Volvo 855 T-gul, råd om lackering i 2 färger!

Xsport
14 april 2009 · 125 Inlägg

Kanariefogel skrev:
Så du har tjuvkikat på min bil ser jag wink

Behåll den original tongue
T-gul är som sagt väldigt unik redan från början. Jag tycker det är att förstöra bilen redan när man byter handtag till s70 och lackar dom gula. Möjliga ändringen skulle va v70 lyktor i bak.

Men om jag var tvungen att välja så skulle jag nog ta alternativ 1

Måste ju ta en bild från den bästa fotografen... big_smilebig_smile

Audi A4 TDI S-line "Jyffen" (2010)
anton_j
15 april 2009 · 51 Inlägg

Lundback skrev:

anton_j skrev:

Lundback skrev:
fattar itne varför alla ska va så tråkiga? låt han lacka om han nu vill de.. t gul är ju inte så jävla speciell...bara köpa en gul bil å ställa i solen i ett par sommrar så har du en t gul.

Sportigt sagt av ett freak som du!

ah riktigt cool är ja. Men seriöst tycker du att den färgen är snygg? Eller har du bara en sån färg på din eftersom att du inte har någon fantasi och vill va som alla andra?

JA ÄLSKAR färgen ja. Och nej har den inte för att va som andra.. isåfall kan man ta en dussin bil inte en som tillverkats i 2500 exemplar och 57 svensksålda ex kvar av 250.
Tycker inte du ska utrycka dig överhuvudtaget när du själv åker runt i en åkerbil.

Senast redigerat av anton_j (15 april 2009)

Sport luktar avgaser, idrott luktar svett!
Volvo 940 "grupp-f rallybil" (1992)
Xsport
15 april 2009 · 125 Inlägg

Uppdate:

Har en bättre idé som kanske gör det hela snyggare.

Utgår från idé nummero 2;

Det är precis samma svarta mönster, fast toppat med "dold" motivlack i enfärgat gårtt eller liknande.
Kanterna där det svarta/Gula möts tänkte jag att det skulle "tonas" ut med hjälp av motivlack på något sätt. Bakluckan skall ej lackas i svart, utan skall vara orginal färg.

Detta är dock en grov skiss på idén jag har just nu.

Har ni några ideér på förbättringar? någon som är lackerare som har råd/tips?
Altt mottages görna.

P.S Har addat lite bilder på vad jag ungefär är ute efter, tänkte kanske en snygg blandning av döskallarna och den torra sanden på bilderna, vad tycks?

Mvh

http://www.gatbilar.se/cars/781/3/48dfe409c8a74.JPG

http://images-2.redbubble.net/img/art/size:large/view:main/843000-2-caution-cracked-paint.jpg

Audi A4 TDI S-line "Jyffen" (2010)
Xsport
15 april 2009 · 125 Inlägg

Tja!

Lägger upp en mer seriös bild på min egen bil, ta det med en nypa salt då det är gjort i paint, därav de kantiga linjerna.. big_smile

(Ser ni lacksläppen? det mesta kom utav att jag tvättade bilen... sad )

OBS!! Det svarta på huv,front och tak skall, ifall det blir av, motivlackas (Inte listerna) ! OBS!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102447/625395_1kkjq4.jpg

Audi A4 TDI S-line "Jyffen" (2010)
skjortan Down n`out
15 april 2009 · 514 Inlägg

anton_j skrev:

Lundback skrev:

anton_j skrev:
Sportigt sagt av ett freak som du!

ah riktigt cool är ja. Men seriöst tycker du att den färgen är snygg? Eller har du bara en sån färg på din eftersom att du inte har någon fantasi och vill va som alla andra?

JA ÄLSKAR färgen ja. Och nej har den inte för att va som andra.. isåfall kan man ta en dussin bil inte en som tillverkats i 2500 exemplar och 57 svensksålda ex kvar av 250.
Tycker inte du ska utrycka dig överhuvudtaget när du själv åker runt i en åkerbil.

hah okej okej tongue du älskar färgen. du diggar bilen ? men varför inte göra något eget av den iställe? blir ju ganska trist om alla kör runt i bilar med samma utseende? haha åkerbil ja big_smile har inte sagt att min är bil är så vacker big_smile

men jag gör ju iallfall något eget av min ;P

Senast redigerat av Lundback (15 april 2009)

Down n`out
Xsport
15 april 2009 · 125 Inlägg

Lundback skrev:

anton_j skrev:

Lundback skrev:

ah riktigt cool är ja. Men seriöst tycker du att den färgen är snygg? Eller har du bara en sån färg på din eftersom att du inte har någon fantasi och vill va som alla andra?

JA ÄLSKAR färgen ja. Och nej har den inte för att va som andra.. isåfall kan man ta en dussin bil inte en som tillverkats i 2500 exemplar och 57 svensksålda ex kvar av 250.
Tycker inte du ska utrycka dig överhuvudtaget när du själv åker runt i en åkerbil.

hah okej okej tongue du älskar färgen. du diggar bilen ? men varför inte göra något eget av den iställe? blir ju ganska trist om alla kör runt i bilar med samma utseende? haha åkerbil ja big_smile har inte sagt att min är bil är så vacker big_smile

men jag gör ju iallfall något eget av min ;P

På tal om att göra eget....vad gillar du mitt projekt? big_smile

Audi A4 TDI S-line "Jyffen" (2010)
Johansson09
15 april 2009 · 7 Inlägg

finns ju inte så många t-gul kvar att köpa:S (orginal)

skjortan Down n`out
15 april 2009 · 514 Inlägg

Xsport skrev:

Lundback skrev:

anton_j skrev:

JA ÄLSKAR färgen ja. Och nej har den inte för att va som andra.. isåfall kan man ta en dussin bil inte en som tillverkats i 2500 exemplar och 57 svensksålda ex kvar av 250.
Tycker inte du ska utrycka dig överhuvudtaget när du själv åker runt i en åkerbil.

hah okej okej tongue du älskar färgen. du diggar bilen ? men varför inte göra något eget av den iställe? blir ju ganska trist om alla kör runt i bilar med samma utseende? haha åkerbil ja big_smile har inte sagt att min är bil är så vacker big_smile

men jag gör ju iallfall något eget av min ;P

På tal om att göra eget....vad gillar du mitt projekt? big_smile

tycker verkligen du ska göra så som du vill! så där svart big_smile riktigt ballt tongue så sticker du ju ut lite från mängden

Down n`out
Tubbex
15 april 2009 · 1 517 Inlägg

rålla den haha big_smilebig_smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
Tega Yrkesförare
15 april 2009 · 1 073 Inlägg

Jag tycker att bilen ska förbli gul. Även om den är gammal och man vill sticka ut så är den ändå speciell...

Berntsson
15 april 2009 · 49 Inlägg

tycker de är att förstöra en t-gul, som alla andra säger. Finns tyvärr inte alls många kvar:(
Ta och lacka om bilen i orginal färgen och inget annat...

Niksic
15 april 2009 · 552 Inlägg

T gul ska du behålla original, och vara stolt över att du äger en. wink /Sofie

/Edin & Sofie
That´s why I'm faster than you..
Xsport
15 april 2009 · 125 Inlägg

TUbbex skrev:
rålla den haha big_smilebig_smile

Bästa svaret idag! big_smile


Det värsta är dock att jag inte gillar att ha orginal grejer sad Jag vet...det är en T-gul så den e ju redan speciell... Men tänk å göra den speciell, x2!

Typ som han på Elmia i år i A-hallen, han med den gula 854'an som han har lackat/satt dekaler på.

Nu vet jag inte om det är en riktig T-gul men jag hoppas ni förstår vad jag menar... big_smile

Best regards.

Audi A4 TDI S-line "Jyffen" (2010)
Xsport
15 april 2009 · 125 Inlägg

Niksic skrev:
T gul ska du behålla original, och vara stolt över att du äger en. wink /Sofie

I'm always proud, that´s why I'm faster than you... big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Audi A4 TDI S-line "Jyffen" (2010)
Hammarslag Inläggskritiker
16 april 2009 · 990 Inlägg

Lundback skrev:
fattar itne varför alla ska va så tråkiga? låt han lacka om han nu vill de.. t gul är ju inte så jävla speciell...bara köpa en gul bil å ställa i solen i ett par sommrar så har du en t gul.

Haha så jävla klockrent, stämmer ju verkligen. Svinful är Tgul färgen. T-Röd är ju mycket snyggare isf.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Xsport
16 april 2009 · 125 Inlägg

Hammarslag skrev:

Lundback skrev:
fattar itne varför alla ska va så tråkiga? låt han lacka om han nu vill de.. t gul är ju inte så jävla speciell...bara köpa en gul bil å ställa i solen i ett par sommrar så har du en t gul.

Haha så jävla klockrent, stämmer ju verkligen. Svinful är Tgul färgen. T-Röd är ju mycket snyggare isf.

Ojojojoj, nu tar vi det lungt här! big_smile

Audi A4 TDI S-line "Jyffen" (2010)
biber
16 april 2009 · 429 Inlägg

Om du gör som du har sagt som förslag är du väll unik men du är redan unik med din lack, tycker att du själv ska bestämma vad du vill göra med just Din bil. smile

Lycka till

// Pontus
Xsport
16 april 2009 · 125 Inlägg

Jag vet inte hur jag skall göra, tänker också lite på att jag "förstör" den, men jag vill ju ha något "eget" som får folk å hajja till när de ser den big_smile

Men men, jag får fundera på det, någon som har idér som kan funka bättre än mina mottages gärna!

big_smile

Audi A4 TDI S-line "Jyffen" (2010)
MaulinR Avstängd
16 april 2009 · 285 Inlägg

Förstör den inte...

Mange_GVe
16 april 2009 · 338 Inlägg

Hammarslag skrev:

Lundback skrev:
fattar itne varför alla ska va så tråkiga? låt han lacka om han nu vill de.. t gul är ju inte så jävla speciell...bara köpa en gul bil å ställa i solen i ett par sommrar så har du en t gul.

Haha så jävla klockrent, stämmer ju verkligen. Svinful är Tgul färgen. T-Röd är ju mycket snyggare isf.

Du verkar inte gilla t-gul blivit ifrånkörd av en elr? wink

Senast redigerat av Mange_GVe (16 april 2009)

Volvo XC90 D5 Inscription "Rugged Luxery" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang