Steget stänger av sig vid mkt volym

tsdi Egenföretagare
8 april 2009 · 2 496 Inlägg

Tjenare!

Är inte helt färsk vad det gäller billjud men inget proffs !

Nu är det så att det ena steget (det till basen) stänger av sig när man spelar högt.

Detta inträffar dock endast när bilen är på! När man spelar med bilen avstängd så är det inga problem.

Vad kan detta bero på ?

Kanske ska tillägga att bilen är en cheva S10.

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
DusanMandick Random Hero
8 april 2009 · 4 047 Inlägg

mät så du får ordentligt me ström till de, o se över jorden

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
tsdi Egenföretagare
8 april 2009 · 2 496 Inlägg

DusanMandick skrev:
mät så du får ordentligt me ström till de, o se över jorden

Jag har voltmätare i panelen (hur bra nu den stämmer) men i vilket fall så har jag över 14 volt när bilen är påslagen.

Det är jordat i säkerhetsbältes bulten.

Skumt som fan ;S

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Vurpollon
8 april 2009 · 43 Inlägg

jag vet inte riktigt vad du har för grejer i ljudväg men om det är nått som kräver en hög strömförsörjning så skulle jag köpa ett extra batteri och en condensator. när bilen är av så är det inget annat som behöver ström men när bilen är på så är det lampor ac ja osv. mät hur mkt ström steget får

ekelund88
8 april 2009 · 2 656 Inlägg

tsdi skrev:
Tjenare!

Är inte helt färsk vad det gäller billjud men inget proffs !

Nu är det så att det ena steget (det till basen) stänger av sig när man spelar högt.

Detta inträffar dock endast när bilen är på! När man spelar med bilen avstängd så är det inga problem.

Vad kan detta bero på ?

Kanske ska tillägga att bilen är en cheva S10.

jag har haft ett arizona eagel steg till mitt front system i 745 an de slog av av värme utväcklingen som blev när man belastade de kunde spela högt kanske 5-10 min max innan de blev för varmt o slog av

kalle_kalle
8 april 2009 · 2 914 Inlägg

sen så när du säger att det bara händer när du har igång motorn. kan vara så att om det är en gammal bil kanske kablarna till generatorn + generatorn har sett bättre dagar. men mäta vid steget som annat folk säger tongue

drivein
11 april 2009 · 223 Inlägg

mitt ljud lät skit innan, jag jordade också på säkerhetsbältena. men nu i förrigår så gick jag ut o slipade till allt så allt blev riktigt riktigt plåtrent. så nu låter det skapligt. men den dör fortfarande på full volym. så jag ska se över batteriet med.

Senast redigerat av drivein (11 april 2009)

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang