Inför: Best exhaust and engine sound 10 maj (Malmö)

Arkaj
2 maj 2009 · 239 Inlägg

Jag vill vara med.. Var signar man upp?

DeFlo
3 maj 2009 · 514 Inlägg

1. Haagi
2. Nitro
3: eX3Me
4. Eksten
5. Melmac
6. Biggi
7. Daajvid
8. PerraN1
9. Bullet---
10. BlackEagle
11. Colt_3000
12. samin & abod - Hartge H346
13. Arkaj
14. DeFlo

BMW = Bil Med Wasakredit
P-Hellberg Fotograf
3 maj 2009 · 212 Inlägg

"Klasser: Insugsmotor, Turbo/kompressor och Bästa dumpljud!"

Sug motor heter det ..  insug har alla ..     och kompressor och sugmotor borde vara i samma klass om nått ..   inte turbo och komressor ..  men du kanske inte vet hur motorerna är byggda ??   
Bästa dump ljud ?  dyrast vinner ?  Tveksam till det momentet då en motor behöver hög belastning beroende på hur den är byggd för att få upp laddtryck till att dumpa rättvist.
Ska det inte vara klasser beroende på hur många cylindrar motorn har ? eller om det är rak, V eller boxer ?

Aja   lycka till iaf ..  Kommer nog bli väldigt jämt bland rösterna ..  alla tycker olika ..

Arkaj
3 maj 2009 · 239 Inlägg

Håller med Hellberg ang. dumpljudet. Bilen behöver ju få upp laddtryck för att kunna "dumpa" ordentligt.

HoNkken
3 maj 2009 · 251 Inlägg

1. Haagi
2. Nitro
3: eX3Me
4. Eksten
5. Melmac
6. Biggi
7. Daajvid
8. PerraN1
9. Bullet---
10. BlackEagle
11. Colt_3000
12. samin & abod - Hartge H346
13. Arkaj
14. DeFlo
15. HoNkken

Bolek
3 maj 2009 · 120 Inlägg

P-Hellberg skrev:
"Klasser: Insugsmotor, Turbo/kompressor och Bästa dumpljud!"

Sug motor heter det ..  insug har alla ..     och kompressor och sugmotor borde vara i samma klass om nått ..   inte turbo och komressor ..  men du kanske inte vet hur motorerna är byggda ??   
Bästa dump ljud ?  dyrast vinner ?  Tveksam till det momentet då en motor behöver hög belastning beroende på hur den är byggd för att få upp laddtryck till att dumpa rättvist.
Ska det inte vara klasser beroende på hur många cylindrar motorn har ? eller om det är rak, V eller boxer ?

Aja   lycka till iaf ..  Kommer nog bli väldigt jämt bland rösterna ..  alla tycker olika ..

I så fall ska det vara Sugmotorer vs Överladdade motorer ! eller vad tycker du? Man kan inte räkna kompressor matad motor jämnt med sugmotor, för det är fortförande överladdning. SUGMOTOR Innebär att det är sug, N/A så kallad och det innebär ingen turbo,kompressor eller NOS(lustgas) Skillnaden mellan turbo och kompressor är att turbo drivs av avgaser och kompressor drivs av killrem !(den stora/långa motorrem) annars är principen de samma !

Ha de gött big_smile

JDM y00000 !!
Bolek
3 maj 2009 · 120 Inlägg

P-Hellberg skrev:
"Klasser: Insugsmotor, Turbo/kompressor och Bästa dumpljud!"

Sug motor heter det ..  insug har alla ..     och kompressor och sugmotor borde vara i samma klass om nått ..   inte turbo och komressor ..  men du kanske inte vet hur motorerna är byggda ??   
Bästa dump ljud ?  dyrast vinner ?  Tveksam till det momentet då en motor behöver hög belastning beroende på hur den är byggd för att få upp laddtryck till att dumpa rättvist.
Ska det inte vara klasser beroende på hur många cylindrar motorn har ? eller om det är rak, V eller boxer ?

Aja   lycka till iaf ..  Kommer nog bli väldigt jämt bland rösterna ..  alla tycker olika ..

I så fall ska det vara Sugmotorer vs Överladdade motorer ! eller vad tycker du? Man kan inte räkna kompressor matad motor jämnt med sugmotor, för det är fortförande överladdning. SUGMOTOR Innebär att det är sug, N/A så kallad och det innebär ingen turbo,kompressor eller NOS(lustgas) Skillnaden mellan turbo och kompressor är att turbo drivs av avgaser och kompressor drivs av killrem !(den stora/långa motorrem) annars är principen de samma !

Eller har jag fel ? rätta till mig då, så är jag jätte tacksam för nytt info big_smile

Ha de gött big_smile

JDM y00000 !!
SIR_Pierre Sir
3 maj 2009 · 737 Inlägg

fan va skoj smile  hoppas min e klar tills dess ( tror inte det ne)

P-Hellberg Fotograf
3 maj 2009 · 212 Inlägg

Bolek skrev:
I så fall ska det vara Sugmotorer vs Överladdade motorer ! eller vad tycker du? Man kan inte räkna kompressor matad motor jämnt med sugmotor, för det är fortförande överladdning. SUGMOTOR Innebär att det är sug, N/A så kallad och det innebär ingen turbo,kompressor eller NOS(lustgas) Skillnaden mellan turbo och kompressor är att turbo drivs av avgaser och kompressor drivs av killrem !(den stora/långa motorrem) annars är principen de samma !

Eller har jag fel ? rätta till mig då, så är jag jätte tacksam för nytt info big_smile

Ha de gött big_smile

Du har alldeles rätt !..
Ville bara påpeka vikten av klass indelningar.   och tydliga regler. 
Och som vi nu tydligt påpekat är svårt och måste göras ytters seriöst för att bli bra.
Och bra måste det bli annars blir det inget alls. hmm

haagi
3 maj 2009 · 905 Inlägg

Arkaj skrev:
Jag vill vara med.. Var signar man upp?

det är bara att dyka upp vid intags tiden smile mycket välkommen!!

xzit
3 maj 2009 · 448 Inlägg

vilken dag är det?

Xzit
haagi
3 maj 2009 · 905 Inlägg

P-Hellberg skrev:
"Klasser: Insugsmotor, Turbo/kompressor och Bästa dumpljud!"

Sug motor heter det ..  insug har alla ..     och kompressor och sugmotor borde vara i samma klass om nått ..   inte turbo och komressor ..  men du kanske inte vet hur motorerna är byggda ??   
Bästa dump ljud ?  dyrast vinner ?  Tveksam till det momentet då en motor behöver hög belastning beroende på hur den är byggd för att få upp laddtryck till att dumpa rättvist.
Ska det inte vara klasser beroende på hur många cylindrar motorn har ? eller om det är rak, V eller boxer ?

Aja   lycka till iaf ..  Kommer nog bli väldigt jämt bland rösterna ..  alla tycker olika ..

det är inte det dyraste som vinner. . bara för att en sak är dyr betyder det inte att den låter bäst. . det är inte orättvis eftersom reglerna är samma för alla. sen hade det inte varit rimligt att dela upp det i så många klasser hade blivit för lite bilar i varje klass. . . 4 cylindrig rak, 6cylindrig rak, v6,v8.v10,v12 ,  Boxer 4a ,boxer 6a, wankel mm har säkert missat hur mycket som helst smile... hmmm

haagi
3 maj 2009 · 905 Inlägg

XzitXR3I skrev:
vilken dag är det?

den 10maj (söndag)

P-Hellberg Fotograf
3 maj 2009 · 212 Inlägg

haagi skrev:

P-Hellberg skrev:
"Klasser: Insugsmotor, Turbo/kompressor och Bästa dumpljud!"

Sug motor heter det ..  insug har alla ..     och kompressor och sugmotor borde vara i samma klass om nått ..   inte turbo och komressor ..  men du kanske inte vet hur motorerna är byggda ??   
Bästa dump ljud ?  dyrast vinner ?  Tveksam till det momentet då en motor behöver hög belastning beroende på hur den är byggd för att få upp laddtryck till att dumpa rättvist.
Ska det inte vara klasser beroende på hur många cylindrar motorn har ? eller om det är rak, V eller boxer ?

Aja   lycka till iaf ..  Kommer nog bli väldigt jämt bland rösterna ..  alla tycker olika ..

det är inte det dyraste som vinner. . bara för att en sak är dyr betyder det inte att den låter bäst. . det är inte orättvis eftersom reglerna är samma för alla. sen hade det inte varit rimligt att dela upp det i så många klasser hade blivit för lite bilar i varje klass. . . 4 cylindrig rak, 6cylindrig rak, v6,v8.v10,v12 ,  Boxer 4a ,boxer 6a, wankel mm har säkert missat hur mycket som helst smile... hmmm

Då är det bara jag som tycker att dyra bilar låter bäst wink  Aja    tur att inte jag ska dömma då ..
Det är ju så i andra tävlingar oxå ..  så ..  lycka till .. ska bli intressant och se hur det går smile

Biggi
3 maj 2009 · 352 Inlägg

P-Hellberg skrev:

haagi skrev:

P-Hellberg skrev:
"Klasser: Insugsmotor, Turbo/kompressor och Bästa dumpljud!"

Sug motor heter det ..  insug har alla ..     och kompressor och sugmotor borde vara i samma klass om nått ..   inte turbo och komressor ..  men du kanske inte vet hur motorerna är byggda ??   
Bästa dump ljud ?  dyrast vinner ?  Tveksam till det momentet då en motor behöver hög belastning beroende på hur den är byggd för att få upp laddtryck till att dumpa rättvist.
Ska det inte vara klasser beroende på hur många cylindrar motorn har ? eller om det är rak, V eller boxer ?

Aja   lycka till iaf ..  Kommer nog bli väldigt jämt bland rösterna ..  alla tycker olika ..

det är inte det dyraste som vinner. . bara för att en sak är dyr betyder det inte att den låter bäst. . det är inte orättvis eftersom reglerna är samma för alla. sen hade det inte varit rimligt att dela upp det i så många klasser hade blivit för lite bilar i varje klass. . . 4 cylindrig rak, 6cylindrig rak, v6,v8.v10,v12 ,  Boxer 4a ,boxer 6a, wankel mm har säkert missat hur mycket som helst smile... hmmm

Då är det bara jag som tycker att dyra bilar låter bäst wink  Aja    tur att inte jag ska dömma då ..
Det är ju så i andra tävlingar oxå ..  så ..  lycka till .. ska bli intressant och se hur det går smile

vissa är inte där för att vinna, har du tänkt på det? jag själv ska ställa ut med min bil trots att det mesta är original på den. man är där för att ha kul och umgås

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Ford Fiesta ST "Sveriges finaste FiestaST" (2008)
PerraN1 Åklagare
3 maj 2009 · 47 Inlägg

Angående dumpljudet, så kan man ju få till ett bra dump när man kör den korta sträckan som är planerad. Ljud vs oljud är ju väldigt individuellt vad man tycker, men alla motorer kan få ett trevligt avgasljud oavsett pris på bilen. Och Biggi har helt rätt, det är en kul grej och ännu en anledning att träffas och gasa lite. smile

Snart i en backspegel nära dig....;)
Seat Alhambra 20VT Sport "Silverkulan" (2002)
kadden
3 maj 2009 · 62 Inlägg

jag kommer med dieselen

P-Hellberg Fotograf
3 maj 2009 · 212 Inlägg

Biggi skrev:
vissa är inte där för att vinna, har du tänkt på det? jag själv ska ställa ut med min bil trots att det mesta är original på den. man är där för att ha kul och umgås

Då missade du att vi ställde ut vår bil i lördags .. för skojs skull.  HELT orginal ..  så det säger du till fel person.

Sen måste folk förstå ..  Jag är inte EMOT tävlingen ..  jag vill bara upplysa om punkter som jag tyckte var viktiga. Som jag ansåg vara bristande genom att ha läst presentationen. OK?

Persson_turbo
3 maj 2009 · 148 Inlägg

tittar nog förbi om jag hinner:) kul o gasa lita:P

Volvo s40n t5 "Iridium" (2007)
JimRS Lastbilschaufför
4 maj 2009 · 80 Inlägg

Jag tycker det är väldigt tråkigt att ni har planerat in det så att det krockar med den stående söndags träffen.
Detta gör att folket delas upp. Hoppas detta bara var en miss denna gången.
Annars blir det en massa små träffar /tävlingar samtidigt, med lite deltagare.
Vi vet ju redan hur roligt det är när det kommer lite folk till en träff /tävling.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang