Smakråd fälgar till Volvo V70N med Iridium kit

-ekgbg-
3 april 2009 · 977 Inlägg

Hej. Har hittat en fälg som jag har fastnat för. Tänkte kolla med er och ber om lite smakråd. smile

Fälgen heter LND Dalarna.

http://www.blocket.se/vi/20614511.htm?ca=15_s

Bilen kommer snart vara helt nedlackerad med Iridium front, kjolar samt annat smått och gott.

Har även funderat på Ace Tyson Black men de tycker jag är för vanliga och påminner en del om fälgarna som jag redan har.

Bjork OEM <3
4 april 2009 · 6 957 Inlägg

Tkr verkligen du ska handla fälgar av bil och däck i Fkp wink

Dom fälgarna är RIKTIGT snygga! Har sett dom nere i verkstan.

Dom tillsammans med Iridumkit = Mumma! big_smile

Ace Tyson är ju blank, vilket jag sj har svårt för, Dalarna:n är matt och det ser bra ut smile

OEM <3
-Akerfeldt-
5 april 2009 · 2 638 Inlägg

-ekgbg- skrev:
Hej. Har hittat en fälg som jag har fastnat för. Tänkte kolla med er och ber om lite smakråd. smile

Fälgen heter LND Dalarna.

http://www.blocket.se/vi/20614511.htm?ca=15_s

Bilen kommer snart vara helt nedlackerad med Iridium front, kjolar samt annat smått och gott.

Har även funderat på Ace Tyson Black men de tycker jag är för vanliga och påminner en del om fälgarna som jag redan har.

Tycker att de fälgarna också påminner om de du har. Men, de är riktigt snygga så kör på det smile

Marlboroman
5 april 2009 · 8 234 Inlägg

Nja. LND-fälgarna va väl sådär... Jag hade letat vidare.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
-ekgbg-
5 april 2009 · 977 Inlägg

Bjork skrev:
Tkr verkligen du ska handla fälgar av bil och däck i Fkp wink

Dom fälgarna är RIKTIGT snygga! Har sett dom nere i verkstan.

Dom tillsammans med Iridumkit = Mumma! big_smile

Ace Tyson är ju blank, vilket jag sj har svårt för, Dalarna:n är matt och det ser bra ut smile

Ja det lutar åt dom. Men har inte riktigt bestämt mig. smile

-ekgbg-
5 april 2009 · 977 Inlägg

Marlboroman skrev:
Nja. LND-fälgarna va väl sådär... Jag hade letat vidare.

Har även varit inne på Dotz Hanzo eller Dotz Roadster. Vad tror du om det? Känns som att jag snöat in på svarta fälgar.

http://www.blocket.se/vi/20934920.htm?ca=15_s

http://www.blocket.se/vi/20692483.htm?c … amp;last=1

Astramarkus
5 april 2009 · 455 Inlägg

Dotz roadster är bra mycket snyggare än Hanzo, kommer funka bättre mot kitet också, som är ganska mjukt i linjerna, Hanzo är väldigt hård och kantig.

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Opel Vectra OPC "Black n chrome" (2008)
removal PULVERLACKERAR
5 april 2009 · 605 Inlägg

kolla på gummihuset...dom har en del

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack
Chevrolet Impala "Knack8an" (1959)
Saab 9-3 VECTOR "E-85an" (2008)
Chevrolet Impala "nöjesbilen" (1959)
NossRaL
5 april 2009 · 145 Inlägg

helt klart DOTZ Roadster!!

komma passa grymt snyggt till din bil wink

Dodge Charger "Mopar Performance" (1967)
Blomsterberg plattsättare!
5 april 2009 · 804 Inlägg

titta på mina fälgar på s60:in så har du också ett alternativ smile

Senast redigerat av Blomsterberg (5 april 2009)

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
Bjork OEM <3
5 april 2009 · 6 957 Inlägg

Om du kan tänka dig Roadstern tkr jag du ska köra på den!
Den finns i lite bredare modeller än LND:n

OEM <3
-ekgbg-
5 april 2009 · 977 Inlägg

Bjork skrev:
Om du kan tänka dig Roadstern tkr jag du ska köra på den!
Den finns i lite bredare modeller än LND:n

Ja jag hade tänkt mig en uppsättning 20". Det är dock en viss prisskillnad. Men det viktigaste är ändå att hitta en fälg som man trivs med och inte tröttnar på efter ett tag.

-ekgbg-
5 april 2009 · 977 Inlägg

NossRaL skrev:
helt klart DOTZ Roadster!!

komma passa grymt snyggt till din bil wink

Annars är ju Dotz Radium och Dotz Mugello också rätt nice. smile Beslutsångest! Har även funderat på kromfälgar men tror nog att det är snyggare på en bil i annan kulör.

Senast redigerat av -ekgbg- (5 april 2009)

Bjork OEM <3
6 april 2009 · 6 957 Inlägg

-ekgbg- skrev:

NossRaL skrev:
helt klart DOTZ Roadster!!

komma passa grymt snyggt till din bil wink

Annars är ju Dotz Radium och Dotz Mugello också rätt nice. smile Beslutsångest! Har även funderat på kromfälgar men tror nog att det är snyggare på en bil i annan kulör.

Mugellon är riktigt fet! Men tror Roadstern skulle smälta in mer i stuket på bilen.
Gillar inte Radium alls, den ser brun/grå ut sen måste den skötas om väldigt noga.

OEM <3
-ekgbg-
6 april 2009 · 977 Inlägg

Bjork skrev:

-ekgbg- skrev:

NossRaL skrev:
helt klart DOTZ Roadster!!

komma passa grymt snyggt till din bil wink

Annars är ju Dotz Radium och Dotz Mugello också rätt nice. smile Beslutsångest! Har även funderat på kromfälgar men tror nog att det är snyggare på en bil i annan kulör.

Mugellon är riktigt fet! Men tror Roadstern skulle smälta in mer i stuket på bilen.
Gillar inte Radium alls, den ser brun/grå ut sen måste den skötas om väldigt noga.

Ja nu lutar det mer och mer åt Roadstern. De finns ju Dotz Roadster och Dotz Roadster Black. Den förstnämna har svartlackerat centrum och blankpolerad fälgbana medan den andra har svartlackerad fälgbana. Tror att det hade passat bäst med Dotz Roadster. Eller? smile

Bjork OEM <3
6 april 2009 · 6 957 Inlägg

-ekgbg- skrev:

Bjork skrev:

-ekgbg- skrev:

Annars är ju Dotz Radium och Dotz Mugello också rätt nice. smile Beslutsångest! Har även funderat på kromfälgar men tror nog att det är snyggare på en bil i annan kulör.

Mugellon är riktigt fet! Men tror Roadstern skulle smälta in mer i stuket på bilen.
Gillar inte Radium alls, den ser brun/grå ut sen måste den skötas om väldigt noga.

Ja nu lutar det mer och mer åt Roadstern. De finns ju Dotz Roadster och Dotz Roadster Black. Den förstnämna har svartlackerat centrum och blankpolerad fälgbana medan den andra har svartlackerad fälgbana. Tror att det hade passat bäst med Dotz Roadster. Eller? smile

Hade sj den svarta Roadstern, var riktigt snyggt mot min gamla bil (som var silver)
Tror du blir rätt nöjd om du skaffar dom smile

OEM <3
Dartman 20 tums hjul låter mindre....eller ?
7 april 2009 · 48 Inlägg

Ja, man sitter i samma sits.....
20 tum...inte krom....Volvopassning.....hyfs prisvärt.....inte allt för vanlig.....
Ja kraven äro många !
Dotz Roadster Black är väl den med svart kant och grå/silver i mitten ?
Får nog bli ett gäng sådana fälgar !

Yeah? Well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Tobbe1977
7 april 2009 · 86 Inlägg

Hade jag varit som dig så hade jag satsat på Volvos R fälgar. Finns inga snyggare fälgar till en V70, plus att dem är lätta att hålla rena..

Bjork OEM <3
7 april 2009 · 6 957 Inlägg

Dartman skrev:
Ja, man sitter i samma sits.....
20 tum...inte krom....Volvopassning.....hyfs prisvärt.....inte allt för vanlig.....
Ja kraven äro många !
Dotz Roadster Black är väl den med svart kant och grå/silver i mitten ?
Får nog bli ett gäng sådana fälgar !

Stämmer bra det.

Dotz Roadster = Svart centrum
Dotz Roadster BL = Silvrigt centrum

OEM <3
-ekgbg-
8 april 2009 · 977 Inlägg

Tobbe1977 skrev:
Hade jag varit som dig så hade jag satsat på Volvos R fälgar. Finns inga snyggare fälgar till en V70, plus att dem är lätta att hålla rena..

Tycker att det är allt för vanliga. Det skulle vara replicorna på 19" men svartlackerade. Kanske med rött "R".

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang