Intercoolerspray hur effektivt?

sjovold Wolfman Cruisers
9 maj 2009 · 1 258 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

torpis skrev:
Jag hade ju köpt en storlek större IC istället för att blöta ner den...   när det väl gäller på strippen eller bana så är det ju inte poppis att spraya vatten på marken hmm

Grejen är ju att hela idén med det där kittet är ju baserad på att kolsyran ska träffa ICn, värmas upp och dunsta bort.

Det är ju när kolsyran dunstar som den "stjäl" värme ifrån ICn vilket gör att temperaturen på luften sänks.


Det enda jag kan tänka mig skulle kunna blöta ner marken är ju kondens eller nått om det blir riktigt kallt men det blir ju bara en droppe här och en droppe där för bilen står ju inte direkt stilla tongue

mmm precis va ja tänkte tongue för de lär ju knappast börja forsa vatten big_smile

men hur effektivt e de jämfört med det som torpis gjort? (2 spolar munstycken å en vattenpump)

----->Strippen S2<-----

VCRACING
torpis Forummoderator
9 maj 2009 · 10 576 Inlägg

underskatta inte kondens... jag jobbar med det dagligen... 

kyler man IC till -80 som kylsyreis är så blir det givetvis kallare än om du sprayar på vatten som är +20grader...

men jag tycker fortfaranded inte det är en bra lösning. "fusk" är aldrig bra

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
sjovold Wolfman Cruisers
9 maj 2009 · 1 258 Inlägg

torpis skrev:
underskatta inte kondens... jag jobbar med det dagligen... 

kyler man IC till -80 som kylsyreis är så blir det givetvis kallare än om du sprayar på vatten som är +20grader...

men jag tycker fortfaranded inte det är en bra lösning. "fusk" är aldrig bra

men kan de kyla aluminiumet så mycke att ICn spricker? 

sen är de väll alldrig dåligt att ha en välkyld IC?

----->Strippen S2<-----

VCRACING
Audi_Danne
10 maj 2009 · 28 Inlägg

den lilla effekten man kan hämta på kallare ic kommer du inte märka mer än på papperet! men visst,, för att va töntig kan man ju ställa sig och spraya som en idiot smile bättre att lägga kraft på att lära sig köra riktigt wink

Allt under 2bar är LÄTTRYCK!!!
Audi A4 1,8t "bruksräser" (1997)
Audi s2 "Nira i3" (1991)
sjovold Wolfman Cruisers
10 maj 2009 · 1 258 Inlägg

Audi_Danne skrev:
bättre att lägga kraft på att lära sig köra riktigt wink

de e ju jobbigt wink

----->Strippen S2<-----

VCRACING
Rojpen
12 maj 2009 · 2 230 Inlägg

annars fins det ju nån annan gas.. som man blandannat fyller airsoft bösserna med som är bra kall, tuben var frostig efter lika läkage smile å dom är ju billiga smile
sen nå hemma system på det så blire nog fint ;tongue

så kan det vara då det inte blev som det skulle
sjovold Wolfman Cruisers
12 maj 2009 · 1 258 Inlägg

Rojpen skrev:
annars fins det ju nån annan gas.. som man blandannat fyller airsoft bösserna med som är bra kall, tuben var frostig efter lika läkage smile å dom är ju billiga smile
sen nå hemma system på det så blire nog fint ;tongue

joo de har du ju rätt i, men sen hur länge kommer dom att räcka? tongue

----->Strippen S2<-----

VCRACING
Rojpen
12 maj 2009 · 2 230 Inlägg

sjovold skrev:

Rojpen skrev:
annars fins det ju nån annan gas.. som man blandannat fyller airsoft bösserna med som är bra kall, tuben var frostig efter lika läkage smile å dom är ju billiga smile
sen nå hemma system på det så blire nog fint ;tongue

joo de har du ju rätt i, men sen hur länge kommer dom att räcka? tongue

tuben är väll 500ml eller nåsmile du får spara dom tills stripen körning bara hehe smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
kolvas
12 maj 2009 · 4 001 Inlägg

Rojpen skrev:

sjovold skrev:

Rojpen skrev:
annars fins det ju nån annan gas.. som man blandannat fyller airsoft bösserna med som är bra kall, tuben var frostig efter lika läkage smile å dom är ju billiga smile
sen nå hemma system på det så blire nog fint ;tongue

joo de har du ju rätt i, men sen hur länge kommer dom att räcka? tongue

tuben är väll 500ml eller nåsmile du får spara dom tills stripen körning bara hehe smile

man förlorar mer i vikten man hänger dit än effekten man tjänar på det tongue

Edit: glömde att detta var internet så jag förtydligar mig själv genom att skriva *SKALL LÄSAS MED EN VISS MÄNGD IRONI*

Senast redigerat av kolvas (12 maj 2009)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
sjovold Wolfman Cruisers
12 maj 2009 · 1 258 Inlägg

kolvas skrev:

Rojpen skrev:

sjovold skrev:

joo de har du ju rätt i, men sen hur länge kommer dom att räcka? tongue

tuben är väll 500ml eller nåsmile du får spara dom tills stripen körning bara hehe smile

man förlorar mer i vikten man hänger dit än effekten man tjänar på det tongue

Edit: glömde att detta var internet så jag förtydligar mig själv genom att skriva *SKALL LÄSAS MED EN VISS MÄNGD IRONI*

kastar man ut en stol å baslådan så wink

----->Strippen S2<-----

VCRACING
leksak Kanon..
12 maj 2009 · 1 473 Inlägg

Du får lära känna nån som jobbar på AGA eller börja jobba där själv så du kan fylla på billigt big_smile

sjovold Wolfman Cruisers
12 maj 2009 · 1 258 Inlägg

leksak skrev:
Du får lära känna nån som jobbar på AGA eller börja jobba där själv så du kan fylla på billigt big_smile

haha aaa de e ju sant tongue

----->Strippen S2<-----

VCRACING
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang