Motorbana för allmänheten?

redlinish
20 mars 2009 · 64 Inlägg

Tja, var lite nyfiken på om det finns någon motorbana som är öppen för allmänheten? Gärna i närheten av Götet smile

Senast redigerat av redlinish (20 mars 2009)

alain www.bimmerpower.org
20 mars 2009 · 3 995 Inlägg

jag tänker bara hjälpa till!
Om du inte önskar att din tråd  stängs bör du ändra din rubrik (Motorbana) mot någonting bättre.
så att man förstor vad det handlar om innan man öppna den. wink
Kolla på rubriksanvisningar.

http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar
Förmodligen får du mera Svar.

Senast redigerat av alain (20 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
FYeah Avstängd
21 mars 2009 · 103 Inlägg

a det undrar jag med.. eller någon övergiven flygraka lr nåt? och parkbanan kan man fortförande köra där?

KHRacing
21 mars 2009 ·

Finns ett flygfält strax utanför GBG som visst går att hyra !

redlinish
21 mars 2009 · 64 Inlägg

KHRacing skrev:
Finns ett flygfält strax utanför GBG som visst går att hyra !

hmm nja flygfält verkar ju inte vara så värst roligt tongue tänkte mer lite av en bana så man kan vara Schumacher för en stund wink

FireTraXX DFFL
21 mars 2009 · 9 020 Inlägg

Sturup Raceway går att hyra änsålänge, konkursen är inte ett faktum ännu. tongue

Kommer dock inte ihåg vad det kostade.

EDIT:
Fast det är 30 mil söderut för dig.

Senast redigerat av FireTraXX (21 mars 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Eisenhut
21 mars 2009 · 1 827 Inlägg

FYeah skrev:
a det undrar jag med.. eller någon övergiven flygraka lr nåt? och parkbanan kan man fortförande köra där?

Tyvärr finns inte parkbanan kvar. sad

Annars kan du hyra nästan vilken bana som helst i Sverige, men räkna med att det kostar i runda slängar runt 50kkr för en dag.

Gotland ring är nog den enda banan idag som erhåller "allmän" körning varje lördag. Kom dit, betala och kör! Dock kan jag tänka mig att det försvinner fortare än kvickt så fort dom börjar köra stora tävlingar där.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Bjork OEM <3
21 mars 2009 · 6 957 Inlägg

Kinnekulle Ring är inte allt för dyrt att hyra om jag minns rätt, skrapar man ihop kompisar eller
folk via G.org t.ex. så kan de ju bli ganska billigt smile

OEM <3
Eisenhut
21 mars 2009 · 1 827 Inlägg

Ren kuiriosa får man räkna med minst 50 betalande bilar för det ska bli rimliga kostnader. Ni får ju räkna med säkerhetspersonal samt alla flaggvakter.

Det bästa och enklaste sättet för att få piska bana är att gå med i en motorklubb som arrangerar banträffar. Hondaklubben har mycket god rutin och det är den enda anledningen till att jag har kört så mycket bankörning som jag har.

Jag ville mest bara poängtera att det inte bara är att "dra ihop" lite polare, för alla ska vara beredda att lägga ca 1500:- för chabraket, och då ska ni fixa fram 50 st...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang