Hjälp min bil faller isär!?

h30aad
5 maj 2009 · 124 Inlägg

Hjälp! har en vw golf-2005 upptäckte häromdagen att den tjocka gummilisten som ska sitta tätt runt bildörren hade lossnat från en del ställen, hur åtgärdar man det ? finns det nåt speciellt lim ?

Niklas1987 NO
5 maj 2009 · 2 182 Inlägg

Var det inte värre än så?

Ska väll bara va å trycka ditt igen.

Annars åk till vw så fixar dem det säkert på 10 minuter.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
PlatinumRacing
5 maj 2009 · 597 Inlägg

Tryck dit den om den inte lägger sig fint när du trycker med händerna så får du ta en "mjuk" hammare och slå dit den

obs, vet hur dumt det låter med "en mjuk hammare" har hjärnsläpp kommer inte på vad den heter

h30aad
5 maj 2009 · 124 Inlägg

men den har lossnat från limmet vill inte fastna igen

PlatinumRacing
5 maj 2009 · 597 Inlägg

Kan du visa med hjälp av en bild/er vilken list det är som lossnat

mvh

NiMroD
5 maj 2009 · 264 Inlägg

Du får väl smeta på lite mera lim då... svårare kan det väl inte vara. eller? hmm

Volvo XC 60 "Gubbens" (2008)
Volvo V60 "D4 awd" (2013)
leifiuz
5 maj 2009 · 122 Inlägg

åk till din närmsta VW verkstad och be dom kolla på de... en ny kostar inte många kronor..inte jobbet heller....

Ensak.se - Gratis annonsering på Sveriges nya Köp&sälj sajt
h30aad
5 maj 2009 · 124 Inlägg

det är den tjockaste som går runt  bildörren den har liksom lossnat från själva plåten

PlatinumRacing
5 maj 2009 · 597 Inlägg

Jaha den, det är ingen lim aplicerad på dessa lister, de e bara till o knacka på kollar du på undersidan av lister så ser du ett tomrum denna tomrum skall bankas på plåten

h30aad
5 maj 2009 · 124 Inlägg

aha ok tack så hemskt mycket platinum ska kolla upp det imorgon när dte ljust, jag hade tänkte ta superlim annars fan va bra me såna forum.

Rushman Evolution Garage
5 maj 2009 · 1 299 Inlägg

PlatinumRacing skrev:
Tryck dit den om den inte lägger sig fint när du trycker med händerna så får du ta en "mjuk" hammare och slå dit den

obs, vet hur dumt det låter med "en mjuk hammare" har hjärnsläpp kommer inte på vad den heter

gummislägga? wink

herregud ja trodde typ dörrarna ramla av (eller som för mig skärmarna i hjulhusen på motorväg)
tryck dit listen igen? ring verkstad och fråga vilket lim som kan användas?

Sky´s the limit...
h30aad
5 maj 2009 · 124 Inlägg

en annan fråga som jag har är om det är skadligt för bilen om man nångång råkat varava på tom gång till ca 5000-6000 varv bara några sekunder alltså när man lagt i friläge och sen glömt att sätta i en växel??

chrizz Administratör
5 maj 2009 · 11 790 Inlägg

Vänligen läs igenom rubriksanvisningarna innan du skapar en tråd i forumet. Tydliga rubriker underlättar för alla.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang