VW GTI uppgradering.. HGP-Turbo.de verkar vara det fetaste motortuningen just nu.... Eller!?

Evil_E
7 maj 2009 · 111 Inlägg

Jag är ute efter att kräma ur MKT effekt ur min VW 2,0 TFSI -05 och har kikat runt på olika forum för att
komma fram till nått vettigt. Efter mycket om och men så verkar www.HGP-Turbo.de ha de fetaste kitten för duktigt maxad effekt. Här på forumet diskuteras ofta ACE Competition, BSR, PM-Racing m.fl. men inga verkar ha siktel lika högt ställt om man säger så.

Nån här på forumet som har ett vettigt alternativ inom sveriges gränser om man vill spendera 100-200K :-
på sin motor för att få ut en 4-600Hk ur sin Goffe? (Ok, jag kanske måste byta till R32, men ändå!)

Har funtat på att importera färdigkittad R32 med för ändamålet avsedda bromsat osv men det verkar vara svårt att få den besiktigad efter svenska mått. Nån som har erfarenhet om vad som krävs.
Ex. emissionskraven bör ju vara lika inom EU?

Thats that for now.

Tacksam för all input! big_smile

Time is never wasted when you’re wasted all the time.
BMW 330 d XD Touring "-Come Clean Edi .3-" (2013)
moffegrev
7 maj 2009 · 228 Inlägg

v-tech i trosa har ju 400hk kitt så det finns ju om man letar lite..wink för dig är det ju inte så långt att åka heller.

Mvh

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid
Saab 9-5 "aero" (2001)
soyd
7 maj 2009 · 1 853 Inlägg

Finns ett APR kitt med allt som behövs för att få ut 400hk+ i Edition 30:in det borde väll passa på Vanliga GTI:n med, med vissa modifieringar...

För lite mer info om APR kittet snacka med: GTI30EDITION

För lite mer info om Vtech kittet snacka med: Vtech

Vill du ha över 400hk känns kanske en R32:a med turbo kitt billigast

/mvh soyd

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang