Besiktning ABS

HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
30 mars 2009 · 187 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
På min gamla eclipse jag hade så letade jag upp boxen som styr ABSen... kopplade ur boxen och vipps! ingen ABS som kan strula mer... Min golf ska ha ABS men den funkar inte och ingen lampa lyser... antar att dem gjort liknande på den... och den har gått igenom sedan den kom till sverige -04. 
jag har för mig att man inte måste ha ABS? fast bilen hade från början? fast man kanske måste koppla ur den ordentligt?

Vem bryr sig på en gammal bil?

ska prova detta. De som bryr sig e besiktningsmännen..

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
30 mars 2009 · 5 650 Inlägg

SqueezeR skrev:

AcesHigh666 skrev:
På min gamla eclipse jag hade så letade jag upp boxen som styr ABSen... kopplade ur boxen och vipps! ingen ABS som kan strula mer... Min golf ska ha ABS men den funkar inte och ingen lampa lyser... antar att dem gjort liknande på den... och den har gått igenom sedan den kom till sverige -04. 
jag har för mig att man inte måste ha ABS? fast bilen hade från början? fast man kanske måste koppla ur den ordentligt?

Vem bryr sig på en gammal bil?

ska prova detta. De som bryr sig e besiktningsmännen..

lär ju inte stå i datorn direkt att den har abs men lyser de en lampa med abs så klassas de som broms fel
finns de ingen lampa så är riskten stor att de inte reagerar

men men varför mygla när man kan lösa problemet

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
caromania Forummoderator
30 mars 2009 · 9 296 Inlägg

Fortfarande är det så att det kan kosta vansinnigt mycket så jag förstår att man vill "mygla".

Problemet du kan få om du kopplar ur boxen är att lampan lyser. Samma om du rycker säkringen. Finns lampan där så ska den lysa när du har läge 2 på nyckeln och den ska slockna med motorn igång. Det kommer inte att fungera med ryckt box/säkring. Mitt råd är (fortfarande) att du försöker göra rent givarna och kransen. Det behöver inte vara något som är trasigt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
30 mars 2009 · 1 948 Inlägg

caromania skrev:
Fortfarande är det så att det kan kosta vansinnigt mycket så jag förstår att man vill "mygla".

Problemet du kan få om du kopplar ur boxen är att lampan lyser. Samma om du rycker säkringen. Finns lampan där så ska den lysa när du har läge 2 på nyckeln och den ska slockna med motorn igång. Det kommer inte att fungera med ryckt box/säkring. Mitt råd är (fortfarande) att du försöker göra rent givarna och kransen. Det behöver inte vara något som är trasigt.

Men det lös inte på eclipsen.... drog kopplingen till boxen och lampa och hela köret slocknade.. precis som om det aldrig suttit abs på bilen.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
caromania Forummoderator
30 mars 2009 · 9 296 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

caromania skrev:
Fortfarande är det så att det kan kosta vansinnigt mycket så jag förstår att man vill "mygla".

Problemet du kan få om du kopplar ur boxen är att lampan lyser. Samma om du rycker säkringen. Finns lampan där så ska den lysa när du har läge 2 på nyckeln och den ska slockna med motorn igång. Det kommer inte att fungera med ryckt box/säkring. Mitt råd är (fortfarande) att du försöker göra rent givarna och kransen. Det behöver inte vara något som är trasigt.

Men det lös inte på eclipsen.... drog kopplingen till boxen och lampa och hela köret slocknade.. precis som om det aldrig suttit abs på bilen.

Olika på olika bilar. Har du kontrollampa så ska den lysa när tändningen är på men motorn av.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Steffi aka Lilla My
31 mars 2009 · 122 Inlägg

jag hade liknade problem med oplen.

Lampan lös lite titt som tätt, absen gick i man man bromsa "vanligt".
tog ur säkringen så slapp jag absen men då lös lampan.
så bort med instrumentpanelen o ta bort lampan.

men se till att sånt är fixat innan besiktning för jag hoppades på att lampan inte skulle börja lysa just när dom körde vilket den inte gjort under hela vecka men neej, den lös
Så jag tog bort lampan först till efterbesikningen o han smålog lite när titta efter felet som nu inte existera tongue

Jag tänker ju inte börja laga bilen när den ändå ska skrotas så fort den ger upp.
En lampa mindre kan man allt leva med:) men får ju tänka på att man inte heller han nån abs längre..

BMW m535 "Min man" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang