Vattenfri biltvätt?

Juvakka
30 januari 2010 · 1 697 Inlägg



Hmmm tror inte att jag hade gjort så på min bentley i.a.f.

Senast redigerat av Juvakka (30 januari 2010)

Saab 900 "T16" (1992)
pikatju
30 januari 2010 · 23 Inlägg

Han skriver ju t.om själv:

"You have to use common sense when using our products. Abrasive sand would not work. It is not a miracle product."

Självklart är det ett värdelöst produkt.

Ursäkta min stavning, men jag är dansk.
NissanMotorsport
30 januari 2010 ·

Kollade på youtube klippet och kikade även flera..tror dom verkligen man ska gå på att de blir "rent" om man torkar av? kan lika gärna bara ta avfettning och torka bort så ser det rent ut..

jocke_gronberg
31 januari 2010 · 4 586 Inlägg

Skulle bli tokig ifall någon torkade av skiten ifrån lacken. Speciellt på en svart bil

Xuri One Man Clan
31 januari 2010 · 4 287 Inlägg

men Å!!! svinto repar inte heller så länge de löddrar eller vad säger man...
härligt å stå en sommardag me medel som torkat innan man ens fått på de på bilen... min bil e inte svart å tvättar man i solsken som han gjorde så är den där lilla dimman han la på borta innan bilen blivit fuktig.
han får säkert patent på dedära...

Alfanol hd grönt funkar också riktigt bra till å lösa fläckar men hur de är mot lacken i solsken vettifan...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
jocke_gronberg
31 januari 2010 · 4 586 Inlägg

Det finns även företag i sverige som börjat med detta

detta är bra mycket bättre samt går säkert snabbare

http://www.youtube.com/watch?v=nq6t8w-v … re=related

Senast redigerat av jocke_gronberg (31 januari 2010)

2-D Faderator
31 januari 2010 · 637 Inlägg

Det skulle ju hända typ samma sak om man bara tog ett QuickWax tillexempel, eller??? smile    Tror INTE på det här smile klart det repar tongue

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
Larsson2k
16 februari 2010 · 100 Inlägg

Känns ju som att börja dra en tvätt svamp på en smutsig bil. Nog fan blöter man väl alltid ner sin svamp innan man använder den. Jag skule gärna vilja se detta med egna ögon. Men visst, en sån här idé kan man inte bara dyka upp utan att reslutat har varit ok. eller ?

bEatOx
16 februari 2010 · 3 Inlägg

verkar ju som en underbar produkt:
http://www.youtube.com/watch?v=hVpUrd2X … re=related

Porsche Carrera "gt3-Optik" (2001)
marbling
19 februari 2010 · 781 Inlägg

Buffel o båg på låg nivå..:lol:Aldrig,aldrig att ngt sånt här kommer nära min bil."Common sense"?ja,jisses.
Såg en reklam på TV-shop för ett antal år sedan när man la på ett färgat mirakel-vax på en porsche o sen drog på med blästern över huven för att visa att vaxet stod emot allt mellan himmel o jord.

Får samma vibbar när jag ser mannen med dom 2 fräscha trasorna.......

Opel GT "Sportcoupen" (1970)
Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Larpa Bilvårdsexperten.se
8 mars 2010 · 374 Inlägg

Hej alla! Tänkte koma med lite förklaringar så ni förstår hur sånna här produkter fungerar. Den produkt som jag är van vid är Ultimate Quick Detailer och den används utav otroligt många utställningsbilar. Den snygga Phaeton "Yakuzza" torkades ca 4ggr/dag på Elmia för ett år sedan. Som med allt annat så handlar det om sunt förnuft. man kan INTE torka av en lerig bil utan att det blir repor MEN en dammig bil går alldeles utmärkt med Meguiars Ultimate Quick Detailer! Pollen, damm osv är inga problem. Dessutom ger den ett skydd som håller ca 4tvättar och förlänger alltså hållbarheten på vaxningen/lackskyddet! Fungerar dessutom alldeles utmärkt på krom, lister, glas, ja rubbet. Sammanfattningsvis: Leriga bilar - NEJ! Dammiga bilar - JAAAAaaaaa! smile PS. Ultimate Quick Detailer innehåller ett smörjmedel dessutom för att minska risken för repor. Jag använder den på alla mina bilar och är faktiskt VÄLDIGT förvånad över hur skitig bilen kan vara UTAN att det blir repor men man ska som sagt använda den med sunt förnuft! smile

Produkten jag talar om är denna: http://www.bilvardsgrossisten.se/sv/art … k_detailer

Här ser ni användningsområdet för denna produkt! : http://www.youtube.com/watch?v=urHNKpQZBpY

Lycka till! smile

NissanMotorsport
8 mars 2010 ·

Men om den bara är dammig av pollen t.ex går det ju utmärkt att bara använda en riktig dammvippa som är till för bilar.

Larpa Bilvårdsexperten.se
8 mars 2010 · 374 Inlägg

Nja njo... På ett sätt har du ju rätt men den ger inget skydd osv och dammvippan smörjer inte. Finns dammvippor som e populära men på Elmia ifjol såldes det två dammvippor och ca 500st Ultimate Quick Detailer! smile

PlatinumRacing
8 mars 2010 · 597 Inlägg

Undviker nog att testa då jag inte har sunt förnuft tongue skämt o sido personligen hade jag inte vågat riskera
att få repor bara för att slippa tvätta med vatten

Larpa Bilvårdsexperten.se
8 mars 2010 · 374 Inlägg

Det som lätts glöms bort är att det blir tvättrepor även utav handtvättar.. smile Och det är många utställningsbilar som sagt som använder produkten, Sven med Yakuzzan tex skulle knappast använda den om den inte var bra! smile

Torlejf Bilvårdstönt.
8 mars 2010 · 1 109 Inlägg

Larpa skrev:
Det som lätts glöms bort är att det blir tvättrepor även utav handtvättar.. smile Och det är många utställningsbilar som sagt som använder produkten, Sven med Yakuzzan tex skulle knappast använda den om den inte var bra! smile

Men QD handlar inte om att "tvätta bilen", det handlar om att få bort damm vid utställningar.

Det är en väldig skillnad på damm och vägsmuts.

Tråden handlar om att tvätta bilen utan vatten ALLTID.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Lurken_85
8 mars 2010 · 832 Inlägg

Här var det en tvätt med mycket vatten iaf men det kanske var lite för mycket tongue

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Larpa Bilvårdsexperten.se
9 mars 2010 · 374 Inlägg

Torlejf skrev:

Larpa skrev:
Det som lätts glöms bort är att det blir tvättrepor även utav handtvättar.. smile Och det är många utställningsbilar som sagt som använder produkten, Sven med Yakuzzan tex skulle knappast använda den om den inte var bra! smile

Men QD handlar inte om att "tvätta bilen", det handlar om att få bort damm vid utställningar.

Det är en väldig skillnad på damm och vägsmuts.

Tråden handlar om att tvätta bilen utan vatten ALLTID.

Mvh. David.

Ser inget om att tråden handlar om att tvätta bilen utan vatten ALLTID.. QD är inte för att ta bort vid utställningar, vart har du fått det ifrån? QD används med fördel på bruksbilar och entusiastbilar då dom blivit dammiga, oavsett orsak och vart. QD kan användas till tvätt så länge bilen inte är lerig. Mvh!

NissanMotorsport
9 mars 2010 ·

Larpa skrev:

Torlejf skrev:

Larpa skrev:
Det som lätts glöms bort är att det blir tvättrepor även utav handtvättar.. smile Och det är många utställningsbilar som sagt som använder produkten, Sven med Yakuzzan tex skulle knappast använda den om den inte var bra! smile

Men QD handlar inte om att "tvätta bilen", det handlar om att få bort damm vid utställningar.

Det är en väldig skillnad på damm och vägsmuts.

Tråden handlar om att tvätta bilen utan vatten ALLTID.

Mvh. David.

Ser inget om att tråden handlar om att tvätta bilen utan vatten ALLTID.. QD är inte för att ta bort vid utställningar, vart har du fått det ifrån? QD används med fördel på bruksbilar och entusiastbilar då dom blivit dammiga, oavsett orsak och vart. QD kan användas till tvätt så länge bilen inte är lerig. Mvh!

Menar du då den stått stilla bara? och samlat damm på sig, eller t.ex efter när man varit ute och kört på 2km lång grus väg bara? Jag tror inte det är så skonsamt mot lacken att köra med QD på en bil som nyss varit ute och kört en LITEN vända, för mycket småskit som fastnar, inte samma som ett litet dammkorn som landar på bilen.

Men men i vilket fall så skulle jag aldrig använda det, älskar att tvätta bilar så gör inte mig något att spola av hela bilen så fort det hamnar något skit på den big_smile

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
9 mars 2010 · 4 418 Inlägg

Larpa skrev:

Torlejf skrev:

Larpa skrev:
Det som lätts glöms bort är att det blir tvättrepor även utav handtvättar.. smile Och det är många utställningsbilar som sagt som använder produkten, Sven med Yakuzzan tex skulle knappast använda den om den inte var bra! smile

Men QD handlar inte om att "tvätta bilen", det handlar om att få bort damm vid utställningar.

Det är en väldig skillnad på damm och vägsmuts.

Tråden handlar om att tvätta bilen utan vatten ALLTID.

Mvh. David.

Ser inget om att tråden handlar om att tvätta bilen utan vatten ALLTID.. QD är inte för att ta bort vid utställningar, vart har du fått det ifrån? QD används med fördel på bruksbilar och entusiastbilar då dom blivit dammiga, oavsett orsak och vart. QD kan användas till tvätt så länge bilen inte är lerig. Mvh!

Quick Detailer, det säger sig själv.
Quick .. något som du snabbt vill korrigera, som tex damm.
Detailer .. detaljer, inget som man tvättar hela bilen med.

Vattenfri tvätt så finns ONR och Smartwax One. Även det amerikanska grejer där bilen blivit smutsig av vägdamm en varm dag i Californien och man inte vill slösa på vatten.

Inget du använder efter en sväng på en blör grusväg wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang