Ratten vibrerar när jag bromsar, Hjälp.

Shalle89
13 april 2009 · 705 Inlägg

Tja nu e sommar däcken på o när jag bromsar så Vibrerar Ratten vad kan de bero på? Alla svar uppskattas.

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Mitsubishi Evolution X MR "General Time Attack" (2010)
J_et
13 april 2009 · 182 Inlägg

Det kan vara obalans i fälgarna.

Rock-Star
13 april 2009 · 2 982 Inlägg

Kolla bromsskivorna, bromsarna. Drar bilen snett när du tvärnitar? Är någon sommarfälg skadad? Kanske bör du balansera dem? Sitter centrumringarna på?

Crazyivan
13 april 2009 · 712 Inlägg

min vibrera som f** när mina bromsbelägg var slut... då menar jag helt slut.

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe
Saab 9-3 2.0t Vector "Vector" (2006)
Evil_Genius_Garage *Gysot*
13 april 2009 · 472 Inlägg

Dina skivor kan vara skeva...

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
jocke_gronberg
13 april 2009 · 4 586 Inlägg

vad gäller det för bil?

Kör du med stora fälgar ?

Senast redigerat av jorre83 (13 april 2009)

alain www.bimmerpower.org
13 april 2009 · 3 995 Inlägg

Bromsskivor som är dåliga, kanske dags att bytta bromsskivor eller vikter på fälg är bort tappade.
Gör först en ny balansering för dina hjul och se efter.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Shalle89
13 april 2009 · 705 Inlägg

De e till The cookie, bilen e bara 3-4 månader gammal så tror inte bromsbeläggen e slut, De e ny balanserade 18" fälgar.  den bara vibrerar när jag bromsar i hög hastighet.

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Mitsubishi Evolution X MR "General Time Attack" (2010)
SibbSon Mr. AUDI !
13 april 2009 · 642 Inlägg

isf skulle ja tippa på att dina bromsskivor blivit skeva ngt..eftersom bilen är så ny, ta bilen till återförsäljaren o be dem kolla bilen...

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
alain www.bimmerpower.org
13 april 2009 · 3 995 Inlägg

Balansering vikter är ofta bara klistrade och lätt att klistra av därför som jag skrev innan, bör du balansera om och se efter.
Eftersom du säger att bilen är 3-4 månader gammalt anser jag inte att det kunde vara annat, om det är inte det så har du garantin på bilen, ring din försäljare.

Senast redigerat av alain (13 april 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Shalle89
13 april 2009 · 705 Inlägg

Tack för era snabba svar ska kolla balansen o om de inte funkar ska jag ringa försäljaren.

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Mitsubishi Evolution X MR "General Time Attack" (2010)
alain www.bimmerpower.org
13 april 2009 · 3 995 Inlägg

Shalle89 skrev:
Tack för era snabba svar ska kolla balansen o om de inte funkar ska jag ringa försäljaren.

Balansering kosta pengar, sund att kasta det, det kanske ingår i garantin, ring din försäljare, förklara problem, de kanske gör det gratis åt dig.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Shalle89
13 april 2009 · 705 Inlägg

alain skrev:

Shalle89 skrev:
Tack för era snabba svar ska kolla balansen o om de inte funkar ska jag ringa försäljaren.

Balansering kosta pengar, sund att kasta det, det kanske ingår i garantin, ring din försäljare, förklara problem, de kanske gör det gratis åt dig.

Har du köpt nått från hedins bil eller? Snålare Människor får man leta efter. XD
Jag kan få balanseringen gratis.

--------------------------------------------------------------------------------
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Mitsubishi Evolution X MR "General Time Attack" (2010)
volvonisse440 yrkeschaufför
4 juni 2009 · 709 Inlägg

alain skrev:

Shalle89 skrev:
Tack för era snabba svar ska kolla balansen o om de inte funkar ska jag ringa försäljaren.

Balansering kosta pengar, sund att kasta det, det kanske ingår i garantin, ring din försäljare, förklara problem, de kanske gör det gratis åt dig.

kostade mej 200 kr på däck och fälg

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
TFkarlsson Varningar. 36
4 juni 2009 · 1 200 Inlägg

Skeva bromsskivor, vore det obalans skulle det vibrera hela tiden.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
XeptiQ Whatever :)
4 juni 2009 · 1 652 Inlägg

hmm vilken bil vet jag inte men på 740 modellen så brukar de skaka loss i bilen om skivor och belägg bak är finito.. i mitt fall glasade.. men gör så att du glider bort till enverkstad och frågar om du kan kolla bromsvärdena bak, bör inte kosta något som du säger att du har bytt ^^

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Noxxer
4 juni 2009 · 1 482 Inlägg

Centrumringar?

BLT Service
Theracords Music Label
ander3on
4 juni 2009 · 255 Inlägg

Då är det nog med all sannolik bromsskivorna, eller alt fälgarna då tongue

DiamantSchwarz
4 juni 2009 · 73 Inlägg

Ja, det är antagligen bromsskivorna. Om det vore fälgarna skulle väl det kännas av hela tiden.

BMW 535i "Turbocharged" (1988)
F_Lundberg Bmw-4-ever
4 juni 2009 · 107 Inlägg

DiamantSchwarz skrev:
Ja, det är antagligen bromsskivorna. Om det vore fälgarna skulle väl det kännas av hela tiden.

Det är som du skriver att en broms skiva fram är skeva för det skackar bara när du bromsar.
om det skulle vara fälgen så skulle det skacka i ratten hela tiden eller i visa hastigheter.

Så säg till dom du köpte bilen av att du skall ha två nya bromsskivor fram. "punkt slut"

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.."
BMW e46 320 "STCC" (2005)
BMW 520ia "E28" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang