JT avgassystem, rycker till ibland på 3:an?

dulken
5 maj 2009 · 63 Inlägg

försökte hitta befintlig tråd men lyckades inte nåt bra. men iaf, är det nånting att ha? funderar på att skaffa till s60 t5, men man hör ju lite olika vad gäller kvalitet, passform osv. blir lite osäker om man vågar köpa..??


Sen undrar jag detta, när man gasar fullt från 2 till 4 tex, så har den lust att rycka till lite då å då på 3an, vad kan det bero på? det var nån som sa att det hade med avgasreningen att göra, men jag förstår inte riktigt hur..

Senast redigerat av dulken (5 maj 2009)

FYeah Avstängd
5 maj 2009 · 103 Inlägg

jag har JT och på min passa det fan inte någonstans skit kass pass form... men när man får ihop det så kan det ju vara värt det med

DanneR33
5 maj 2009 · 27 Inlägg

Brukar vara rätt ok passform, men om bilen är sänkt så blir det ju genast besvärligare..
Men det är som med allt annat, går med lite våld & tålamod wink
Av mina erfarenheter så kan jag rekommendera dem iaf, bra system för pengarna.

Thunis
5 maj 2009 · 362 Inlägg

Jag har det på min saab och det passar grymt bra slängde upp det på 40 min med rast lol Men det ända är att fäsena rostar :S men inte systemet. Så måste plocka ner fästena och göra något åt det. Så om du köper det kan du ju komma ihåg att lägga lite färg på fästena tongue

BMW E30 "Thunis" (1988)
BMW 750 "V12" (1991)
pukan2
5 maj 2009 · 3 182 Inlägg

måste bara tipsa om detta jag såg på blocket.

visligen inte jt men ett bsr 3" för 3500kr.

http://www.blocket.se/vi/21537526.htm?ca=11_s

alexbenhard Hemlig Agent
5 maj 2009 · 1 115 Inlägg

Passade klockrent på min gamla Saab 9000 med helsystem från JT.

På min 855 så tog downpipen i torpedväggen, inte mycket men ändå..

MVH. Alex

alexbenhard Hemlig Agent
5 maj 2009 · 1 115 Inlägg

pukan2 skrev:
måste bara tipsa om detta jag såg på blocket.

visligen inte jt men ett bsr 3" för 3500kr.

http://www.blocket.se/vi/21537526.htm?ca=11_s

Det är ju inte att tänka på, bara slå till!

MVH. Alex

torpis Forummoderator
5 maj 2009 · 10 576 Inlägg

har monterat två st JT 3" på S40, passar utmärkt!  det är JÄTTETRÅNGT med 3" kring bakaxeln på S40 och där passar det ändå perfekt, 7mm på var sida ungefär smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
dulken
5 maj 2009 · 63 Inlägg

låter ändå hyffsat bra, skulle ju helst vilja ha rostfritt, men det är ju dubbla priset, och oftast bara 2½" som jag sett. men det kan ju vara värt det ändå?

Marlboroman
5 maj 2009 · 8 234 Inlägg

Hängt upp ett JT, och det va på 850in, fick kapa av det lite här och var för att få det att passa plus att jag fick göra en lösnings å att inte dp halkade ur katalysatorn så fort man gasade på lite. Fick även kapa upp slitsar på ett par ställen där det inte va gjort så man kunde spänna åt ordentligt och spiken i kistan av att fästena på ljuddämparen satt åt fel håll så jag fick skicka tillbaks den och få en annan. Allt vad gäller svetsskarvar rostar på en gång.

Så nästa gång blir det att lägga på de sista lapparna och köpa Ferrita istället.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
tal0n Mekaniker/Däckmontör
5 maj 2009 · 1 140 Inlägg

pukan2 skrev:
måste bara tipsa om detta jag såg på blocket.

visligen inte jt men ett bsr 3" för 3500kr.

http://www.blocket.se/vi/21537526.htm?ca=11_s

tveka inte, åk och köp.. bsr är ju rostfritt och får väldigt fint ljud, har exakt samma på min bil, fast till 855 då.. är 7år gammalt, ända är att färgen på rören har fått en liten annan färg, annars syns det inte att det är gammalt, skitbra kvalitet enligt mej smile

Mvh

dulken
7 maj 2009 · 63 Inlägg

tyvärr så var det lite för långt att åka ner och handla, och säljaren ville inte skicka det med gods heller sad

Så nu sitter jag å grämar mig om vad jag ska köpa, ingen mer som har nåt att säga??

Chrill27
7 maj 2009 · 553 Inlägg

Sitter verkiligen inte bra på min 940, men då är det inte jag som har monterat det, ska fixa de så fort det är fint väder bara, se vad man får göra åt de. hänger ner grymt mycket från bilen!hmm

Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 maj 2009 · 13 810 Inlägg

alexbenhard skrev:
Passade klockrent på min gamla Saab 9000 med helsystem från JT.

På min 855 så tog downpipen i torpedväggen, inte mycket men ändå..

MVH. Alex

inte så konstigt att det tar i där
det är inte direkt gjort för 3"
jag gav min några smällar med en kofot sen dess har det aldrig mer tagit i där

allt hänger på att man måste montera det rätt hela vägen

har monterat det på  1st 240 1st 940 och 2st 850
dom sistnämda får man flytta lite värmeskydd med lite våld sen tar det inte i

min 850 har dessutom 60/40mm sänkningsats och det går fint

men man måste ha lite tåla mod eftersom inga bilar är gjorda för att ha så grova rör så är det aptrångt och det måste vara EXAKT rätt monterat annars tar det i

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 maj 2009 · 13 810 Inlägg

Marlboroman skrev:
Hängt upp ett JT, och det va på 850in, fick kapa av det lite här och var för att få det att passa plus att jag fick göra en lösnings å att inte dp halkade ur katalysatorn så fort man gasade på lite. Fick även kapa upp slitsar på ett par ställen där det inte va gjort så man kunde spänna åt ordentligt och spiken i kistan av att fästena på ljuddämparen satt åt fel håll så jag fick skicka tillbaks den och få en annan. Allt vad gäller svetsskarvar rostar på en gång.

Så nästa gång blir det att lägga på de sista lapparna och köpa Ferrita istället.

konstigt första jt systemet jag monterade på en 850 passade utan ändringar förutom några värmeskydd som fick byta form och detta måste varit för 6-7år sen
ingen annan moddning behövdes

samma på mitt
du måste haft riktig otur eller monterat det helt galet
ibland får man ändra lite riktning på fästena på bilen för att det ska ligga rätt
oftast det att grejerna ändrat form efter någon backat i ändröret eller stallt bilen över någon snövall eller dikeskant

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
volvo_1987
7 maj 2009 · 1 675 Inlägg

alexbenhard skrev:
Passade klockrent på min gamla Saab 9000 med helsystem från JT.

På min 855 så tog downpipen i torpedväggen, inte mycket men ändå..

MVH. Alex

Tror det med downpipen dom säljer är sjuka. har samma på min 945 att den vill ta i lite.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang