du kanske hade nån dyrare frakt?
MVH/Jon
Ofan! Det var inte illa! Frakten kostade 150kr för mig! Du kanske hade nån dyrare frakt?
MVH/Jon
coilsen kostade 2700 inklusive frakt:P
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Idag knackade Schenker på min dörr! Väldans trevligt besök måste jag säga! Har även inhandlat lite nya bromsdetaljer till bakvagnen! Så nu är det bara lite vilja o en massa kapande o svetsande så ska bilen stå på egna hjul inom en snar framtid!
Jaha nu har man börjat måtta lite! Tanken var ju att topplagringen skulle sitta i buren, så får se hur man löser det! Är helt nollad på detta med inpassning av fjäderben så det kan hända att det blir några "gör om, gör rätt"! Men det är ju så man lär sig och då blir det garanterat inte lika fel andra gången man gör det!
Hur noga är det att Castervinkeln blir exakt som på bilen upphängningen kommer ifrån? Alla bilar med fjäderbenbak har ju fjäderbenen lodräta! Kan jag också bygga så eller är det rekomenderat att följa castervinkeln som är på i detta fall en Golf MK2?
Skönt jäkla project.. detta var något de annorlunda. Detta kommer att följas. Lycka till. Tillbilen.se har en del saker till golf vr6 osv. ifall du letar efter sådanna bil delar.
Skönt jäkla project.. detta var något de annorlunda. Detta kommer att följas. Lycka till. Tillbilen.se har en del saker till golf vr6 osv. ifall du letar efter sådanna bil delar.
Peace out Netra
Tack för det! Ja lite utanför det ordinära är ju alltid kul! Jaha då tackar man för det tipset! Det kan alltid behövas!
Får be om ursäkt för att alla bilder inte fungerar.. Det har blivit så många visningar på dom så min "Bandwidth has exceeded".. Så det är för många visningar på mina bilder över en månadsperiod alltså, bilderna kommer komma igång den 18e igen och om jag inte hunnit byta uppladdningsställe tills dess så får jag samla på mig uppdateringarna och kasta ut dom i en klump sen!