Skrapane ljud från höger fram.

audi190hp
13 maj 2009 · 10 Inlägg

Hej Jag har en Audi A4tsq 04 och idag när jag åkte till jobbet så blev det ett fruktansvärt oväsen från höger fram. Jag stannade och gick ur men såg inte något fel. Sen när jag körde ett par hundra meter till så sluta det och lika fort kom det tillbaka men försvan igen. sen dess har jag inte lyckas fått fram ljudet. Är det någon som kan ha en aning om va det kan ha varit. Kan det bara ha varit en sten i oket tro? Bara det inte har något med drivingen att göra,det har jag inte råd med=(.

Saffranskalle Palfinger tekniker
13 maj 2009 · 1 248 Inlägg

kolla så inte dina bromsbelägg börjar bli dåliga..

Volvo Xc70 (2001)
audi190hp
13 maj 2009 · 10 Inlägg

Nä dom är nya.

trocade
13 maj 2009 · 194 Inlägg

Kanske kom in en sten eller något ?

audi190hp
13 maj 2009 · 10 Inlägg

Ja Hoppas det är bara det. Ska åka hem från jobbet snar får se om det är lunkt då.
Men skulle det kunna vara diffen???

audi190hp
13 maj 2009 · 10 Inlägg

Nu när jag åkte hem från jobbet fick jag bara fram ett konstigt ljud när jag motbromsa kraftigt.  Det ljudet kommer från höger framhjul. Men det konstiga är att det låter inget när jag kör sakta svänger fullt,så det kan inte vara driv-axlarna eller knutarna. Det är inte ett skarp ljud utan mer som något tar i som en järn fläkt som vingarna tar i (kuggande ljud). Va kan det vara.???

Perran89
13 maj 2009 · 40 Inlägg

audi190hp skrev:
Nu när jag åkte hem från jobbet fick jag bara fram ett konstigt ljud när jag motbromsa kraftigt.  Det ljudet kommer från höger framhjul. Men det konstiga är att det låter inget när jag kör sakta svänger fullt,så det kan inte vara driv-axlarna eller knutarna. Det är inte ett skarp ljud utan mer som något tar i som en järn fläkt som vingarna tar i (kuggande ljud). Va kan det vara.???

Inga bromsköldar som tar i bromskivan?

Audi A6 "3.0 Tfsi Quattro S-line" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang