Ang. slutsteg+förstärkare på en v70n -00

sebbeh83
1 maj 2009 · 76 Inlägg

har stero hu-803 (premium sound) nu i min v70.
Vill sätta in ett slutsteg och bas-låda i reservljus hållet bak och behöver veta vilken adapter jag måste köpa för att koppla in slutsteget?
Grejen är den att jag vill ha kvar förstärkaren pa200 som sitter under passagerar sättet och fördelar ljudet till dörrarna.
hoppas nån förstår hur jag tänker.
Använt sök funktionen men hittar bara trådar om den adaptern som man kan köpa för att koppla in ett slutsteg till steron och det är ju inte riktigt så jag vill göra.

Vore tacksam för svar

taylor Fibertekniker
1 maj 2009 · 74 Inlägg

Tror jag förstår hur du vill göra, problemet är att det inte finns nån adapter för att bara ta ut subnivån ur hu utan bara en som gör om till 4st rca utgångar!
Det du kan göra är att använda dig av en Audiocontrol LC6-7 eller8, som gör om från högnivå till lågnivå, vad du gör då är att du placerar den under sätet bredvid pa200 och sen letar upp vilka 2 kablar som går till bakhögtalarna, (för du har väl 2 bak i skuffen) och skarvar in dom i Audiocontrolen, sen drar du en lågnivåkabel därifrån bak till slutsteget till basen och voila, då styr pa200 fram/bak systemet medans ditt nya steg styr basen!
såhär gjorde jag i min S60 bara det att jag klippte alla kablar in till 200 för att jag hade nya steg till framsystemet oxå!
Audiocontrollen kan du köpa via mig, då jag är ambassadör för Digital Designs som är återförsäljare för Audiocontrol i sverige!

pma om det låter intressant
MVH
Patrick Taylor
Team Digital Designs Sverige

DD - True to the source
Patrick Taylor - Team DD Sverige
Ambassadör: Digital Designs Sverige och AudioControl
Volvo V50 D2 "Momentum" (2011)
Volvo XC70 D5 "Summum" (2007)
taylor Fibertekniker
2 maj 2009 · 74 Inlägg

Problemet är ju att han vill ha kvar originalslutsteget till fram/baksystemet och plocka ut sub signal ur HU bak till ett Substeg!
BRL har adaptern som gör om från HU DIN-kontakt till 4st RCA kontakter, art. nr: 400PC9414 men det löser inte problemet! Absolut enklaste sättet är att göra så som jag beskrev! smile sen får folk kalla det epa lösning bäst dom vill, jag ser det som okunskap från deras sida!
hör av dig vid frågor
/Patrick

DD - True to the source
Patrick Taylor - Team DD Sverige
Ambassadör: Digital Designs Sverige och AudioControl
Volvo V50 D2 "Momentum" (2011)
Volvo XC70 D5 "Summum" (2007)
taylor Fibertekniker
2 maj 2009 · 74 Inlägg

då får du nog förklara lite mer ingående hur han ska göra för det framgick inte i din "lösning"!

DD - True to the source
Patrick Taylor - Team DD Sverige
Ambassadör: Digital Designs Sverige och AudioControl
Volvo XC70 D5 "Summum" (2007)
Volvo V50 D2 "Momentum" (2011)
taylor Fibertekniker
2 maj 2009 · 74 Inlägg

Precis, först göra om från din-rca för att sedan använda det ena paret bak till sub-steget och sen ta två stycken Y-splittar på det andra paret för att få tillbaka 4st rca och sen koppla det med en rca-din adapter tillbaka ner till originalslutsteget... det är oxå en lösning! smile nu har du 2 st bra lösningar! ursäktar swedenrockers om jag var otrevlig! sorry för OT!

DD - True to the source
Patrick Taylor - Team DD Sverige
Ambassadör: Digital Designs Sverige och AudioControl
Volvo V50 D2 "Momentum" (2011)
Volvo XC70 D5 "Summum" (2007)
taylor Fibertekniker
2 maj 2009 · 74 Inlägg

haha ja det gjorde ju det, därav ursäkten! då har han med andra ord 3 bra lösningar då! smile

DD - True to the source
Patrick Taylor - Team DD Sverige
Ambassadör: Digital Designs Sverige och AudioControl
Volvo V50 D2 "Momentum" (2011)
Volvo XC70 D5 "Summum" (2007)
sebbeh83
2 maj 2009 · 76 Inlägg

tackar så mycket för svaren återkommer om jag har mer frågor

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang