Volvo 940 Turbo Får ej Laddtryck

jkpgforlife
11 maj 2009 · 40 Inlägg

Hallo alla kunniga och övriga!

Har ett problem med min 940 turbo, får ej något laddtryck alls. Någon som har tips på var man ska börja söka efter felet....???

Tacksam för svar!

mvh Christoffer

epapower
11 maj 2009 · 593 Inlägg

kolla att wastegatestången sitter på så den inte flugit av.. kolla sedan så systemet är tätt (kan hända att ngn slang hoppat av).. hörs de att turbon viner men då får inte upp ngt tryck på laddtrycksmätaren eller va händer?

mvh

jkpgforlife
11 maj 2009 · 40 Inlägg

epapower skrev:
kolla att wastegatestången sitter på så den inte flugit av.. kolla sedan så systemet är tätt (kan hända att ngn slang hoppat av).. hörs de att turbon viner men då får inte upp ngt tryck på laddtrycksmätaren eller va händer?

mvh

Viner gör antingen turbon ja. Hm, lite tips iaf.. Får undersöka imorgon. Mer tips ngn mottages gärna...

Mvh Chrille

_Nas_
11 maj 2009 · 309 Inlägg

Sorry om jag stör i din tråd lite nu men måste bara fråga. Är volvo 940 bakhjulsdriven ?

Att köra turbo är beroendeframkallande...
jkpgforlife
11 maj 2009 · 40 Inlägg

_Nas_ skrev:
Sorry om jag stör i din tråd lite nu men måste bara fråga. Är volvo 940 bakhjulsdriven ?

Den är bakhjulsdriven ja....

RaLsO från bun!
11 maj 2009 · 89 Inlägg

antar att du upplever att bilen har tappat effekt (?)
men det är antingen som tidigare sagt, wg eller en slang, man titta så att grenrör och packningar (de mot blocket ofc) är hela, det borde du kunna höra dig till

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
jkpgforlife
11 maj 2009 · 40 Inlägg

RaLsO skrev:
antar att du upplever att bilen har tappat effekt (?)
men det är antingen som tidigare sagt, wg eller en slang, man titta så att grenrör och packningar (de mot blocket ofc) är hela, det borde du kunna höra dig till

'

Jo, den laddar inte alls. Går som en sugmotor så att säga. Ska kolla över alla anslutningar och slangar imorgon.

Får tacka för hjälpen ni som tog er tid!

Pinnenpabacken
11 maj 2009 · 402 Inlägg

Igenkoksad/skuren turbo? Polarn till mej råkade ut för detta, axeln i turbon gick inte
runt, när han gasade hände ingenting mer än att tryckslangarna sögs ihop av vacuumet
i motorn. Som en sug motor fast sämre!hmm

jkpgforlife
12 maj 2009 · 40 Inlägg

Pinnenpabacken skrev:
Igenkoksad/skuren turbo? Polarn till mej råkade ut för detta, axeln i turbon gick inte
runt, när han gasade hände ingenting mer än att tryckslangarna sögs ihop av vacuumet
i motorn. Som en sug motor fast sämre!hmm

Ja, ungefär så går den. Ska ut å kolla i efm. Tack för svaret.

Johnsson_T
20 juli 2009 · 156 Inlägg

min har samma problem, satte dit en pysventil så han ladda 0,8, funkade skitbra men sen sluta han ladda helt plötsligt och var som ovan, men plocka bort pysventilen och nu laddar han men de är inte riktigt de trycket som är orginal, nån som vet vad det kan bero på?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang