945 ltt: Övertryck kylsystem

940Black
5 april 2009 · 133 Inlägg

Hej, gör ett försök att få lite hjälp här. Jag har väldigt mkt övertryck i kylsystemet på min 940, Slangarna är stenhårda och fläkten går ej igång. tror alltså inte det är någon cirkulation i systemet. När jag tar en annan tempgivare och lägger i en mugg med kokande vatten och trycker på fläkt kontakten så startar genast fläkten när bilen är igång. Bilen går kanon i övrigt.

Har testat att byta: Termostat, tempgivare, kollat efter läckage. Ingen vitrök eller olje/vatten blandning och inga avgaser i expansionskärlet.

Senast redigerat av 940Black (5 april 2009)

940ltt
Hedin_ Kan jag? Ja då.
5 april 2009 · 118 Inlägg

Prova lufta systemet?

skogenracing.com for real people and cars..
940Black
5 april 2009 · 133 Inlägg

toxxe skrev:
Prova lufta systemet?

Jag har testat att klämma på kylarslanga många ggr nu utan resultat. Finns det andra sätt att lufta ? dessa motorer har väl aldrig haft problem med luftning ? hmm

940ltt
Mr-Crd Hårdast
5 april 2009 · 143 Inlägg

provtryck systemet...  så ser du alla yttre läckage direkt..

BOLUND bonntrimmare
5 april 2009 · 655 Inlägg

har du satt termostaten rätt?

_mattsson_
5 april 2009 · 140 Inlägg

Sprucken topp lr toppakningen å det är inte alltid som det blir vit rök lr olja i vattnet men ett jäkla övertryck när kompressionen går ut i vattenkanalen...

940Black
5 april 2009 · 133 Inlägg

_mattsson_ skrev:
Sprucken topp lr toppakningen å det är inte alltid som det blir vit rök lr olja i vattnet men ett jäkla övertryck när kompressionen går ut i vattenkanalen...

du har så rätt. Den har nu börjat lukta avgaser ocn topplockspackningen är gången. Tack för svaren iaf!

940ltt
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang