Angående nedladdning av musik

Pro_fxr jobbar påre
2 maj 2009 · 751 Inlägg

folket måste tala. regeringen kan inte få igenom det hära..bara tanka på som vanligt..även så har BBB oxå sluta spara loggar så där äre oxå lugnt å tanka.smile
dock ska man passa sig att toktanka, då slipper man åtdragande blicka=)

Audi A5 (2008)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
2 maj 2009 · 2 853 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

MikeyMouse skrev:
tele 2, banhof och bbb (ifall jag inte miss minner mig) sparar inga kunduppgifter längre så det är en "frizon" iaf ett tag till snart kommer det komma lagar om det också tongue

Fel, Tele 2 och Bahnhof sparar inte uppgifter som kan leda till att man kan knyta en viss person till ett visst IP vid en viss tidpunkt men BBB stödjer den nya lagen fullt ut.

precis.

Pro_fxr jobbar påre
2 maj 2009 · 751 Inlägg

BBB sparar inga loggar sålänge inget brott har misstänkts från polisen??lr?... man får hem ett skriftligt medelande att dom kommer börja spara loggar på ens IP.. enligt hemsidan...

Audi A5 (2008)
Lardi SQ
2 maj 2009 · 1 343 Inlägg

hur är de med comhem+

Ljudnörd!
Leo86
2 maj 2009 · 1 468 Inlägg

Jag personligen tankar på som fan. har alltid gjort o komemr alltid göra antagligen.
laddar fårn thepiratebay utan något spec skydd mot IP-nummer

volvov skrev:
Tänkte höra om de ni laddar hem musik fortfarande??
vad blir det för straff igentligen om man skulle åka dit??
är chansen stor att man åker fasst för det??

MVH

Pro_fxr jobbar påre
3 maj 2009 · 751 Inlägg

de roliga är att alla tror att alla dom hära hideIP programmen osv som man läser i forum ska funka inte fungerar..visst dom funkar.men babylon osv har ju inte alls koll på dom då?tongue man ska använda sig av program som INTE skrivs i forum osv.. då är de ganska säkert..men vem bryr sig.man får tanka i ohyggliga mängder innan man åker dit;O sen äre bara kryptera datorn såkan dom inte sätta dit en typ..svårt å bevisa att man tankat en film tex om man inte kommer in på datorn och kunna bevisa att den ligger på disken=)

Audi A5 (2008)
YeahBitch
3 maj 2009 · 730 Inlägg

De flesta svenska trackers stängde ju ner, men de har startat en ny nu smile
www.svartakatten.org har ja börjat tanka från nu och hoppas den kommer bli en stor o trevlig tracker smile

Ipred my ass.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Pan
3 maj 2009 ·

YeahBitch skrev:
De flesta svenska trackers stängde ju ner, men de har startat en ny nu smile
www.svartakatten.org har ja börjat tanka från nu och hoppas den kommer bli en stor o trevlig tracker smile

Ipred my ass.

Värt att testa iaf har fan ingen tracker alls nu sad Men polare härjade om någon ny som skulle starta och den skulle man få förtur till om man hade bättre än 1 i ratio på diversesidor. Typ swebits, piratebits och några till. Ska kolla upp det kan ta det via PM.

Pro_fxr jobbar påre
3 maj 2009 · 751 Inlägg

thepiratbay är ju uppe än såtongue

Audi A5 (2008)
Alpinabiturbo Kulan
3 maj 2009 · 1 435 Inlägg

Det finns fortfarnade ingen som åkt dit än, visst har de gjort anmälningar men först måste domstol avgöra om bevisen är tillräckliga eller inte för att lämna ut uppgifterna och detta har inte skett än.

Så slanga på säger jag bara. Åker ni dit så är det bara att neka. De kan inte bevisa att just DU har slangat warez.

VPN är överskattat, slöar bara ner linan + onödig avgift så skit det.

Hela grejen med IPRED är att skrämseleffekten ska slå så kraftigt som möjligt, att folk slutar slanga för att de är rädda. Uppenbarerligen funkar det rätt bra.

BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
Pro_fxr jobbar påre
3 maj 2009 · 751 Inlägg

håller med alpina:)
helt rätt.de är bara för å skrämmas..jag tankar då på som vanligt iaf.. och om man nu vill vara säker så äre bara göra som ja sa tidigare..kryptera datorn så kan inte en kotte komma åt de du har i den...

Audi A5 (2008)
azy420
3 maj 2009 · 1 Inlägg

Är svenska politiker så jävla blåsta? (retorisk fråga)

micke7406
3 maj 2009 · 1 400 Inlägg

Pro_fxr skrev:
håller med alpina:)
helt rätt.de är bara för å skrämmas..jag tankar då på som vanligt iaf.. och om man nu vill vara säker så äre bara göra som ja sa tidigare..kryptera datorn så kan inte en kotte komma åt de du har i den...

Haha..ska vi slå vad cool

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
nuffe I brist på annat :)
3 maj 2009 · 526 Inlägg

Smedhult skrev:
inte olagligt att ladda ner! är fildelning som är olagligt. och om du inte delar med dej samtidigt som du laddar ner, så är de lagligt!

Det var just detta som det stiftades en lag eftersom det var löljligt enligt myndigheter (och många andra) att det var otillåtet att ladda upp men inte ner så nerladdning är inte tillåtet enligt svensk lag. Det är också detta som IPRED bygger på: att begära personuppgifter på den som laddar NER upphovsrättsskyddat material. Så nej, det är inte tillåtet.

Själv har jag inte ändrat mina vanor mer än att jag krypterat alla mina diskar.

kalle_kalle
3 maj 2009 · 2 914 Inlägg

men alltså politiker är så jävla dumma. visst jag förstår artisterna att dom är arga men ändå. vi ungdommar (ja men säg 14-25 år) tankar. ja det gör mairioteten av oss, måste finnas en orsak. ja vad ska vi annars göra, vi får "bara" 1050 eller vad det ligger på av barn resp. studiebidraget. är vi sugna på lägga ut 10% av våra inkomster på EN skiva. (nu räknar jag på en billig skiva. dom flästa ligger väl på typ 170:- men vi säger 100:-)
det svider lika mycket för en som arbetar att den som arbetar pröjsar 1000:- vilka vuxna är sugna på att betala så mkt för en skivjävel?!?!?!
inte då jag iaf!!!

sorry för OT men jag var bara tvungen, skulle en skiva kosta ja men säg 20:- skulle jag nog köpa MÅÅÅÅÅÅÅNGA fler skivor än i dagsläget. hos mig är det det att jag är för snål...


sen är det olagligt att ta om nån polare har ett gäng låtar jag vill ha kan det väl inte vara olagligt att ta via t.ex. en MP3 eller USB minne?? det är ju som delning men ändå... nja det är nog svårt att bevisa dock, det kommer jag då aldrig sluta göra,,,,

bara en liten tankeställare,,,

twin_cam Smålänning
3 maj 2009 · 7 877 Inlägg

Har inte tanat ner innan heller visseligen, men tror inte det blir så mycket stoj om IPRED... Vänta ett år eller två så är det typ glömt, eller så har One Swarm tagit över allt...

BTW: Bässta trackern är Google.se wink Som också blivit polisanmäda för detta hmm

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Addekrull
3 maj 2009 · 7 Inlägg

bara så ni vet tele2 raderar inte era informationen direkt dom har kvar den ca 1-2 veckor.

over and out

Pro_fxr jobbar påre
3 maj 2009 · 751 Inlägg

men som skrivet ovan såäre ju så ohyggliga mängder man måste ta hem innan dom ens börjar kolla på en..om du tankar 3låtar i snitter per vecka äre ingen som kollar på.dom kollar på dom laddar/delar med sig typ TB i veckan..

så tror man går hyfsat säker ändåsmile

Audi A5 (2008)
aturai88 Amatör
4 maj 2009 · 320 Inlägg

Det är ju bara att man drar in och ändrar inställningarna och sätter uploaden på 0.0001 kb/s eller liknande..


/A

Antonnnish skrev:
Hur laddar man ner och sammtidigt inte delar ? wink Har man en låt på datan som har gått igenom "vuze" (t.ex) så finns den på datan och sammtidigt som en kille från Skåna kan hämta den från din data wink

ChriZtoffer GAS democar 2018!
4 maj 2009 · 8 744 Inlägg

Du laddar ju ändå upp. wink Inte för att det spelar någon roll nu då när det varken är lagligt att ladda ner eller dela ut filer. Jag tankar inte så mycket för tillfället, inte pga Ipred utan snarare för att det inte har kommit så mycket intressant som jag vill ha. Kör med öppet nät så vi får se om man får nåt brev hem snart eller hur det nu går...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang