Långtids Projekt: opel omega : nu bilen ute!

paradyne Green Street Elite
26 januari 2010 · 676 Inlägg

halloj smile länge sen en uppdatering nu, men just för tillfället har det inte funnits något speciellt att uppdatera...
e man arbetslös så har man inga pengar till att kunna fullfölja alla grejer utan man kan bara börja på vissa grejer,

har varit ute ett par kvällar i sträck nu, mkt slipjobb o sådant,
tror jag satt över 3 timmar med den rostiga framskärmen o gjorde den mer eller mindre plåtren. dock hade jag ingen grundfärg så kunde inte slut göra det heller..

men man har hunnit med o leka lite iaf smile o de ska man väl kunna slänga in några bilder på smile



https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/846642_k27ui1.jpg
gör att få den till den Lamborghini inspirerande växelläges givaren så fick jag ta o modifiera mitt konsollen lite, fick höja upp plasten runt växelspaken ca 3-4cm så ska ut o kontroll mäta om det blir bra eller om jag blir tvungen o höja lite till iaf..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/846643_6leone.jpg
den svarta plasten är fastlimmad och fast spacklad till mittkonsollen, behöver nog dock ett par minuters slipande till o sedan fickspackel o lite färg smile

sen behöver jag en jävla massa polyesterplast o glasfiber med yikes måste förstärka upp fronten för att sedan gjuta av den, sen få till mittkonsollen och sen gjuta av hela instrumentbrädan så att jag kan bygga om den så jag vill ha den smile ^^
ja de va lite utav planerna iaf för tillfället smile har inte tagit så många bilder alls så  ni får hålla er till dom där 2 ^^

paradyne Green Street Elite
26 januari 2010 · 676 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/846644_w264yg.jpg
det är förövrigt en sån där som jag kallar det " växellägesgivare" som jag ska försöka få till på min smile

Knugcab
26 januari 2010 · 5 111 Inlägg

Blir nog bra... Skoj med så mkt egna idéer. smile

Blev inte lite sugen själv idag...en arbetskompis har köpt sig en faceliftad sportive kombi, silver utan nämnvärt mycket rost... Jävligt snygg faktiskt, men å andra sidan, mercan blir kvar och fler bruksbilar än så behöver jag inte, och projekt har man för många, så det blir nog ingen Omega för mig, men det var en jäkla tuff bil faktiskt så nog var det nästan så man grubblade på att bjuda lite, hehe...

Får nöja mig med att följa ditt Omegaprojekt och det är inte fy skam. wink

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
paradyne Green Street Elite
26 januari 2010 · 676 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Blir nog bra... Skoj med så mkt egna idéer. smile

Blev inte lite sugen själv idag...en arbetskompis har köpt sig en faceliftad sportive kombi, silver utan nämnvärt mycket rost... Jävligt snygg faktiskt, men å andra sidan, mercan blir kvar och fler bruksbilar än så behöver jag inte, och projekt har man för många, så det blir nog ingen Omega för mig, men det var en jäkla tuff bil faktiskt så nog var det nästan så man grubblade på att bjuda lite, hehe...

Får nöja mig med att följa ditt Omegaprojekt och det är inte fy skam. wink

man måste få vara lite egen big_smile därför så mkt ideér smile
synd bara att det tar sån tid, men har man inga pengar så blir det lätt så att det fattas någonting när man behöver det för att kunna fortsätta sad
o nu när man kanske kommer få jobb på åland så innebär det oxå att man får flytta.
å då tar det längre tid ändå för att få till bilen sad ^^

yikes att du inte började buda på bilen yikes man kan aldrig få för några brukisar ;D ^^ hehe
är det inte sportiven som har lamelldiff oxå? big_smile
hehe
tackar som följer big_smile ^^

Nisse1
26 januari 2010 · 175 Inlägg

Glott igenom hela nu, kul att se! smile Det är inte dåligt med idéer du har, kul! smile
Man har själv mycket idéer men är för lat för att verkställa big_smile

primeramannen
26 januari 2010 · 907 Inlägg

paradyne skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/846644_w264yg.jpg
det är förövrigt en sån där som jag kallar det " växellägesgivare" som jag ska försöka få till på min smile

vart hittar man en sån?

Dodge Dart "Darten" (1965)
paradyne Green Street Elite
27 januari 2010 · 676 Inlägg

Nisse1 skrev:
Glott igenom hela nu, kul att se! smile Det är inte dåligt med idéer du har, kul! smile
Man har själv mycket idéer men är för lat för att verkställa big_smile

hehe det är ju det som är roligt! att gå igenom helvetet med att få fram sina ideér xD big_smile^^
tackar smile

paradyne Green Street Elite
27 januari 2010 · 676 Inlägg

primeramannen skrev:

paradyne skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/846644_w264yg.jpg
det är förövrigt en sån där som jag kallar det " växellägesgivare" som jag ska försöka få till på min smile

vart hittar man en sån?

kommer skicka iväg för att få den cnc fräst smile så allt blir perfekt med en gång, vet inte ens om man kan köpa ngt sånt? möjligtvis men jag har ingen aning ^^

MrSkyline89 driver with style
27 januari 2010 · 800 Inlägg

jag ville själv bygga något sånt som du tänker göra nu med en "plåt" så att man ser växellägen på min gamla omega... men kom sedan på att den hade för tajta lägen mellan så att de skulle ser dumt ut men med din idé att höja konsolen så kommer det troligen blir bra smile

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
paradyne Green Street Elite
27 januari 2010 · 676 Inlägg

Opel16V skrev:
jag ville själv bygga något sånt som du tänker göra nu med en "plåt" så att man ser växellägen på min gamla omega... men kom sedan på att den hade för tajta lägen mellan så att de skulle ser dumt ut men med din idé att höja konsolen så kommer det troligen blir bra smile

yes växellägena låg nästan i varandra när plasten va i orginalhöjd, men nu efter höjningen så räknar jag med att få 2-5mm material mellan växel lägena smile^^

MrSkyline89 driver with style
27 januari 2010 · 800 Inlägg

paradyne skrev:

Opel16V skrev:
jag ville själv bygga något sånt som du tänker göra nu med en "plåt" så att man ser växellägen på min gamla omega... men kom sedan på att den hade för tajta lägen mellan så att de skulle ser dumt ut men med din idé att höja konsolen så kommer det troligen blir bra smile

yes växellägena låg nästan i varandra när plasten va i orginalhöjd, men nu efter höjningen så räknar jag med att få 2-5mm material mellan växel lägena smile^^

jo de låter bra de smile ha du gjort en mall än? smile

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
paradyne Green Street Elite
27 januari 2010 · 676 Inlägg

Opel16V skrev:

paradyne skrev:

Opel16V skrev:
jag ville själv bygga något sånt som du tänker göra nu med en "plåt" så att man ser växellägen på min gamla omega... men kom sedan på att den hade för tajta lägen mellan så att de skulle ser dumt ut men med din idé att höja konsolen så kommer det troligen blir bra smile

yes växellägena låg nästan i varandra när plasten va i orginalhöjd, men nu efter höjningen så räknar jag med att få 2-5mm material mellan växel lägena smile^^

jo de låter bra de smile ha du gjort en mall än? smile

gjorde en mall när mittkonsollen va som orginal, men har inte gjort en ny än efter höjningen tyvär smile

MrSkyline89 driver with style
29 januari 2010 · 800 Inlägg

paradyne skrev:

Opel16V skrev:

paradyne skrev:

yes växellägena låg nästan i varandra när plasten va i orginalhöjd, men nu efter höjningen så räknar jag med att få 2-5mm material mellan växel lägena smile^^

jo de låter bra de smile ha du gjort en mall än? smile

gjorde en mall när mittkonsollen va som orginal, men har inte gjort en ny än efter höjningen tyvär smile

okej okej... kanske de skulle du göra wink hehe

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
paradyne Green Street Elite
3 februari 2010 · 676 Inlägg

Opel16V - med tanke på att det är med eller mindre ett 2 mannajobb så väntar jag tills farsan kommer hem från haiti igen smile ^^

paradyne Green Street Elite
3 februari 2010 · 676 Inlägg

en liten jävla update igen sad

händer inte så mkt när man inte har jobb som kan försörja bilen... sad

men jag har varit ute i ett par dagar igen o slipat o donat lite, dock mesta dels på böseblicken och på fronten...

idag fick jag dock " hjälp " utav brorsans flickvän som ville lära sig lite smile
så vi fick en del gjort iaf smile o hon lärde sig snabbt... iaf för att komma från stan (A) wink haha ^^

återigen så kommer lite onödiga bilder där man nästan inte ser någon framgång alls i men wth...



https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/852083_jdkotx.jpg
spacklat igen " chrome list rännan " och håller på o få allting jämnt o fint.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/852085_44iwcl.jpg
samma visa på den här sidan, har även tagit bort vattenskyddet som ligger an mot lyktorna.. igentligen enbart för att det vart förbaskat mycket renare och förbaskat mkt bättre o framförallt lättare när man ska plasta fronten senare...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/852087_tkcvob.jpg
jämnat till och fått till en mkt bättre yta här med


https://www1.garaget.org/gallery/archive/65966/852089_clp4ud.jpg
här har vi lärlingen ^^ bra nog duktig och framför allt nogrann smile tack för sällskapet big_smile


ja återigen, tråkigt att det knappt kommer framåt. men vad ska man göra. bättre o vara ute o bättra på än o sitta inne o peta sig i naveln! ( SKÄRPNING på mig )

jon_emilsson
3 februari 2010 · 472 Inlägg

välldigt intressant bygge säg till om du behöver hjälp med design ider smile mvh jon

Volvo 940 "gubbaracern" (1992)
Supra_robin
3 februari 2010 · 4 663 Inlägg

blir ju helt kanon.

paradyne Green Street Elite
3 februari 2010 · 676 Inlägg

jon_emilsson skrev:
välldigt intressant bygge säg till om du behöver hjälp med design ider smile mvh jon

tack smile
jätte svårt o be om hjälp med designer då allt som jag gör kommer från huvudet^^
om du skulle vilja rita lite ( kollade på din sida ) så ifall du skulle kunna rita upp en fet variant utav min bil. helst med den fronten jag har på nu men kanske lägga på nån fräsh sidokjol och bakkjol ^^
färgtemat är svart o rött.  svårt på sidorna, o rött på huv tak o baklucka ^^

skulle vara jävligt kul o se big_smile
btw du är ju absolut grym med pennan mannen!

MVH Andreas

paradyne Green Street Elite
3 februari 2010 · 676 Inlägg

Saab_Robin skrev:
blir ju helt kanon.

tackar ^^ synd bara att man nästan inte kommer någonvart sad

Supra-Alex
3 februari 2010 · 449 Inlägg

Looking good! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang