Problem med laddtrycket 9000

SaaB_MaN
23 mars 2009 · 71 Inlägg

Tja, monterade för några veckor sedan ett steg 1 från maptun och skulle ut och ladda nu, trodde jag tills jag märkte att den enbart laddade 04- 0,5 sad

Va är det som är knas ? Tvivlar ju på att det ska vara så wink

Saab 9000 cse "skyblue edition" (1996)
SaaB_MaN
23 mars 2009 · 71 Inlägg

kan också tilläga att jag mejlat maptun och frågat men väntar på svar där också !

Tacksam för svar

Saab 9000 cse "skyblue edition" (1996)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
23 mars 2009 · 5 650 Inlägg

dock inte allt för hemma på saaabs längre men tänkte på din bil såre ju 2.3 ltt vad jag vet så brukar ltt bilar ladda mindre än 0.5 och ftt bilarna brukar ligga på 0.5-0.9 orginal

hur mkt ladd hade du som standard + hur mkt ladd ska chippet ge?

edit stavfel

Senast redigerat av MrEricsson (23 mars 2009)

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Larsson_Power Saabvilde!
23 mars 2009 · 1 708 Inlägg

Du fick väl med magnetventil och slangar när du köpte steg ett va? smile Kolla slangar från/till magnetventilen. Slangarna från ventilen går till kompressorhus, wastegate och inloppsrör till turbon.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
SaaB_MaN
23 mars 2009 · 71 Inlägg

Magnetventil är monterat, ja! Alla slangar är på sin plats och är hela och fina som jag ser !

Saab 9000 cse "skyblue edition" (1996)
SaaB_MaN
23 mars 2009 · 71 Inlägg

MrEricsson skrev:
dock inte allt för hemma på saaabs längre men tänkte på din bil såre ju 2.3 ltt vad jag vet så brukar ltt bilar ladda mindre än 0.5 och ftt bilarna brukar ligga på 0.5-0.9 orginal

hur mkt ladd hade du som standard + hur mkt ladd ska chippet ge?

edit stavfel

Jag vet faktiskt inte va laddet var original inte heller vad chippet skall ge men 0,5 är ju för lite vilket fall som hels

någon som vet va laddet är orginal, eller ?

Saab 9000 cse "skyblue edition" (1996)
flash_turbo Racer
23 mars 2009 · 233 Inlägg

Är det första gången efter montering eller har du vart ute o kört och vet att det har fungerat?
Om det har det så kolla alla slangar igen noga. Den går just nu på grund ladd värkar det som, chansen att det är en slang som inte sitter på sin platts eller är trasig är ganska stor.


Mvh. Mathias

BMW 325i "M-tech.Eisenmann" (2001)
Audi S2 "800hk Time attack Projekt" (1991)
Frosted
23 mars 2009 · 1 878 Inlägg

testa byt plats på slangarna till MV. och ut och prova igen.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
SaaB_MaN
23 mars 2009 · 71 Inlägg

flash_turbo skrev:
Är det första gången efter montering eller har du vart ute o kört och vet att det har fungerat?
Om det har det så kolla alla slangar igen noga. Den går just nu på grund ladd värkar det som, chansen att det är en slang som inte sitter på sin platts eller är trasig är ganska stor.


Mvh. Mathias

Det är första gången efter monteringen.  A det verkar som det.

Saab 9000 cse "skyblue edition" (1996)
SaaB_MaN
23 mars 2009 · 71 Inlägg

Frozen1985 skrev:
testa byt plats på slangarna till MV. och ut och prova igen.

Ska jag verkligen göra det ? yikes

Saab 9000 cse "skyblue edition" (1996)
destroyer
23 mars 2009 · 82 Inlägg

En liten guide som kanske hjälper och en fråga??
Kanske dum men kör du på 98 oktan vilket är ett måste vid Estrella trimmning??

http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … mp;t=88691

Senast redigerat av destroyer (23 mars 2009)

SaaB_MaN
23 mars 2009 · 71 Inlägg

destroyer skrev:
En liten guide som kanske hjälper och en fråga??
Kanske dum men kör du på 98 oktan??

http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … mp;t=88691

JA det gör jag !

Saab 9000 cse "skyblue edition" (1996)
Gizmojohan
23 mars 2009 · 3 295 Inlägg

C=slang från kompressordel på turbo
W=Wastegateslangen
R= slang från till insugsrör, alternativt ifall du har ett annat insugsrör så lämna anslutningen öppen helt..

destroyer
23 mars 2009 · 82 Inlägg

Kolla guiden iaf.
jag hade samma problem med en gammal 200hk att den laddade grundtryck bara och det var tändkassetten som hade gett upp....

Senast redigerat av destroyer (23 mars 2009)

CSE
23 mars 2009 · 11 Inlägg

annars kolla alla wakumslangar. så var d på min. d var bara sot kvar. sen när ja bytte så gick den som en raket;)

Saab 9-3 Turbo X "X" (2008)
Opel Astra J "Stance" (2013)
SaaB_MaN
23 mars 2009 · 71 Inlägg

destroyer skrev:
Kolla guiden iaf.
jag hade samma problem med en gammal 200hk att den laddade grundtryck bara och det var tändkassetten som hade gett upp....

Okej, ska ut och byta tändkassetten nu för har en över, Fyll gärna på med andra grjer som kan vara fel ! tongue

TAck för svaren

Saab 9000 cse "skyblue edition" (1996)
Gizmojohan
23 mars 2009 · 3 295 Inlägg

säkringen på plats nr 5 är hel och finns där?

SaaB_MaN
23 mars 2009 · 71 Inlägg

Slave_joe skrev:
säkringen på plats nr 5 är hel och finns där?

japp det gör den smile

Saab 9000 cse "skyblue edition" (1996)
Gizmojohan
23 mars 2009 · 3 295 Inlägg

och kontakten sitter på magnetventilen? wink köpte du en ny eller begagnad? rätt sorts ventil? den med 3 polig kontaktstycke?

Senast redigerat av Slave_joe (23 mars 2009)

Juuka
23 mars 2009 · 166 Inlägg

Var det du själv som bytte boxen!?

Saab 9-3 SC "1.8T" "MapTun Performance" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang