Volvo 940 turbo problem!! Luftmängdmätare har gått igen. HJÄLP!!!!!!

Dammgatan_Racing
10 maj 2009 · 26 Inlägg

Hejsan har en volvo 940 turbo+  Bytte lmm för några månade sen  då hon började vandra å dö på tongågen. Gick helt fel frit sen efter. Jag monterade en återcirk dumpventil hon gick ett tag sen tändes motorfels lampan å nu vandra/dör hon ingen! jag fundear på om det är sportluftfiltret som för stör lmm?  Men jag vet inte?



SNÄLLA HJÄLP!!!

MVH Abbe

Chevrolet Camaro "Silverpillen" (1972)
Mercedes 190E "kebabräääcer" (1991)
blacklin3 Ugglan-racing
10 maj 2009 · 362 Inlägg

Dammgatan_Racing skrev:
Hejsan har en volvo 940 turbo+  Bytte lmm för några månade sen  då hon började vandra å dö på tongågen. Gick helt fel frit sen efter. Jag monterade en återcirk dumpventil hon gick ett tag sen tändes motorfels lampan å nu vandra/dör hon ingen! jag fundear på om det är sportluftfiltret som för stör lmm?  Men jag vet inte?



SNÄLLA HJÄLP!!!

MVH Abbe

Har du satt fast ordentiligt så Lmm inte får några större vibrationer på sig???! vad har du för nummer på din Lmm???

How does dust taste sucker??
rickylicious Webbutvecklare
10 maj 2009 · 2 369 Inlägg

Är luftfiltret rent och fint? Sitter tätt?

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Kronen
10 maj 2009 · 13 Inlägg

Är garanterat öppna filtrets fel... Vad heter filtret du har i?

PAIN
10 maj 2009 · 2 103 Inlägg

tror inte på filtret om det inte är så att det sugits in ...vilket man ser tydligt på filtret om det skett wink

skulle nog kolla alla vakuum slangar så dom är täta .....
samt att kolla bränsle relät...rätt vanligt att bränsle relät bakom askoppen blir för varmt å med tiden går sönder...hänt mig.

pajar den kan det vandra rätt fint pga av mer luft än soppa wink
men värt å kolla ingen garanti att det är så på just din.

om du kopplat in returen från din återcirkulerande dump till röret för LMM kan luften från dumpen trycka på bladen i turbon å sen ut genom filtret dvs mot LMM, vilket då kan ha sönder din LMM tyvärr.

så kolla din LMM iallafall oxå wink

kör man med orginal dumpen å öppet blir det bara en psssssssööö ljud...med återcirk får du mer ett sssshhkakakaaa ....haha kul förklaring...men kaaaaakkkaaa ljudet är när över trycket från dumpen landar på bladen i turbon....vilekt ger en ojämn tryckvåg genom LMM än den jämna via orginal dumpen....

Förresten om du satt återcirkulerande dump...hoppas du tagit bort orginal dumpen då å satt ett lock på den ..annars går bilen piss å stannar på tomgång eller efter gaspådrag mm....vid byte till å-dump måste du sjystera tomgången på insuget samt motera ett lock  ...fick jag göra på min wink
//Mvh

Senast redigerat av PAIN (10 maj 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang