- Index
- Projekt
- Diskussionsforum
- Allmänt
- El- och hybridbilar
- Generell felsökning
- Motorteknik (Grundläggande)
- Motorteknik (Avancerad)
- Chassi, bromsar, transmission och däck
- Fordonsel och bilelektronik
- Billjud och multimedia
- Inredning, utseende och styling
- Bilvård och biltvätt
- Övriga fordon
- Projekt
- Efterlyst
- Film och foto
- Off topic
- Evenemangsforum
- Norrland
- Västra Svealand och Gävleborg
- Östra Svealand / Stockholm
- Västra Götaland
- Östra Götaland och Jönköping
- Skåne och Blekinge
- Internationellt
- Garaget - Support och nyheter
- Nyheter
- Felanmälan / Rapportera buggar
Sirfalk´s Nissan 200sx S14 DRFT
Blir lite copy and paste från andra forum.
Kolla in min bil för mer bilder
<--- Rösta gärna
Antal hk = 272,5 (350nm) utan varken ett chip eller en mappning
Toppfart = Har inte prövat ännu
0-100 = Lite bättre än Orginal hoppas jag
402m = rakt fram racing är för förare som inte kan köra bil
Lite info med vad som redan är gjort på den än så länge
* Motor byggd av ENEM (slipade kammar, andra kolvar)
* Garret T28BB turbo med stålomspunna slangar
* Extractor grenrör med 3” downpipe, äkta Motoria 3” helsystem inkl kattersättare.
* Större soppapump (255l/h)
* Återcirkulerande dumpventil
* Pipercross öppet luftfilter
* 6-puckad koppling och hårdare tryckplatta
* Shortshift växellänkage
* Sänkt med fjädrar
* Frontspoiler från Hällsjö, blinkerst uppflyttade till positionsljusen
* Sidokjolar från Z-edition
* Lackad reflexramp bak
* Borttagen torkare bak
* Borttagen vinge
* Fälgarna, 18” OZ F1 superleggera. Framdäcken innehar måtten 235/40 och bakdäcken 245/40.
* 19 radig oljekylare
* Greddy profec
* Kaaz 1,5 way lsd
* Större oljetråg med kylflänsar och skvalpskydd.
mm...
Planerna för vintern (så långt pengarna räcker)
*Oljekylare - Kommer nu i veckan ->Arravied
*Ny IC - Arravied
*Drift Coilovers - Blev k-sport
*Mappning alt. ett passade chip
*Ny lack. Har inte bestämt mig för vilken ännu. Förmodligen blir det en ljus färg.
*Lite stag och armar av olika slag - Camberstag inhandlade
*Nya mätare för oljetryck, oljetemp, vattentemp och laddtryck. Kanske en shiftlight oxå. Nya mätare hemma
*550cc spridare -> Kommer att skippas tills vidare
*En massa fälgar som ska sitta i bak när det ska åkas på bredden har 3 uppsätningar fälgar än så länge
*Turbo timer
*stolar och bälten
*Catch tank -> På ingång
Listan kommer säkert fyllas på under vintern... (Påfylld 14/10 - 07)
Köpt ett par skitfula fälgar (Eclipse orginal) som får fungerara som bakdäck när det ska tränas.
En bild på bilen
Uppdaterad senast: 8/10-07
Köpt ett par skitfula fälgar (Eclipse orginal) med ett par halv taskiga däck som får fungerara som bakdäck när det ska tränas.
Mätare från Autometer kommer snart att skaffas, eletriska för oljetemp, oljetryck och vatten temp. Laddtrycks mätaren blir mekanisk.
19 radig oljekylare kommer i veckan. Ligger för närvarnade på en bussgods terminal någonstans i småland.
Väntar på svar från ett företag med ett förhoppningsvis passande chip.
Uppdaterad senast: 10/10-07
Fick denna idag 19 radig med stålomspunna slangar Färdiglackad
Uppdatering 26/1 2008
I slutet av mars/början av april anländer sådana här, köpta på http://www.Raidopower.com för ett mycket överkomligt pris
Uppdatering 1/2 2008
Då har man beställt ytterligare lite saker till bilen från min sponsor www.Japtuning.se
Greddy Type-m IC-kit
Greddy Turbotimer
Autometer mätare:
Oljetryck
Oljetemp
Vattentemp
och en mätarhållare
Uppdatering 31/3
Idag fick jag en liten kul grej med posten. Så nu ska Bilen få lite snygg camber vinkel i bak oxå
Uppdatering 10/4
Detta har jag fått hem nu Tack Raidopower för ett väldigt smidigt köp och tack Oskar för att du hämtade dem åt mig, vad skulle jag göra utan dig
hoppas jag får mina andra delar imorgon, men bussgods är inte snabba. Japtuning skickade dem förra torsdagen och på 5dagar har dem kommit... till Malmö *suck*.
Update 22/4
Nu har jag äntligen fått tummen ur...
Började med att plocka av fronten för att provmontera den nya Greddy ic:n
Här blev det tomt efter att jag tagit bort orginal ic:n som satt där tillfälligt
Efter ett tag så såg det ut så här (lite storleks skillnad på orginal ic och den nya?)
jaha så här ser det ut här nu då
Min o polarens bil
Eftersom det här inte heller hjälpte att fixa mitt problem ska jag lämna in bilen. Vet bara in var, tips någon?
14/1 -09
Idag va jag ner till garaget och började pilla lite. Fixade turbo timern så nu funkar den som den ska. Drog på nya rattknoppen och skulle börja med att byta lite remar men då blev klockan efter lunch och Nisse på trenab hade sagt åt mig att ringa efter lunch för att kolla om mina saker hade kommit. Och jepp det hade dem så jag åkte till dem och hämtade en ny ratt och ett rattnav.
Kolla djupet på ratten
provmonterade ratten idag. Fick ta bort hela den mojängen som slår tillbaka blinkersen för att få på rattnavet Aja skitsamma
Nu slår jag inte i knäna i ratten när jag ska koppla iafl
Sorry för den extremt dåliga bilden.
Nu är diffen beställd. Det blev en KAAZ 1,5way diff och beställdes genom min nya Sponsor för i år, PBZ www.pbz.se.
Nu har jag fått hem en ett nytt oljetråg Med skvalpskydd, kylflänsar och det rymmer 30% mer olja än original.
Senast redigerat av sirfalk (11 april 2009)
- Index
- Projekt
- Diskussionsforum
- Allmänt
- El- och hybridbilar
- Generell felsökning
- Motorteknik (Grundläggande)
- Motorteknik (Avancerad)
- Chassi, bromsar, transmission och däck
- Fordonsel och bilelektronik
- Billjud och multimedia
- Inredning, utseende och styling
- Bilvård och biltvätt
- Övriga fordon
- Projekt
- Efterlyst
- Film och foto
- Off topic
- Evenemangsforum
- Norrland
- Västra Svealand och Gävleborg
- Östra Svealand / Stockholm
- Västra Götaland
- Östra Götaland och Jönköping
- Skåne och Blekinge
- Internationellt
- Garaget - Support och nyheter
- Nyheter
- Felanmälan / Rapportera buggar