BÖTER. Körde in på gata med förbud mot fordonstrafik efter 24:00, nekade till brott och lät d gå vidare

Tiger1978 Fattig student
28 mars 2009 · 1 282 Inlägg

Är du så jävla dum att du seriöst tror att det inte drabbar alla oss andra när skatte pengar går till mesar som inte kan ta sitt straff som en man? Var tror du skattepengarna kommer ifrån? Oj hoppsan, min, din och alla andras plånböcker... Att där är skattepengar som är avsatta till sånt här är en rätt korkad kommentar, hade folk kunnat stå för sina misstag hade det inte behövt avsättats några pengar till just detta..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Defcon Renaultskadad
28 mars 2009 · 694 Inlägg

Horizon skrev:
Sitter skylten dumt som du säger så kan du bli friad, Det blev en polare här i Karlstad, skylten syntes inte förränn man svängt ner på gatan man inte fick köra på. Nu är skylten flyttad.

jo jag menar d, borde kunna yrka på att den sitter så jävla dåligt så att jag inte kunde se den innan jag valt fil.

och snälla, jag vill inte höra vad ni moraltanter har att säga. har ni inget positivt att säga, eller om ni då är så jävla tröga så ni inte förstår min frågeställning, ge då fan i att svara, jag tar inte åt mig av gnället ändå.

För att göra det ännu tydligare, HUR gör jag bäst för att undvika boten.

och nej, jag är inte så jävla trög att jag inte fattar hur man kör bil.
så försök inte lära ut det via ett forum. förstår du inte detta så är du i fel tråd. Jag orkar inte argumentera mot er som gnäller för det ni skriver är helt meningslöst. så.. dont !

Defcon Renaultskadad
28 mars 2009 · 694 Inlägg

Tiger1978 skrev:
Är du så jävla dum att du seriöst tror att det inte drabbar alla oss andra när skatte pengar går till mesar som inte kan ta sitt straff som en man? Var tror du skattepengarna kommer ifrån? Oj hoppsan, min, din och alla andras plånböcker... Att där är skattepengar som är avsatta till sånt här är en rätt korkad kommentar, hade folk kunnat stå för sina misstag hade det inte behövt avsättats några pengar till just detta..

jajajaja. det blir jättebra me d

gamlingen
28 mars 2009 · 5 198 Inlägg

Inte undra på att polisen inte har råd att jaga storförbrytare när pengarna ska gå til lsånt här skit.. åsså gnälls det att polisen inte gör nåt.. klart dom har inte råd..

Eisenhut
28 mars 2009 · 1 827 Inlägg

Defcon skrev:
Tjenare, tidigare i kväll så var jag ute med polarna och åkte i den enas limousine (jag körde) kommer till en korsning med två filer, en rakt fram, andra ner till vänster. står i filen för att svänga ner, ser att snuten ligger bakom mig och det kommer bilar i filen rakt fram, så jag kan inte svänga ut i rakt fram-filen. jäävlar. aaja, kör ner på gatan och passerar då en bit ner skylten förbud mot genomfart med fordon (formuleringen?) med tillägsskylten 00:00 - 06:00. Polisen aggrar och slår på blåljus och jag stannar i en parkeringskicka.
Polisen kommer fram och babblar på; du som e yrkeschaufför osv osv du vet väl bla bla bla. jaa jooo. -Jag kommer bätfälla dig för detta, bla bla bla, d går att göra på två sätt, antingen så skriver vi detta här och nu och du betalar in din bot sen, eller så kan du låta det gå till åklagare, och jag sa då att jag låter d gå vidare, för på vad jag har läst så kan d värsta som kan bli, bara vara att jag får betala mina böter. då blev självklart den andra snuten märkbart irriterad över mitt val, just d MITT val, så jag tjafsa tillbaka att d är väl för fan jag som bestämmer hur jag vill gå vidare. hur som !

Någon som kan hjälpa mig med hur jag bäst skall gå tillväga nu. eller om det ens stämmer hur vida man slipper extra kostnader. Tacksam för alla svar !!

Boten blev för övrigt på 1000 spänn.. roll

DU kommer inte behöva betala mer i böter, men det är nog dags att inse att din rättegång kan komma att kosta nästan 300 000:- för oss skattebetalare.

Väx upp för fan!

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Lue
28 mars 2009 · 34 Inlägg

Jag tycker du är bra kvinna som inte kan ta negativ kritik. Utan istället bara lyssna på dem som har positiv kritik.

Defcon Renaultskadad
28 mars 2009 · 694 Inlägg

Arradin skrev:

Defcon skrev:

Mr-Crd skrev:

ja, som bonusar till feta herrar i kostym.  Eller något fint pensions avtal kanske?

näh, den lilla människan måste börja slösa mer skattepengar! .  för pengar finns tydligen i massor.

jävligt bra sagt !

och till er som gnäller över att jag skall betala, VA I HELVETE TROR NI JAG LA UPP TRÅDEN FÖR !!! ni har inte en jävla aning om hur mycket tusen spänn är för mig eller i vilken arbetssituation jag befinner mig i, så ge fan i att posta dumma jävla inlägg och bara gnälla. jag ville ha hjälp och inte gnäll.

och jag hade tyckt att d e fan så mycket manligare att stå på sig än att underkasta sig för en bot på något som är så meningslöst. ALLA kör ner på den gatan efter 24, jag hade bara en jävla otur, och det är lite jävla svårt att vända med en limousine i det korset. och enda skylten som står sitter 30 meter ner på gatan, dvs svår att se på natten och i regnet. va gör man ? backar tillbaka eller ?

samtidigt tack för tipsen och peppningen. får c vad som händer.

och sluta gnäll om skattepengar för helvete, dem är avsatta till vissa saker och kommer inte påverka eran privatekonomi, som tidigare sas så finns d LITE större grejjer att ta ta i i samhället än just detta......

Du Visste att du inte fick, men du ville för att " alla andra gör det " .
Sen klagar du när du får böter. Och söker medlidande när du har 3 bilar.

Om du skrev tråden för att du vill ha hjälp att dra ut på det för att du inte KAN betala, så är det en JÄVLA skillnad.

Du gjorde fel och du visste om det,  Lycka till med medlidande.

jag är inte ute efter medlidande, jag undrar om någon har varit med om något liknande, och vad som eventuellt hände när denne lät ärendet gå vidare. jag har för övrigt inga som helst problem att betala boten, men om jag kan slippa det så känns det som ett alternativ.

kan ju ta som exempel, ngn - vem som helst av er pissar bakom ett hörn i någon gränd i stan, så kommer polisen och bötfäller er för vad ni just gjort. hade ni INTE gnällt över att ni fick en bot ?
det är lätt att gnälla på andra och vara efterkloka.

NJ_
28 mars 2009 · 2 118 Inlägg

Varför inte bara stå för vad du gjort? 1000kr dyrt för dig? Det skulle du tänkt på innan..

D.i.l.l.i.g.a.f
Defcon Renaultskadad
28 mars 2009 · 694 Inlägg

Lue skrev:
Jag tycker du är bra kvinna som inte kan ta negativ kritik. Utan istället bara lyssna på dem som har positiv kritik.

jag är inte intresserad av den negativa kritiken flicka lilla. har du något emot kvinnor eller ? vill jag ha negativ kritik och moralsnack kan jag ringa upp polisen som skrev boten.

Lue
28 mars 2009 · 34 Inlägg

Jaja internet hjälte, alla vill va som dig här. Och stå upp mot bylingen. Ja just, ACAB!!!


Edit: Du e lite så "Har jag skitit eller ska jag"

Senast redigerat av Lue (28 mars 2009)

Mortalis VW-nörd?
28 mars 2009 · 4 332 Inlägg

Tiger1978 skrev:
Är du så jävla dum att du seriöst tror att det inte drabbar alla oss andra när skatte pengar går till mesar som inte kan ta sitt straff som en man? Var tror du skattepengarna kommer ifrån? Oj hoppsan, min, din och alla andras plånböcker... Att där är skattepengar som är avsatta till sånt här är en rätt korkad kommentar, hade folk kunnat stå för sina misstag hade det inte behövt avsättats några pengar till just detta..

Nej nu har du fel, skattepengar kommer från träd och buskar från regnskogen.

Senast redigerat av Mortalis (28 mars 2009)

Defcon Renaultskadad
28 mars 2009 · 694 Inlägg

Lue skrev:
Jaja internet hjälte, alla vill va som dig här. Och stå upp mot bylingen. Ja just, ACAB!!!

mm det samma. har för övrigt två kusiner som är poliser, så jag har inget emot polisen nej. du förstår fortfarande inte vad jag är ute efter.

Lue
28 mars 2009 · 34 Inlägg

Poliserna ska betala dig 1000 kronor för att DU gjorde lagbrott! Goodie

Defcon Renaultskadad
28 mars 2009 · 694 Inlägg

Lue skrev:
Poliserna ska betala dig 1000 kronor för att DU gjorde lagbrott! Goodie

vad har poliserna med det hela att göra, mer än att dem skrev ut en bot. tänk på att följa lagen nästa gng du kör för fort. jag lovar, du är minst lika olaglig som vem som helst, och jag är absolut inte värre än ngn annan.

Saab_Diana
28 mars 2009 · 401 Inlägg

hahahaha,,hellre att skattepengarna går till sånt här..än ena slöfockar som sitter o knarkar o har sig hela dagarna.

Saab 9-5 "2.0" (2000)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
BMW 535 "i" (2012)
Defcon Renaultskadad
28 mars 2009 · 694 Inlägg

Saab_Diana skrev:
hahahaha,,hellre att skattepengarna går till sånt här..än ena slöfockar som sitter o knarkar o har sig hela dagarna.

ja, d verkar ju finnas lika många åsikter som folk här. men kan ju hålla med om det ja, finns mkt värre saker än detta som suger upp en jävla massa mer pengar.

Saab_Diana
28 mars 2009 · 401 Inlägg

men endå..orka tjafsa om en tusing,,,man få va gla ba man har kortet kvar.

Saab 9-5 "2.0" (2000)
Saab 9-5 "AERO" (2001)
BMW 535 "i" (2012)
twin_cam Smålänning
28 mars 2009 · 7 877 Inlägg

Men du.. Stog det Förbud mot fordonstrafik 00.00 - 06.00 eller stog det Förbud mot genomfart med fordon 00.00 - 06.00??

Är en jäkla skillnad...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Defcon Renaultskadad
28 mars 2009 · 694 Inlägg

Saab_Diana skrev:
men endå..orka tjafsa om en tusing,,,man få va gla ba man har kortet kvar.

näää jag vet.. men har hört att d värsta som kan hända är att jag bara får betala boten, tänkte kolla vad som händer, är ju inte precis så att jag drar på mig 48 stycken böteslappar i veckan. detta är min första på mina 4 år med körkort. det är ju mindre än va dem flesta kan säga så...

Defcon Renaultskadad
28 mars 2009 · 694 Inlägg

twin_cam skrev:
Men du.. Stog det Förbud mot fordonstrafik 00.00 - 06.00 eller stog det Förbud mot genomfart med fordon 00.00 - 06.00??

Är en jäkla skillnad...

"Förbud mot trafik med motordrivet fordon" alltså taxi och buss får köra ner i innersta centrum. men för att få ner trafiken inne i innersta centrum finns nu detta förbud efter 00:00. det är lite lättare att förstå om man ser korsningen eller iaf vet vilken det är, jag har ju inte precis kört in på en gågata och härjat. låter på vissa som att jag är det dummaste som gått i ett par skor. men så jävla allvarligt ser jag inte det hela.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang