Photoshop vägledning för att "styla bilen"

zazza
29 mars 2009 ·

Var kan man hitta någon bra vägledning för photoshop som kan vara bra att ha till hands för tex byta fäljar på sin bil, lacka om, montera spoilers etc... jag är inte direkt en van photoshop användare.

jag har en hel del jag vill testa på min lilla bil.

bollen1986
29 mars 2009 · 3 714 Inlägg

www.digimods.co.uk är en bra sida med många tutorials finns även ett forum som det finns massor med tips

Senast redigerat av bollen1986 (29 mars 2009)

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
30 mars 2009 · 1 874 Inlägg

Finns väl ett gäng tips. Men att skriva allt här tar för lång tid. Men en bra början:
1. Lär dig kortkommandon. Det är det allra bästa när du ska fixa dit nya fälgar i PS.
2. Lär du klona. Kan vara bra i vissa fall, för att få dom nya fälgarna att se riktigt bra ut på plats.
3. Lär dig använda olika "blending modes" för att kunna ändra färgen på bilen.
4. Se till att ha hyfsade bilden från start, när du redigerar. Annars kommer det bara att se piss ut sen. Jag har hjälpt några med att "ändra" deras bilar i Photoshop. Och många skickar så dåliga bilder, så att det nästan är tragiskt... men men.

Vill du ha mer detaljerad hjälp angående några av dom här punkterna som jag har skrivit så är det bara att du hojtar till!

MrNinja
30 mars 2009 · 148 Inlägg

Det bästa är bara att nöta tutorials. Gör vilka som helst även om dom känns helt fel för det du lär dig från dom är att hantera verktygen och sen när du väl ska göra dina egna ändringar så kan du göra dom utan problem smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang