Eftersnack: Cruising i Malmö 4 april

Niick Avstängd
5 april 2009 · 233 Inlägg

haagi skrev:

Tyson_ skrev:
Förstår inte varför man lägger en sådan här träff på en dag då alla vet att det är Helsingborg som gäller? Visst kan man lägga en cruise för att sedan köra upp allihopa till Helsingborg.
Inte lönt att lägga massa olika träffar hit och dit för att vissa personer vill ha sina "egna" träffar. Alla vet vilka olika dagar som gäller. Varför inte bara hålla sig till dom då?

lite variation skadar inte. . . . de som vill åka till hbg får göra det. . de som vill köra en cruise får göra de. . .

Läs vad han skrev, visst kan du ha cruisingen endå, för att sedan köra upp till helsingborg, men att sedan komma med ett värdelöst ställa att rejsa på just på den dagen det är rejs i helsingborg är irriterande, det är just de som kommer göra att det knappt kommer vara nåt folk för alla blir förvirrade av var de ska vara, så bara låt det va, ha gärna cruisingen för det var kul som fan, men försök inte ändra plats på rejsen.

Blå saab 9-3 turba
DeFlo
5 april 2009 · 514 Inlägg

Niick skrev:

haagi skrev:

Tyson_ skrev:
Förstår inte varför man lägger en sådan här träff på en dag då alla vet att det är Helsingborg som gäller? Visst kan man lägga en cruise för att sedan köra upp allihopa till Helsingborg.
Inte lönt att lägga massa olika träffar hit och dit för att vissa personer vill ha sina "egna" träffar. Alla vet vilka olika dagar som gäller. Varför inte bara hålla sig till dom då?

lite variation skadar inte. . . . de som vill åka till hbg får göra det. . de som vill köra en cruise får göra de. . .

Läs vad han skrev, visst kan du ha cruisingen endå, för att sedan köra upp till helsingborg, men att sedan komma med ett värdelöst ställa att rejsa på just på den dagen det är rejs i helsingborg är irriterande, det är just de som kommer göra att det knappt kommer vara nåt folk för alla blir förvirrade av var de ska vara, så bara låt det va, ha gärna cruisingen för det var kul som fan, men försök inte ändra plats på rejsen.

kan någon säga mig nöjet med hbg när hamnen är borta, "Förutom alla bilar förstås". Som jag sa innan Ättekulla suger hårt!

BMW = Bil Med Wasakredit
Sandraah CNC-Operatör
5 april 2009 · 90 Inlägg

RobinS2 skrev:

Kiki skrev:

RobinS2 skrev:
Sjukt trevligt igår..hade väldigt roligt tongue Men som sagt det är inte lätt att hålla ihopa med alla rödljus..allt var svinbra fram tills mediamarkt det blev för trångt helt enkelt!
ser framemot nästa träff men att vi då fortsätter till HBG efter det.. hade varit coolt att göra entre där med 100 bilar big_smile hehe  Tack för igår wink

snyggt du markerade ikea... haha så ska det se ut!!!!!!

Hehe ja man drog ju igång ett litet börnkalas! tongue men tycker här kommer upp väldigt lite bilder och film hmm

Ett bamse böörnkalas är bara ett milt ord för det haha smile
Många kanske håller på med redigeringen av bilder och film alla vill ju ha reg.skyltarna suddade så d kan ju vara en anledning till varför det har kommit upp så lite...

//Sandraah
Ford Focus "Black N White" (2011)
Saab 9-3 1.8T "Fatsoe" (2004)
Niick Avstängd
5 april 2009 · 233 Inlägg

DeFlo skrev:

Niick skrev:

haagi skrev:

lite variation skadar inte. . . . de som vill åka till hbg får göra det. . de som vill köra en cruise får göra de. . .

Läs vad han skrev, visst kan du ha cruisingen endå, för att sedan köra upp till helsingborg, men att sedan komma med ett värdelöst ställa att rejsa på just på den dagen det är rejs i helsingborg är irriterande, det är just de som kommer göra att det knappt kommer vara nåt folk för alla blir förvirrade av var de ska vara, så bara låt det va, ha gärna cruisingen för det var kul som fan, men försök inte ändra plats på rejsen.

kan någon säga mig nöjet med hbg när hamnen är borta, "Förutom alla bilar förstås". Som jag sa innan Ättekulla suger hårt!

Ättekulla är endå bättre än sträckan haagi kom med, och sen finns det ju en ny sträcka i helsingborg också som var skitbra.

Blå saab 9-3 turba
Kingsambuca
5 april 2009 · 66 Inlägg

Riktigt kul var det igår.  Tur att Kiki höll reda på på de som inte pluggat kartan ( Mig).
Hänger lätt på nästa gång.

I have done this a thousand times and no one has been hurt, (much).
X-RAY
5 april 2009 · 45 Inlägg

DeFlo skrev:

Niick skrev:

haagi skrev:

lite variation skadar inte. . . . de som vill åka till hbg får göra det. . de som vill köra en cruise får göra de. . .

Läs vad han skrev, visst kan du ha cruisingen endå, för att sedan köra upp till helsingborg, men att sedan komma med ett värdelöst ställa att rejsa på just på den dagen det är rejs i helsingborg är irriterande, det är just de som kommer göra att det knappt kommer vara nåt folk för alla blir förvirrade av var de ska vara, så bara låt det va, ha gärna cruisingen för det var kul som fan, men försök inte ändra plats på rejsen.

kan någon säga mig nöjet med hbg när hamnen är borta, "Förutom alla bilar förstås". Som jag sa innan Ättekulla suger hårt!

vad är det som gör att du tycker Ättekulla suger då ??

Mte89
5 april 2009 · 8 Inlägg

har några bilder på min camera med den fuckade sig i går när min kompis tappade den:(

DeFlo
5 april 2009 · 514 Inlägg

X-RAY skrev:

DeFlo skrev:

Niick skrev:

Läs vad han skrev, visst kan du ha cruisingen endå, för att sedan köra upp till helsingborg, men att sedan komma med ett värdelöst ställa att rejsa på just på den dagen det är rejs i helsingborg är irriterande, det är just de som kommer göra att det knappt kommer vara nåt folk för alla blir förvirrade av var de ska vara, så bara låt det va, ha gärna cruisingen för det var kul som fan, men försök inte ändra plats på rejsen.

kan någon säga mig nöjet med hbg när hamnen är borta, "Förutom alla bilar förstås". Som jag sa innan Ättekulla suger hårt!

vad är det som gör att du tycker Ättekulla suger då ??

1. Last bilar
2. dålig syn.
3. Dålig väg
4. känt hos polis
5. brunnar och skit
6. dålig plats att stå på
7. mötande trafik
8. ska jag fortsätta?

BMW = Bil Med Wasakredit
SIR_Pierre Sir
5 april 2009 · 737 Inlägg

Niick skrev:

DeFlo skrev:

Niick skrev:

Läs vad han skrev, visst kan du ha cruisingen endå, för att sedan köra upp till helsingborg, men att sedan komma med ett värdelöst ställa att rejsa på just på den dagen det är rejs i helsingborg är irriterande, det är just de som kommer göra att det knappt kommer vara nåt folk för alla blir förvirrade av var de ska vara, så bara låt det va, ha gärna cruisingen för det var kul som fan, men försök inte ändra plats på rejsen.

kan någon säga mig nöjet med hbg när hamnen är borta, "Förutom alla bilar förstås". Som jag sa innan Ättekulla suger hårt!

Ättekulla är endå bättre än sträckan haagi kom med, och sen finns det ju en ny sträcka i helsingborg också som var skitbra.

hålle rmed helt o hållet.. den där jävla skåne runt rundan som tog för att hitta till den sträcken med 120 gupp som skrapade upp undersidan på bilen ändå kunde lika gärna varit en runda upp till helsingborg.

visst vill ni cruisa på dagen så fine. men då kan man ju åka upp till helsingborg senare där folk iallafall rejsar och inte bara burnar.

och vill man gärna ha en cruise/träff i malmö och bara stanna i malmö.. så varför inte ha det på onsdagar/söndagar som det alltid varit..

ons malmö
tors lödde-landskrona
fre helsingborg
lör helsingborg
sön malmö

X-RAY
5 april 2009 · 45 Inlägg

1. ser inte lastbilarna som ett störande moment om man bara flyttar på sig när dom kommer.
2. du står inte bättre på denna rakan enligt mig.
3. syftar du på fästet eller ?
4. ja ge det ett par veckor så är nog polisen på er där ute med.
5. kör inte i brunnarna då .
6. står inte bättre nere vid media markt.
7. vad gör du om du får mötande trafik nere vid media markt då ? där är ju en refug som gör att du inte ens kan veja om du får möte.
8. ja gör som du vill.

m-drive-
6 april 2009 · 61 Inlägg

-> x-ray
jag tycker den ny / gamle mötes plasten är underbar big_smile
värt vart enda sekund

ons malmö meca i oljehamnen (lägtar.....)
tors lödde-landskrona
fre helsingborg
lör helsingborg (ny/gamla mötes platsen)
sön malmö

efter första riktiga helgen med torrt väder hela helgen, tycker jag synd om bilen, blir någ att ta och kontollera vad det är som låter efter helgen :-/

-> haagi
roligt att ni blir så många, kanske lite tidare nästan gång så är det kanske fler som drar till Hbg :-)

tack för en trevlig Helg

BMW M5 (2000)
P-H-G Utbildad proffsamatör
6 april 2009 · 782 Inlägg

Bullet--- skrev:
håller med, lång bit o köra, sen när man kommer dit är kanske polisenen redan där..

Precis, så har det varit ett bra tag... man kommer dit efter att ha kört en jävla sträcka, tittar lite, kör en repa, och voilá så står snuten där och blockerar alla utfarter (d.v.s. båda två, smart plats?!).

Nä, Ättekulla suger faktiskt rätt rejält...

the_seven
6 april 2009 · 64 Inlägg

Var är alla bilder och filmer????????!!!!!yikes

Kajlie Garaget Video Crew
6 april 2009 · 842 Inlägg

the_seven skrev:
Var är alla bilder och filmer????????!!!!!yikes

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128091 ?? big_smile

hoteyes
6 april 2009 · 457 Inlägg

Har sett att en del skriver om Ättekulla i Helsingborg. Det finns en ny raka som dem kör på och det är ute på väla som är bra .. Rak och lång. big_smile men tyvärr finns de inte så många ställen hamnen var synd att dem "stängde" och polisen vill göra allt för att stoppa street racingen i hbg men det kommer dem aldrig att lyckas med men om ni vet ett bra ställe istället för Ättekulla så ge det gärna som förslag. smile

DeFlo
6 april 2009 · 514 Inlägg

X-RAY skrev:
1. ser inte lastbilarna som ett störande moment om man bara flyttar på sig när dom kommer.
2. du står inte bättre på denna rakan enligt mig.
3. syftar du på fästet eller ?
4. ja ge det ett par veckor så är nog polisen på er där ute med.
5. kör inte i brunnarna då .
6. står inte bättre nere vid media markt.
7. vad gör du om du får mötande trafik nere vid media markt då ? där är ju en refug som gör att du inte ens kan veja om du får möte.
8. ja gör som du vill.

Tyckte hamnen var bäst i hbg och nu när den är borta ser jag därför inte nöjet med hbg längre när de kör på ättekulla.
Någon som vet något nytt ställe som de kör på PM

1. Menar de lastbilar som står på vägen
2. Nej det sa jag inte häller men man står inte bra på ättekulla häller
3. Allmänt dålig asfalt
4. Det kommer säkert komma dit med men gem förde inte med mediamarkt
5. Sant  tongue
6. man står inte bra vid ättekulla häller
7. Då Är man FUCKED    ^^

BMW = Bil Med Wasakredit
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
6 april 2009 · 4 418 Inlägg

Kajlie skrev:

the_seven skrev:
Var är alla bilder och filmer????????!!!!!yikes

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128091 ?? big_smile

EN BILD!!! i hela tråden lolcool

P-H-G Utbildad proffsamatör
6 april 2009 · 782 Inlägg

DeFlo skrev:
7. Då Är man FUCKED    ^^

Om man kör på andra hållet där ute vid MM, då har man full översikt över om det kommer mötande bil eller inte, bättre än att köra mot vänstersvängen, rätt galet egentligen, man vet ju inte vad som kommer där förrän det nästan är för sent. Asfalten är perfekt, och om man bara styr upp var folket ska parkera så hade det nog blivit en hit.

Bättre än att köra till Helsing-frekkin'-borg varje lördag... IMO.

Sandraah CNC-Operatör
6 april 2009 · 90 Inlägg

Jill skrev:

Kajlie skrev:

the_seven skrev:
Var är alla bilder och filmer????????!!!!!yikes

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=128091 ?? big_smile

EN BILD!!! i hela tråden lolcool

Haha du förstår så är det när du inte finns på plats smile haha
Nä men det var ju några som var igång med paparazzi lekandet men inte har de lagt upp några bilder än...
fanns ju folk som var igång med stativ o hela köret och sen då jag med lilla minikameran smile thihi:lol:

//Sandraah
Ford Focus "Black N White" (2011)
Saab 9-3 1.8T "Fatsoe" (2004)
Sandraah CNC-Operatör
6 april 2009 · 90 Inlägg

Ah d fattar jag inte heller varför man inte har folk på både start och mål... hade ju förenklat saken så mycket... sen spelar det ingen roll om vart man kör lite kaos får man ändå räkna med... men lödde tog ändå priset så rörigt det blev...

//Sandraah
Ford Focus "Black N White" (2011)
Saab 9-3 1.8T "Fatsoe" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang