[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken, enjoy the ride! [ nylackad ]
  • 253 Följare
  • 556 750 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 april 2013
dyeltsbreh amatörkonstruktör
14 april 2009 · 535 Inlägg

VOLVO142TIC skrev:
Grymt trevligt projekt! ska bli kul att se slutresultatet!

Tackar, det är så himla kul när folk säger så smile Och nu är det väl inte allt för långt kvar heller wink

Junk
14 april 2009 · 286 Inlägg

Kommer bli suuperbra sanna! smile Fy fan att slipa allt de där. Håller på att slipa som fan nu jag med ^^ Håll glöden!

Ska jag skriva upp dig på Gorg träffen?

Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
dyeltsbreh amatörkonstruktör
15 april 2009 · 535 Inlägg

OB skrev:
Kommer bli suuperbra sanna! smile Fy fan att slipa allt de där. Håller på att slipa som fan nu jag med ^^ Håll glöden!

Ska jag skriva upp dig på Gorg träffen?

Ja lätt, jag kommer om jag hinner bli klar! Absolut! wink

Hoppas verkligen att det blir bra, måste bara orka sista nu så är det lugnt sen, bara roligt kvar efter lack big_smile Kikade lite på din, kommer bli asgrymt om du får till det där stuket wink

Junk
15 april 2009 · 286 Inlägg

Klart du blir klar! Kommer bli super. smile
Jodå den blir nog bra efter allt slit hoppas jag. bra sugen på hellack jag med. Men de får bli till vintern ;D

Ut och jobba på nu!

Senast redigerat av OB (15 april 2009)

Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
dyeltsbreh amatörkonstruktör
15 april 2009 · 535 Inlägg

Haha bra att någon tror på mig iallafall big_smile

Ja lätt, den behöver nog inte lack för att synas som min gör wink
Men ja, nu ska jag ut och sparka sönder skyltbelysningen och pillra med det sista innan spackling!

_pekka_
16 april 2009 · 12 Inlägg

Här har vi bruden som jobbar dag å natt på sin käraste! kul att delar av min ska leva vidare på en kärra som inte kommer skämmas för sig med anorlunda lack och grymma fälgar, och def inte om vi lyckas med "usa-grejerna" tongue En spark där bak och kämpa på nu tongue

Den som ingen turbo har får åka utan bar!
___________________________________
BMW e34 525 (1988)
dyeltsbreh amatörkonstruktör
16 april 2009 · 535 Inlägg

_pekka_ skrev:
Här har vi bruden som jobbar dag å natt på sin käraste! kul att delar av min ska leva vidare på en kärra som inte kommer skämmas för sig med anorlunda lack och grymma fälgar, och def inte om vi lyckas med "usa-grejerna" tongue En spark där bak och kämpa på nu tongue

Haha tack som fan pekka ;D hade jag haft ditt garage hade bilen lätt rullat nu, jag hade BOTT där ute, du har det fan bra wink

Och du, usa-grejerna kommer vi fixa lätt big_smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
16 april 2009 · 535 Inlägg

Senaste dagarna blev det på grund av omständigheter inte alls mycket gjort.. Men iallafall lite.

Drog ut motorn till _pekka_ och planen var motortvätt. Jag rev iallafall isär blocket, själv den här gången så pluspoäng till mig, och märkte den här gången iallafall kolvarna. Kommer väl aldrig få ihop den igen men man kan ju hoppas big_smile
Fick iallafall lov att åka därifrån innan vi hann klart, men jag ska åka ut någon dag och se till så det blir gjort.

Åkte hem igen och tänkte gå direkt ut i garaget, problemet var att jag i brådskan glömde allt jag skulle behövt där ute, så jag fick göra annat.
- Tvättade iallafall över hela bilen med thinner, rent och fint så jag såg vad jag har kvar.
- Slet bort skyltbelysningen då jag i sista minuter beslutat mig för att jag inte vill ha den kvar, kommer en snygg pryl där istället wink
- Tömde äntligen skuffen som var överfull i saker, och hittade till min stora förvåning EN GOLVMATTA! Som jag letat efter den, haha. Jaja, har man inte mer IQ än att leta där bak direkt får man skylla sig själv ^
- Kikade över hur det såg ut i skuffen och det är ju som gjutet för mina planer, blir så glad wink

Hann som sagt inte med så mycket.. men idag ska jag försöka hinna lite mer. Slipa över fler småställen igen och kanske ge mig på en kik i motorutrymmet där det också ska slipas, kanske tillochmed luskar ut hur jag ska lossa motorn, hade ju vart på tiden kanske :p

Jaja, får se vad jag hinner med. Kör en update senare på det smile
TACK för alla kommentarer iallafall, ni får mig att tro lite mer på mig själv och att jag kommer klara det och det känns hur bra som helst!

dyeltsbreh amatörkonstruktör
16 april 2009 · 535 Inlägg

Lite lat har jag minsann varit idag också, fast mest på knäppa-kort fronten smile

Rev av skuffluckan och vände på pannkakan och slipade insidan, gjorde likadant på huven men lyckades med konststycket att tappa skiten i huvudet så då gav jag upp ><

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/626657_q4pbao.jpg
Tog en before-bild iallafall tongue

Det här har jag lyckats med på våran garagenatt förresten, glömt lägga upp dom smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/626661_d6ucoo.jpg
Inte klar, men en bit på väg iallafall ^

Jaja, det har jag roat mig med idag, så nu vet ni det big_smile

Bonnatolp
16 april 2009 · 2 Inlägg

ser bra ut alltid kul me 140is smile GL

bear_volvo
16 april 2009 · 283 Inlägg

kommer nog att bli riktigt bra, vad för färg blir det på kärran dåsmile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
16 april 2009 · 535 Inlägg

Bonnatolp skrev:
ser bra ut alltid kul me 140is smile GL

tackar smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
16 april 2009 · 535 Inlägg

bear_volvo skrev:
kommer nog att bli riktigt bra, vad för färg blir det på kärran dåsmile

Ja jag hoppas då på det smile den blir nog ljust ljust grön, med lite special wink

bear_volvo
16 april 2009 · 283 Inlägg

special, menar du pearl,flake eller nått motiv kanske?smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
16 april 2009 · 535 Inlägg

bear_volvo skrev:
special, menar du pearl,flake eller nått motiv kanske?smile

något åt pearlhållet verkar det bli, men inte riktigt smile sen fick jag erbjudande att få bilen pinstripead, men jag får se hur det blir med det, vet inte hur bra det kommer passa än smile

pryba Avstängd
17 april 2009 · 2 Inlägg

renovera bilen är fan as kul:D ska göra så på min 745a om nån månad:) ser bra ut ju smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
17 april 2009 · 535 Inlägg

pryba skrev:
renovera bilen är fan as kul:D ska göra så på min 745a om nån månad:) ser bra ut ju smile

Tackar wink

dyeltsbreh amatörkonstruktör
18 april 2009 · 535 Inlägg

URK! Jag får paniiiiik när det bara står still! Känner mig så jävla stressad! Men spackla är verkligen inte min starka sida, så jag behöver verkligen min kusin till det. BOH!
Ligga och läsa BILSPORT är btw ingen bra idé medans bygget står stilla, man blir för jävla sugen. GRR igen! Men jag har börjat fundera som så att jag ska ta och riva loss lite saker som ska till blästringen medans det står still, då har jag något att göra plus att det blir fint i slutändan smile
Borde nog gå ut ändå nu när jag för en gångs skull vaknar innan klockan tolv, kanske hinner en del. Borde sluta nojja över att jag ska ha sönder saker och lägga mig med huvudet ner i b18 och slita loss som inte ska sitta där big_smile

Well well, jag är duktig på att planera, men sämre på att väl göra tongue Får se hur mkt som blir gjort, ut ska jag iallafall ^

_pekka_
19 april 2009 · 12 Inlägg

Blir det nå jobba idag eller? smile var ner till dig och hämtade lite saker, kommer ner igen när jag kopplat insprutningen, när de nu blir (A) När kommer kussen?

Den som ingen turbo har får åka utan bar!
___________________________________
BMW e34 525 (1988)
81an
19 april 2009 · 566 Inlägg

kul projekt..4d 140 ser man inte ofta, bra att du ser till att den lever vidare!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang