Är den för blå? (parkeringsljus)

MelodiuM
29 mars 2009 · 23 Inlägg

Hej tänkte bara fråga innan jag börjar åka omkring i bilen. köpte igår 2 LED parkerings ljus. och valde vit färg på dom (från biltema)men när jag monterat dom såg jag att dom va blåaktiga och i mörker va dom blåare än vad jag trodde.. fast jag köpte vita =/. här är en bild på dom

http://img167.imageshack.us/img167/4753/dsc00211.th.jpg

och undrar vad ni tycker.. dom är för blåa va? ville dock ha lite xenon "look"

Rille_Pille Tyskstuk
29 mars 2009 · 466 Inlägg

De är tyvärr alldeles för blåa, jag tror du skulle bli stoppad och få böter om du har otur.

biber
29 mars 2009 · 429 Inlägg

Uu, håller med, lite för mycket blå e jag rädd sad

// Pontus
foborg
29 mars 2009 · 332 Inlägg

Tror jag oxå. Är det biltemas W5W lampor eller? Monstera sånna på en V50 men då tyckte jag att det såg vitt o fint ut .. iofs hade den bilen xenonljus ..

MelodiuM
29 mars 2009 · 23 Inlägg

på biltema. sök upp LED lampor 12V   finns massa olika  jag köpte VITA 4w Wedge 50kr. och då finns det blåa.. men mina "vita" är ju inte alls vita.. ganska missnöjd...  sad

Delarium EPIC
29 mars 2009 · 37 Inlägg

Jag fick nedslag på besiktning för dessa, så mitt tips är att byta dem... kanske kasst faktiskt, de är väldigt blåa i sin ton.

Senast redigerat av Delarium (29 mars 2009)

http://www.delarium.se
No real power, just turbo shit!
Jimpiz
29 mars 2009 · 845 Inlägg

Dom heter vitt men lyser blått. Det ska vara så, Dom heter så lite överallt, så det är inte Biltema som skrivit fel eller något sånt.

har 4 st sånna på firma-lastbilen, och det har inte vart något tjafs från polis eller svenskbilprovning.

Saab 9-3SS (2008)
Delarium EPIC
29 mars 2009 · 37 Inlägg

Beror på hur nitisk besiktningsman förstås. Det finns väldigt stor variation på vita leds, allt ifrån de varmvita som "nästan" har samma ton glödlampor. Eller åtminstone genuint vitt sken.

http://www.delarium.se
No real power, just turbo shit!
Jimpiz
29 mars 2009 · 845 Inlägg

Delarium skrev:
Beror på hur nitisk besiktningsman förstås. Det finns väldigt stor variation på vita leds, allt ifrån de varmvita som "nästan" har samma ton glödlampor. Eller åtminstone genuint vitt sken.

Mina är lika blåa som dessa big_smile

Saab 9-3SS (2008)
Smajly
29 mars 2009 · 3 059 Inlägg

Står säkerligen på förpackningen hur många (lumen ? osäker på vad det heter) dom lyser med så fast att dom heter VIT så har det med andra faktorer vilken färg skenet kommer att ha..

Miramithe
29 mars 2009 · 573 Inlägg

Smajly skrev:
Står säkerligen på förpackningen hur många (lumen ? osäker på vad det heter) dom lyser med så fast att dom heter VIT så har det med andra faktorer vilken färg skenet kommer att ha..

dom brukar ange dom i samma färgbetäckning som xenon, alltså k. då oftast brukar dom ha Vitt = 6000k och det är ju lite blått i det, det finns dioder med 4300k, dom går igenom besiktningen och polisen säger att dom är ok...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
JaggaChafen Tesla Senior Technician
29 mars 2009 · 2 307 Inlägg

Ja dom va för blåa tycker jag och tydligen så ville du veta det efter som du fråga hehe

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
JaggaChafen Tesla Senior Technician
29 mars 2009 · 2 307 Inlägg

Smajly skrev:
Står säkerligen på förpackningen hur många (lumen ? osäker på vad det heter) dom lyser med så fast att dom heter VIT så har det med andra faktorer vilken färg skenet kommer att ha..

Lumen e ljusstyrkan Kelvin e nog ordet du leta efter

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
MelodiuM
30 mars 2009 · 23 Inlägg

Står ingenting om k4300, k6000 och så vidare på förpackningen.. det ända ordet/betäckningen som har nått med färg att göra är VIT

Jespur
30 mars 2009 · 63 Inlägg

Köp leds från xenonkungen, de med 5st leds på en lampa, de är skitschyssta! Samt helt vita smile

Pro_fxr jobbar påre
27 april 2009 · 751 Inlägg

dom såg lite väl blåa ut... de är då inte 6000k på dom dära...kanske 8000k... mina xenon är 6000K plus att dioderslingan är "vit" så den är oxå typ 6000K och allt över 6000 är olagligt i sverige som jag har förstått de.... man får endast ha "blue touch" och de har 6000k

Audi A5 (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang