Ford Sierra -90 dör när man gasar och går otoligt dåligt på tomgång.

Power_dunder Honda Power
1 maj 2009 · 12 Inlägg

Det är en Ford det gäller. Den gick hur bra som hellst tills den börja gå skit å grenröret var kanon rött. sen dess så dör den så fort rör gasen och går skit på tomgång. någon som kan hjälpa mig med detta problem?

//Dunder
Power_dunder Honda Power
1 maj 2009 · 12 Inlägg

måste till lägga att det är en 2,0 å.

//Dunder
lingua
1 maj 2009 · 2 271 Inlägg

Hade liknande fel på en -89:a Där va det LMM som va boven.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Power_dunder Honda Power
1 maj 2009 · 12 Inlägg

vad är LMM för nå?

//Dunder
Power_dunder Honda Power
1 maj 2009 · 12 Inlägg

är det Luft masse mätaren du syftar på?

//Dunder
PaLmE
1 maj 2009 · 24 Inlägg

Ja det är luftmassemätaren/luftmängdsmätaren han menar. Jag hade liknande problem på min Sierra. Testa med att bara koppla ur kontakten till mätaren och se hur den fungerar efter det. Den kommer förmodligen gå kasst på tomgång men bättre vid körning.

/Palme

Power_dunder Honda Power
4 maj 2009 · 12 Inlägg

aaa jag har prövat de nu med jag tror det är slut på sås i bilen. ska tanka den lite så ska jag göra et nytt försök. men jag åter kommer med resultat sen.


PaLmE skrev:
Ja det är luftmassemätaren/luftmängdsmätaren han menar. Jag hade liknande problem på min Sierra. Testa med att bara koppla ur kontakten till mätaren och se hur den fungerar efter det. Den kommer förmodligen gå kasst på tomgång men bättre vid körning.

/Palme

//Dunder
Power_dunder Honda Power
7 maj 2009 · 12 Inlägg

Inget av de ni sa stämde. Jag lätta på Avgasröret innan Katten å då starta den och gick hur bra som hellst. så nu har jag rensat ur kattarna och bilen går som en klocka nu. smile Blir å tanka med 30% Etanol i tanken sen till besiktningen. men tack för tipsen iaf.

//Dunder
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang