Fortkörningsböter som man kan slippa!?

FranZzon88
12 maj 2009 · 10 Inlägg

Det borde finnas några sätt att slippa en fortkörningsbot på, eller i alla fall minska risken att behöva skriva på några papper, när den dagen kommer då man är på fel ställe med fel hastighet.

Jag hörde nån gång att om man blir tagen längs vägen i en laserkamera som en polisman står och håller i så ska man kunna kräva att få se besiktnings- och kalibrerings protokoll för den kameran innan man ens funderar på att skriva på någon böter. Stämmer detta eller är det bara nåt påhitt?

Det kan ju kännas skönt att ha ett ess i skjortärmen när man väl hamnar i den situationen.

Chevrolet Caprice Classic "ChevyMetal" (1980)
DaAddez Volvofreak
12 maj 2009 · 356 Inlägg

Gasa mindre=)

// Andreas
S40N T5-04
Rquired Allmänt envis
12 maj 2009 · 12 512 Inlägg

Det är väldigt svårt att snacka sig helt ur ett böter, och begär du att se protokoll osv kanske polisen blir sur och jävlas tillbaka. Så står du där med en ombes på avgas, lampor, solfilm eller vad han nu kan hitta smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Minx
12 maj 2009 · 27 Inlägg

Men allvarligt man läser detta varje dag om att slippa både det ena o det andra varför inte ta konsekvensen för att ni gör fel...Lätta på gasen sluta spinna ja you name it om ni vill slippa böter..Om inte annat så ta böter som en man när ni vet att ni gjort fel o sluta gnäll

DanielssonC
12 maj 2009 · 213 Inlägg

Kör tillrekligt fort så dem inte kan mäta med lasern ? wink

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...
ShyGuy RM-operatör
13 maj 2009 · 667 Inlägg

Nog finns det knep att djävlas med dom allt. Protokollen som nämndes tidigare, samt under hur lång sträcka de mätte. Diffar den faktiskta mätsträckan emot den de uppger, så är det ogiltigt.

Men jag håller med de andra, kan du inte vara vuxen nog att ta böterna, så dämpa farten, eller åk på en bana istället.

John87 Stolt Volvoägare
13 maj 2009 · 4 913 Inlägg

Fransson778 skrev:
Det kan ju kännas skönt att ha ett ess i skjortärmen när man väl hamnar i den situationen.

Å andra sidan har nog polisen också ett ess i ärmen tillbaka wink

Börja jävlas med honom och han jävlas tillbaka. Grattis till ombesiktning, böter för diverse småsaker och annat tjafs smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
13 maj 2009 · 5 650 Inlägg

kör man normalt får man inga böter;) kanske nått att komma ihåg?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
gamlingen
13 maj 2009 · 5 198 Inlägg

Man ska stå sitt kast,,, ungefär som när man va liten å kasta snöboll å skyllde på kompisen...

biber
13 maj 2009 · 429 Inlägg

Var på rätt ställe vid rätt situation = Slipp polisen = Profit smile

// Pontus
Svedan CSR
13 maj 2009 · 167 Inlägg

Eller så kan du gå in på denna hemsida wink

http://www.autosafe.se/

Jag rekommenderar inget, jag har själv aldrig provat och jag vet inte hur pålitligt det är tongue
Det bästa är att lätta på gasen om man vill behålla körkortet, och pengarna i plånboken roll

~ Kör hårt, men lugnt! ~
Volvo V70 T5 "Vintersaga" (2004)
gamlingen
13 maj 2009 · 5 198 Inlägg

Svedan skrev:
Eller så kan du gå in på denna hemsida wink

http://www.autosafe.se/

Jag rekommenderar inget, jag har själv aldrig provat och jag vet inte hur pålitligt det är tongue
Det bästa är att lätta på gasen om man vill behålla körkortet, och pengarna i plånboken roll

vad skulle den sidan hjälpa förutom möjligen böterna.. pricken får man ju ändå,,ev indraget oxå...EDIT: Och summan 3200:- är ju knappt nån hastighet alls

Senast redigerat av gamlingen (13 maj 2009)

Svedan CSR
13 maj 2009 · 167 Inlägg

gamlingen skrev:

Svedan skrev:
Eller så kan du gå in på denna hemsida wink

http://www.autosafe.se/

Jag rekommenderar inget, jag har själv aldrig provat och jag vet inte hur pålitligt det är tongue
Det bästa är att lätta på gasen om man vill behålla körkortet, och pengarna i plånboken roll

vad skulle den sidan hjälpa förutom möjligen böterna.. pricken får man ju ändå,,ev indraget oxå...EDIT: Och summan 3200:- är ju knappt nån hastighet alls

nej precis, så håll lätt på gasen gott folk! smile

~ Kör hårt, men lugnt! ~
Volvo V70 T5 "Vintersaga" (2004)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 maj 2009 · 13 810 Inlägg

erkänn aldrig på plats utan neka
har du tur så väljer åklagaren inte att väcka något åtal

det kommer inte kosta dig något att neka  mer än böterna du endå skulle få

vill du inte dra det till rätten så skriver du på att du erkänner gärningen när åklagaren skickar papper
om åtalat
så det är helt riskfritt att neka till en början

om alla i sverige kunde ta och FATTA detta så skulle alla som kör 5-20km/h för fort slippa böter för systemet skulle aldrig klara av dom påfrestningarna utan åklagarn skulle lägga ner dessa direkt pga tidsbrist
och polisen skulle inte kunna stå och ta fast fortkörare som endå inte döms

så skriv inte på när ni blivit stoppade!!!!!!

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Thorssa
13 maj 2009 ·

Det var väl ett jävla gnäll! Känner man att man blivit felaktigt tagen för något inom trafiken så är det ens rättighet att neka och ta det till Tingsrätten. Man kan begära rådrum på plats och sedan skriva på senare om man skulle vilja tänka igenom det men ändå inte vill ta det till rätten. Dessutom har du rätt att begära ut platsprotokollet för hastighetskontrollen och är det felaktigt/saknas så kan mätningen på dig bli ogiltigförklarad.

Rspeter Audi A5 quattro driver.
13 maj 2009 · 2 203 Inlägg

Fy fan vilken tråd... "Hur gör man för att slippa forkörningsböter". Om man ens går i dom tankarna så kanske man inte är så lämplig ute i trafiken.

trippelturbo Trucker
13 maj 2009 · 2 710 Inlägg

Håller fullkomligt med Rspeter!!

Lagen är till för alla och dom är till för att följas. Går man runt och tänker att komma på ett sätt att komma undan förtkörningsböter är det ju som att undkomma lagen. Och hur i h*lvete hade du tänkt göra detta? Ja, det är då fan tur att alla inte tänker som du wink

Ett tips: Väx upp och kör som folk !!

Ps. Alla kör ju mer eller mindre fort, inte ens självaste polisen följer lagar och regler till 100% men så länge du inte stör andra eller är till fara för andra så får du göra precis vad du vill wink Ds.

Mvh

Fart missbrukare
Opelmadness German cars, quality and beyond
13 maj 2009 · 8 197 Inlägg

Rspeter skrev:
Fy fan vilken tråd... "Hur gör man för att slippa forkörningsböter". Om man ens går i dom tankarna så kanske man inte är så lämplig ute i trafiken.

+1.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
anvandare_12345
13 maj 2009 · 654 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Rspeter skrev:
Fy fan vilken tråd... "Hur gör man för att slippa forkörningsböter". Om man ens går i dom tankarna så kanske man inte är så lämplig ute i trafiken.

+1.

+1

Lär er ta konsekvensen av ert handlande!

alain www.bimmerpower.org
13 maj 2009 · 3 995 Inlägg

Mycket gnäll om: förfortkörningar, blir mitt körkort avdragen, jag har provotid kvar, blev stoppad av polisen, blev fotad, kan jag behålla mitt körkort, kan man slippa konsekvenser,
Nej tycker jag.
Som man bädda får man ligga.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang