Det bara blev tyst.

Urbansläke
6 april 2006 · 17 Inlägg

Hej. Jag har ett gammalt fult och äckligt cds slutsteg som jag har haft i bilen i en månad nu. Det har funkat bra ända tills idag då det blev knäpptyst i basen och när jag skulle undersöka så blinkade det bara i powerlampan på steget och det lät lite i basen i takt med att lampan blinkade. Har någon en aning om vad det kan va? jag har kollat alla kablar och steget får ström.

mx_3_ "Glidare"
6 april 2006 · 254 Inlägg

Kollat jord, samt att det kommer ström fram på remoten? Kollat alla säkringar på steget?

Urbansläke
6 april 2006 · 17 Inlägg

mx_3_ skrev:
Kollat jord, samt att det kommer ström fram på remoten? Kollat alla säkringar på steget?

Jo jorden funkar. Ja! just det, hur fan seren säkring ut och vart sitter dom?, jag kollade lite men jag vet varken in eller ut. =S

Senast redigerat av Urbansläke (6 april 2006)

Malmoe SSS -12
6 april 2006 · 3 217 Inlägg

Kollat säkringen framme vid batteriet?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Urbansläke
7 april 2006 · 17 Inlägg

jajjamän.

Tuffhaggman
7 april 2006 · 864 Inlägg

vill ändå tro att det är dålig jord, kan ju även prova att göra en bygling mellan pwr o rmt på steget så vet du ju om cd-spelarens remote är dålig, dubbelkolla jordningen

ludde__mannen draminbil.nu
7 april 2006 · 1 382 Inlägg

Har du dubbelkollat jorden och det inte var den så trippelkolla!

okkar
7 april 2006 · 694 Inlägg

Jag lånar tråden lite.. hehe har ett slutsteg som strular lite.. hehe dom 2 lågnivå kablarna som går från sterion in steget om ja har båda i steget så låter det skit.. men plockar ja bort det ena låter det bra:D? vrf?hehe

Sharky
7 april 2006 · 10 287 Inlägg

Skapa en egen tråd.

Hi-jacking tillåter jag (vi) inte.

Göran
Moderator

okkar skrev:
Jag lånar tråden lite.. hehe har ett slutsteg som strular lite.. hehe dom 2 lågnivå kablarna som går från sterion in steget om ja har båda i steget så låter det skit.. men plockar ja bort det ena låter det bra:D? vrf?hehe

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Urbansläke
8 april 2006 · 17 Inlägg

Okej jag får väl kolla jorden igen då.  Jag återkommer. peace

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang