extern hårdisk kopplad till usb på huvudenhet??

FreddeLi Studerande maskiningenjör
6 april 2006 · 1 903 Inlägg

hej!
hade en liten fundering om det funkar att koppla in en extern hårdisk till en huvudenhet med usb och använda hårdisken istället för cd skivor? och går det att titta på filmer som ligger på hårdisken om det är en huvudenhet med DVD och usb?

exempel på huvudenhet :

http://www.webbelektronik.se/Shop/Appli … php?Id=573

exempel på hårdisk :

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=630 … onRow1Left


MVH Fredrik

Senast redigerat av _Fredde_volvo_ (6 april 2006)

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
6 april 2006 · 1 852 Inlägg

skulle inte tro det, usb uttaget är väl till för mp3spelare? den har knappast drivrutiner till en hårddisk.. vill inte låta skeptisk men det är vad jag tror, nån annan som vet? antagligen fungerar den med flashminnen som har plug and play.

man lever bara en gång så lev väl!
timpan_87
6 april 2006 · 781 Inlägg

vet att vanliga cd/mp3 funkar de inte för dom brukar bara klara av att läsa ett mine på 512 mb.

så vet inte hur de är på en dvd

FreddeLi Studerande maskiningenjör
6 april 2006 · 1 903 Inlägg

nån annan som vet hur det är med dvd spelare? smile

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
7 april 2006 · 1 903 Inlägg

inte någon som vet?

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
viccoA
7 april 2006 · 3 110 Inlägg

Enklast är väl att låna någon kompis externa hdd och prova. Jag är skeptisk till att det funkar men vore ju skitbra om det gjorde det!
Annars får du väl köpa en extern hdd på öppet köp av valfri vitvaruförsäljare i närheten och lämna tillbaka den om det inte funkar.

Aceda
7 april 2006 · 50 Inlägg

Om du är supergeek kan du ju alltid programmera ett eget OS till den externa hårddisken. Ett OS som fungerar precis som programmet i en mp3-spelare smile Det borde gå.. men sen är ju frågan hur många som har kunskapen hmm

JimmyLiljeros
7 april 2006 · 8 Inlägg

Usb minnnen mp3 spelare och även hd har alla samma gränsnitt för att ansluta mot tex datorn, dock så är frågan snarare om stereon verkligen klarar så stora minnesmängder...

FreddeLi Studerande maskiningenjör
7 april 2006 · 1 903 Inlägg

Aceda skrev:
Om du är supergeek kan du ju alltid programmera ett eget OS till den externa hårddisken. Ett OS som fungerar precis som programmet i en mp3-spelare smile Det borde gå.. men sen är ju frågan hur många som har kunskapen hmm

nä programera kan jag inte göra så det är nog bäst att låta bli så jag inte pajjar nått wink

men stereon borde ju klara det för när man kopplar in usb/mp3 spleare så styr man ju alla filer och mappar från stereons display så det borde ju vara samma för hårdisk även om mängden filer är 200 gånger mer. eller??

MVH Fredde

Senast redigerat av _Fredde_volvo_ (7 april 2006)

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
timpan_87
7 april 2006 · 781 Inlägg

_Fredde_volvo_ skrev:

Aceda skrev:
Om du är supergeek kan du ju alltid programmera ett eget OS till den externa hårddisken. Ett OS som fungerar precis som programmet i en mp3-spelare smile Det borde gå.. men sen är ju frågan hur många som har kunskapen hmm

nä programera kan jag inte göra så det är nog bäst att låta bli så jag inte pajjar nått wink

men stereon borde ju klara det för när man kopplar in usb/mp3 spleare så styr man ju alla filer och mappar från stereons display så det borde ju vara samma för hårdisk även om mängden filer är 200 gånger mer. eller??

MVH Fredde

jo har du en hårddisk som är på kanske 1 gb kanske de funkar eller 512 mb. för de är vad cd programvara klara av att handskas med

Tuffhaggman
7 april 2006 · 864 Inlägg

skulle inte tro det, dock inte mer än 97%säker.. enda sättet är väl att prova...

audi_coupé
9 april 2006 · 104 Inlägg

På min stereo fungerar det klockrent.. har en 200gig extern hårddisk i hanskfacket.. sen ser jag alla album å låtar på skärmen

FreddeLi Studerande maskiningenjör
10 april 2006 · 1 903 Inlägg

audi_coupé skrev:
På min stereo fungerar det klockrent.. har en 200gig extern hårddisk i hanskfacket.. sen ser jag alla album å låtar på skärmen

okej. va bra! då har jag fått svar på det smile men vad har du för någon huvudenhet och har du en ström kabel till hårdisken eller räcker det med strömen från usb porten på huvudenheten?

MVH Fredrik

Senast redigerat av _Fredde_volvo_ (10 april 2006)

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
audi_coupé
10 april 2006 · 104 Inlägg

jag har en hillman huvudenhet de är väll inte de bästa mäeket men de fungerar.. min hårddisk fick man koppla in en ström kabel till

Scratch
10 april 2006 · 719 Inlägg

Om USB porten kan skicka över data och inte bara ljud/ström vilket dom flesta bara gör! Sen enklaste och billigaste sättet är att testa om det funkar med ett USBminne som inte har programvara som en MP3 har.  Usb minnet bygger ju på samma princip som en HDD.

live free, die young.
bumpe Lastbilsmekaniker
14 april 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, det som kan vara problemet kan vara hur många filer och mappar/undermappar den klarar av, men kolla i manualen det står där, en flashdisk går att driva på USB ström men en HDD gör av me ett par A så det räcker inte...

bernersjo Subarufrälst
18 januari 2007 · 44 Inlägg

Tjenare!
Ringde runt och hörde lite, problemet ligger på huvudenheten. Den måsta ha några "drivrutiner" förinstallerade för att kunna köra en extern hårddisk. (Enligt nån snubbe på Net on net i Borås). Vilka spelare som sen har detta vet jag inte. Men fattade det som om alla hårddiskar borde gå. Tar gärna emot tips på huvudenheter som klarar av det, vad kör ni med för grejer? Vet ngn om det står med i produktinformaionen? Förväntar mig kanske inte att det ska stå "extern hårddisk drivrutiner", men någonting kanske... smile


Mvh Ludde

"And the other thing is, every time they launch a new model, they try and outdo each other with the quantity of letters and numbers after the cars name. So! These are the two new models. This is the Subaru Impreza STi, WRX, WR, 1. And this is the Mitsubishi Lancer Evo. VIII, MR, FQ, 3, 20."
- Richard Hammond, Top Gear
gurenius
19 januari 2007 · 1 631 Inlägg

Alpines spelare klarar det med den nya boxen: http://www.alpine-europe.com/content/en … 4-copy.htm

Har dock inte kommit än, men verkar rätt schysst!

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
bernersjo Subarufrälst
19 januari 2007 · 44 Inlägg

Verkar riktigt riktigt bra! Tror du den enbart är kompatibel med Alipines spelare eller tror du den klarar de flesta? Kanske lika bra att köra på Alipine rakt igenom iofs, de är ju ingen skit de heller... smile

"And the other thing is, every time they launch a new model, they try and outdo each other with the quantity of letters and numbers after the cars name. So! These are the two new models. This is the Subaru Impreza STi, WRX, WR, 1. And this is the Mitsubishi Lancer Evo. VIII, MR, FQ, 3, 20."
- Richard Hammond, Top Gear
gurenius
19 januari 2007 · 1 631 Inlägg

Garanterat enbart Alpine. (Den funkar med alla Alpine-spelare som har AiNet)

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang