Volvo 142-72 [uppdate bakaxel]

efreeli Liten pöjk
13 december 2009 · 610 Inlägg

Tror att projetet kommer ligga nere nu när det är vinter då jag har ingen stands att vara tongue jo jag har ett garage Dok ser de ut så här nu x)
http://img689.imageshack.us/img689/8313/pc120198.jpg
Men vi får se om det händer något i vinter Eventuellt blir de åka is bana i vinter då videokamera  och  vanlig kamera ska tas med smile  och kanske fast bara kanske ska den sänkas om jag har tur tongue

orginal? nää du kan va orginal!
strandberg31
13 december 2009 · 2 419 Inlägg

Städa städa;) haha

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Brago
13 december 2009 · 1 574 Inlägg

Bara börja å städa wink

Volvo 242 Dl "Slayer" (1975)
Volvo 242 Turbo "Pansarvagnen" (1975)
BMW 530D (2006)
efreeli Liten pöjk
14 december 2009 · 610 Inlägg

strandberg31 skrev:
Städa städa;) haha

Hjälper inte att städa xD finns ingen stans att lägga allt xD haha tongue för litet garage tongue

orginal? nää du kan va orginal!
efreeli Liten pöjk
14 december 2009 · 610 Inlägg

VovlokaXxen skrev:
Bara börja å städa wink

Grett då kommer du till mej och städar efter skolan då smile haha bra då är vi överens xD

orginal? nää du kan va orginal!
strandberg31
14 december 2009 · 2 419 Inlägg

efreeli skrev:

strandberg31 skrev:
Städa städa;) haha

Hjälper inte att städa xD finns ingen stans att lägga allt xD haha tongue för litet garage tongue

Gör en jätte stor brasa så är snart all skit borta;)

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
efreeli Liten pöjk
14 december 2009 · 610 Inlägg

strandberg31 skrev:

efreeli skrev:

strandberg31 skrev:
Städa städa;) haha

Hjälper inte att städa xD finns ingen stans att lägga allt xD haha tongue för litet garage tongue

Gör en jätte stor brasa så är snart all skit borta;)

Då börjar väll farsan lipa tongue hans ''bra att ha'' grejer på hyllorna tongue sen är nog de som ligger överallt mitt x)

orginal? nää du kan va orginal!
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
14 december 2009 · 1 479 Inlägg

Du, vårt garage är bra mycket större än ditt, och innehöll mer saker än du kan ana, det gick inte att få in en cykel, och då skojar jag inte, och jag fick ordning på det wink Bara lite vilja, släng iväg all skit som inte är ditt och som inte används på vinden eller i källaren, men garage skapades inte som förvaringsplats för saker som inte rör bilar wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
efreeli Liten pöjk
14 december 2009 · 610 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Du, vårt garage är bra mycket större än ditt, och innehöll mer saker än du kan ana, det gick inte att få in en cykel, och då skojar jag inte, och jag fick ordning på det wink Bara lite vilja, släng iväg all skit som inte är ditt och som inte används på vinden eller i källaren, men garage skapades inte som förvaringsplats för saker som inte rör bilar wink

Källaren yikes där sitter ju jag tongue vinden är typp full x) nä men så fort skotern blir färdig så ska jag städa tongue
Dok får det knappt plats en bil kanske en liten golf xD nä får se tongue kan ju updatera när jag städar i garaget någon dag kanske haha xD

orginal? nää du kan va orginal!
Mattsson_91 Självlärd
14 december 2009 · 3 083 Inlägg

Jaja du har ju ett garage iaf. Vi fick inget bygglov. Så jag har en lada att vara i... Fast där Har jag mc-verkstaden.. Så där går det inte in någon bil ändå

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
ahl_86
15 december 2009 · 65 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Jaja du har ju ett garage iaf. Vi fick inget bygglov. Så jag har en lada att vara i... Fast där Har jag mc-verkstaden.. Så där går det inte in någon bil ändå

Hehe precis, själv renoverade jag helt utan garage, inget att rekomendera, men det funkar uppenbarligen det också tongue

efreeli Liten pöjk
21 december 2009 · 610 Inlägg

Ja då var det dax smile update.
Jag och rehborG här på forumet va ute och körde i fredags kvälls till tidigt på morgonen x)
dok vid ca  03.30 den kvällen ute i ås så börjar bilen att sakka och gå riktigt dåligt helt plötsligt gick han på 3
sen tror jag fasen att han gick på 2. Men iallfal så i en svag uppförsbacke där vi kommer BÖÖÖÖandes så smäller det till och klingar till i motor utrymmet båda skit skraj xD fan fast ute i ås i en 140 x)
stannade och kollade då hade den innersta tratten lossnat ( inte så konstigt då den har bankat och tagit mäst sryck.
http://img690.imageshack.us/img690/542/foto00161.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/3527/foto00171.jpg
SÅ nu idag måndag har jag vart sjuk från skolan och vart hemma till pappa kom hem då for vi till garaget
vid travet och skruva av skiten och insåg att SU mm aa bli häpna tongue SU'na skulle på haha
mkt mer ekonimiskt har luft burk till dom snart och att dellortorna ska nog putsas på tongue
så Bilder efter all denna skit text som hälften är fel stavat ! big_smile
Tur man har portade insug till SU'na (sorry för dåliga bilder.
http://img36.imageshack.us/img36/213/foto00191.jpg
Sen har mina insug en tendens att inte passa........
så '' klumpen'' under insuget tog i extraktort så den slipades ganska rejält tongue
http://img525.imageshack.us/img525/6366/foto00201.jpg
Och en suddig bild på portningen av toppen
http://img697.imageshack.us/img697/1596/foto00221.jpg
Och sen tråkiga Su på..... kan fixa bättre bilder på vårt super seriösa meckande..
Alltså SUna är tillfälliga nu på vinter
http://img191.imageshack.us/img191/8673/foto00270.jpg

BAJ BAJ

orginal? nää du kan va orginal!
rehborG Driftmeister
21 december 2009 · 218 Inlägg

fan om man blivit kvar där i ås, o kallt som fan var det!

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
21 december 2009 · 1 479 Inlägg

haha, det var väl bara en tidsfråga innan den skulle gå av, du hade ju redan sett att det tog i wink

Men det är väl kul med lite SU power big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
efreeli Liten pöjk
21 december 2009 · 610 Inlägg

Volvo1968 skrev:
haha, det var väl bara en tidsfråga innan den skulle gå av, du hade ju redan sett att det tog i wink

Men det är väl kul med lite SU power big_smile

Grejerna är ju till för att testas in i de sista ju !tongue
SU power x) ? de bröölar ju inget sad typp 50% av bilens ''rolighets faktor'' försvann ju tongue

orginal? nää du kan va orginal!
efreeli Liten pöjk
21 december 2009 · 610 Inlägg

rehborG skrev:
fan om man blivit kvar där i ås, o kallt som fan var det!

men vi hade iallfal värme i bilen xD haha

orginal? nää du kan va orginal!
rehborG Driftmeister
21 december 2009 · 218 Inlägg

haha ja tidigare på kvällen var det då fan riktigt kallt i bilen! lol

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
Dieselsot Tjatja bloggen!
22 december 2009 · 150 Inlägg

ahl_86 skrev:

Volvo142_73a skrev:
Jaja du har ju ett garage iaf. Vi fick inget bygglov. Så jag har en lada att vara i... Fast där Har jag mc-verkstaden.. Så där går det inte in någon bil ändå

Hehe precis, själv renoverade jag helt utan garage, inget att rekomendera, men det funkar uppenbarligen det också tongue

Ja garage är det ont om, kul att byta vattenpump på 140:in i 10 minus smile

tjena grabbar !!
Saab 9-5 2.3t Launch "Nordic performance" (1998)
St0hl Inofficiell Alkoholkontrollant.
22 december 2009 · 451 Inlägg

Dubbla SU är ju endå kult.

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
22 december 2009 · 1 479 Inlägg

Trattar på SU ger ändå lite skön sång smile Hade prototyper i plast på min för att testa, det lät gött, men tålde ju inte värmen så bra.. nu har jag korta trattar i luftfilterna big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang