Tävling på Bra Ljud I Bil i Norrköping

Frippe_L Gladen Audio
6 juni 2009 · 2 388 Inlägg

Softis skrev:

TT-Avant skrev:
Fast 137.7 är ju dock inte så värst mycke..

har du inget bättre att skriva så kan du låtas bli, jävla gnällspik... Jag är glad för det iaf! mad

Jag tror du hade spelat lika mkt med 2 10" i slutet oxå. (om du nu använde typ nån musik med mkt bassvep och inte ESPL-skivan, för isf är det bra spelat med 137,7)

klart du ska va glad för din tredjeplats. du våga iaf köra dit och mäta, till skillnad från många som bara sitter här o skriver. (obs ja menar inte dig TT :-) )

Senast redigerat av Frippe_L (6 juni 2009)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
Frissan
6 juni 2009 · 4 693 Inlägg

Det var hur kul som helt och jag fick massa tips och råd.
En från TEAM Bra Ljud I Bil stod och förklarade massa EMMA regeler i en timme efter tävlingen.
Han hjälpte mig även men ett tips som jag tjänade 3 db på.
Han sa att jag skulle fälla sätet och flytta lådan ca 30 cm bakåt. Det funkade tongue

Var inte ett dugg nervös faktiskt, för alla var så glada och trevliga.

Topp betyg där!

Vet inte vad låten hette, men det var någon vanlig discolåt typ. Kan ta reda på vad den hette.

Senast redigerat av Softis (6 juni 2009)

Booyakasha!
Frippe_L Gladen Audio
6 juni 2009 · 2 388 Inlägg

Softis skrev:
Det var hur kul som helt och jag fick massa tips och råd.
En från TEAM Bra Ljud I Bil stod och förklarade massa EMMA regeler i en timme efter tävlingen.
Han hjälpte mig även men ett tips som jag tjänade 3 db på.
Han sa att jag skulle fälla sätet och flytta lådan ca 30 cm bakåt. Det funkade tongue

Var inte ett dugg nervös faktiskt, för alla var så glada och trevliga.

Topp betyg där!

Vet inte vad låten hette, men det var någon vanlig discolåt typ. Kan ta reda på vad den hette.

Låter ju bra.
MEn ne låten e inte så viktig om det var en vanlig skiva, tänkte om ni använde espl-skivan allihopa med samma låt

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
Frissan
6 juni 2009 · 4 693 Inlägg

Nej fasen, det gjorde vi inte. Han som kom 2:a i min klass hade ljud för 40000 i bilen och var sponsrad. Tror han spelade ca 143-145db så jag är intee så ledsen när jag tänker på att mitt ljud kostar ca 8-9000 tongue

Booyakasha!
TT-Avant
6 juni 2009 · 6 851 Inlägg

Frippe_L skrev:

Softis skrev:

TT-Avant skrev:
Fast 137.7 är ju dock inte så värst mycke..

har du inget bättre att skriva så kan du låtas bli, jävla gnällspik... Jag är glad för det iaf! mad

Jag tror du hade spelat lika mkt med 2 10" i slutet oxå. (om du nu använde typ nån musik med mkt bassvep och inte ESPL-skivan, för isf är det bra spelat med 137,7)

klart du ska va glad för din tredjeplats. du våga iaf köra dit och mäta, till skillnad från många som bara sitter här o skriver. (obs ja menar inte dig TT :-) )

Hehe..Ne, trodde inte du menade mej heller wink
Dock så har det varit väldigt kass med tävlingar för min del i år sad
Men nästa år.
Softis..menade självklart inte att det va kass med 137.7..Men om man får välja fritt med musik, så kan man plocka dB genom att välja "rätt" låtar. Detta gäller dock inte lika lätt med ESPL skivan då man inte kan välja fritt själv.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Frippe_L Gladen Audio
6 juni 2009 · 2 388 Inlägg

Softis skrev:
Nej fasen, det gjorde vi inte. Han som kom 2:a i min klass hade ljud för 40000 i bilen och var sponsrad. Tror han spelade ca 143-145db så jag är intee så ledsen när jag tänker på att mitt ljud kostar ca 8-9000 tongue

Ok men nästa gång så testa nån låt med mer konstant bas än discodunk.

Sen det med priset på grejer spelar ju mindre roll egentligen, det spelas runt 149-150db med grejer för under 10k men det låter kanske inte så roligt att köra runt o spela med när allt är optimerat till just att spela som högst vid en frekvens.

mina grejer i saaben är inte dyra heller precis men dem basar på bra med den lilla 8"
det kostar väl en 4000 för bas och steg.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
AntonioGotti
6 juni 2009 · 53 Inlägg

Hej o hå på er! Cd skivan var något bränt disko dunk o alla spelade ju en o samma spår på den skivan i ca 30 sek. I klass 3(Mer en 2 12or.vägg ja hur du vill)  han som kom 2a i 3e klassen spelade 141 öppet o 141 stängt(osponsrad) Han som vann Spelade lite högre smile o Jag är OSPONSRAD

Kul tävling o bra väder o kaffe o korven är ju ett krav under dagen wink

Softis! Bra spelat! om du behöver mera hjälp så pma mig eller åk till Butiken o fråga om lite hjälp så löser dom det.

Senast redigerat av AntonioGotti (6 juni 2009)

Team dBAkuten
Skoda Octavia RS "SM GULD 2010 EM BROMS 2010" (2007)
Daewoo Kalos 1,4 ST "Ljud Smurf" (2004)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
6 juni 2009 · 2 853 Inlägg

Softis skrev:
Var på tävlingen idag, kom 3:a i klass 3 med 137,7 db smile

hihi helt ok:)

Man spelar det med endast framsystemen:)

Du borde slänga in nå bra som fyller på med tryck där fram med.smile


Men du hade roligt iaf, det är de viktigaste:)

Senast redigerat av pattilatti2 (6 juni 2009)

AntonioGotti
6 juni 2009 · 53 Inlägg

TT-Avant skrev:
Fast 137.7 är ju dock inte så värst mycke..

hmmm ska man skriva så????????????????????? jag vet ju hur högt du spelade med din lilla bas smile

Senast redigerat av AntonioGotti (7 juni 2009)

Team dBAkuten
Skoda Octavia RS "SM GULD 2010 EM BROMS 2010" (2007)
Daewoo Kalos 1,4 ST "Ljud Smurf" (2004)
TT-Avant
7 juni 2009 · 6 851 Inlägg

AntonioGotti skrev:

TT-Avant skrev:
Fast 137.7 är ju dock inte så värst mycke..

hmmm ska man skriva så????????????????????? jag vet ju hur högt du spelade med din lilla bas smile

Njä kanske lite fel formulerat, MEN..detta för att det rekomenderas en massa olika saker från personen. Jag tycker väl att med de basarna (och antal) som han har så borde det spelat bra mycke mera, om man hade byggt det i rätt låda..!?
Ja du vet hur mycke jag spelade med min lilla GAS 10"..och man får säga att det är ganska bra för en så billig liten skit.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Stejfaan Basknarkare
7 juni 2009 · 470 Inlägg

AntonioGotti skrev:
Hej o hå på er! Cd skivan var något bränt disko dunk o alla spelade ju en o samma spår på den skivan i ca 30 sek. I klass 3(Mer en 2 12or.vägg ja hur du vill)  han som kom 2a i 3e klassen spelade 141 öppet o 141 stängt(osponsrad) Han som vann Spelade lite högre smile o Jag är OSPONSRAD

Kul tävling o bra väder o kaffe o korven är ju ett krav under dagen wink

Softis! Bra spelat! om du behöver mera hjälp så pma mig eller åk till Butiken o fråga om lite hjälp så löser dom det.

Ja som sagt discodunk var de, med de mest knepiga svepen ja vart med om. aldrig vart så rädd att bränna basar som då.. tongue ja 141 dB vart de bara men bättre va de ju när ja fick sätta nytt personbästa med 147.2 big_smile  och du softis pengar har inte störst betydelse i ljud, det är kunskap som krävs mest och mitt ljud spelar lika rent vid 145 som vid 135 dB då är jag nöjd wink

För övrigt tack Antonio för en god match smile

Team Carbonize
Frissan
7 juni 2009 · 4 693 Inlägg

Jo, pengar spelar lite roll. Om det inte gör det, varför ska man annars lägga ut (som i ditt fall) ca 40000 på ljudet om det räcker med 10000? Så visst spelar pengar lite roll.

Men kul hade jag och ska absolut åka dit varenda gång i fortsättningen smile Kanske på någon mer liknande tävling om det går några i närheten.

Ska ju som sagt byta bil nu och vi får väl se hur det kommer att spela i den. Sitter ett 6,5" DLS kit i den som jag hoppas att jag får med smile Då blir det lite bättre i frammen också smile

Stefaajn och AntonioGotti hoppas ni kommer 5 Augusti också. Riktigt trevliga och vettiga att snacka med.
Inga besserwissrar som jag trodde att vissa skulle vara där.

Och se för guds skull till att det blir någon mer vettig låt nästa gång tongue

Senast redigerat av Softis (7 juni 2009)

Booyakasha!
evilaudio
7 juni 2009 · 16 195 Inlägg

AntonioGotti skrev:

TT-Avant skrev:
Fast 137.7 är ju dock inte så värst mycke..

hmmm ska man skriva så????????????????????? jag vet ju hur högt du spelade med din lilla bas smile

fast 137.7 e inte högt..tongue

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Frissan
7 juni 2009 · 4 693 Inlägg

evilaudio skrev:

AntonioGotti skrev:

TT-Avant skrev:
Fast 137.7 är ju dock inte så värst mycke..

hmmm ska man skriva så????????????????????? jag vet ju hur högt du spelade med din lilla bas smile

fast 137.7 e inte högt..tongue

Sluta gnälla nu din gamla bajhög tongue Jag försvarade faktist dig i tråden om 4 st Carpower 8".

Men det var ju som sagt min första tävling och dessutom med grejer som jag har betalt för med socpengar.
Kom ju 3:a denna gång, får se till att bli minst 2:a nästa gång. Ska pilla lite med lådan tills dess. wink

Booyakasha!
MR_Bass Avstängd
7 juni 2009 · 85 Inlägg

kostar det ngt att mäta?
kan man bara prova på?

tobbe9014
7 juni 2009 · 30 Inlägg

Softis skrev:

evilaudio skrev:

AntonioGotti skrev:

hmmm ska man skriva så????????????????????? jag vet ju hur högt du spelade med din lilla bas smile

fast 137.7 e inte högt..tongue

Sluta gnälla nu din gamla bajhög tongue Jag försvarade faktist dig i tråden om 4 st Carpower 8".

Men det var ju som sagt min första tävling och dessutom med grejer som jag har betalt för med socpengar.
Kom ju 3:a denna gång, får se till att bli minst 2:a nästa gång. Ska pilla lite med lådan tills dess. wink

Med en annan låt kan du nog få några extra db  wink.
För övrigt riktigt trevligt där borta blir nog fler gånger och kanske har jag med min bil då med smile

Vorsprung durch teknik Team K-hamn
#RE Audio#
Frissan
7 juni 2009 · 4 693 Inlägg

tobbe9014 skrev:

Softis skrev:

evilaudio skrev:

fast 137.7 e inte högt..tongue

Sluta gnälla nu din gamla bajhög tongue Jag försvarade faktist dig i tråden om 4 st Carpower 8".

Men det var ju som sagt min första tävling och dessutom med grejer som jag har betalt för med socpengar.
Kom ju 3:a denna gång, får se till att bli minst 2:a nästa gång. Ska pilla lite med lådan tills dess. wink

Med en annan låt kan du nog få några extra db  wink.
För övrigt riktigt trevligt där borta blir nog fler gånger och kanske har jag med min bil då med smile

Var du där?

Booyakasha!
AntonioGotti
7 juni 2009 · 53 Inlägg

evilaudio skrev:

AntonioGotti skrev:

TT-Avant skrev:
Fast 137.7 är ju dock inte så värst mycke..

hmmm ska man skriva så????????????????????? jag vet ju hur högt du spelade med din lilla bas smile

fast 137.7 e inte högt..tongue

Apapapapapapapapapapap:mad:  högt är det ju för örat men när du drar på så är det ju inte högt det är Värdskrig i Tryck lol

Team dBAkuten
Daewoo Kalos 1,4 ST "Ljud Smurf" (2004)
Skoda Octavia RS "SM GULD 2010 EM BROMS 2010" (2007)
AntonioGotti
7 juni 2009 · 53 Inlägg

MR_Bass skrev:
kostar det ngt att mäta?
kan man bara prova på?

Hos Bra Ljud I Bil är det gratis när dom har Lokala tävlingar. big_smile

Senast redigerat av AntonioGotti (7 juni 2009)

Team dBAkuten
Skoda Octavia RS "SM GULD 2010 EM BROMS 2010" (2007)
Daewoo Kalos 1,4 ST "Ljud Smurf" (2004)
AntonioGotti
7 juni 2009 · 53 Inlägg

Stejfaan skrev:

AntonioGotti skrev:
Hej o hå på er! Cd skivan var något bränt disko dunk o alla spelade ju en o samma spår på den skivan i ca 30 sek. I klass 3(Mer en 2 12or.vägg ja hur du vill)  han som kom 2a i 3e klassen spelade 141 öppet o 141 stängt(osponsrad) Han som vann Spelade lite högre smile o Jag är OSPONSRAD

Kul tävling o bra väder o kaffe o korven är ju ett krav under dagen wink

Softis! Bra spelat! om du behöver mera hjälp så pma mig eller åk till Butiken o fråga om lite hjälp så löser dom det.

Ja som sagt discodunk var de, med de mest knepiga svepen ja vart med om. aldrig vart så rädd att bränna basar som då.. tongue ja 141 dB vart de bara men bättre va de ju när ja fick sätta nytt personbästa med 147.2 big_smile  och du softis pengar har inte störst betydelse i ljud, det är kunskap som krävs mest och mitt ljud spelar lika rent vid 145 som vid 135 dB då är jag nöjd wink

För övrigt tack Antonio för en god match smile

Nästa gång så kör du en Ton o inte ett svep,du lär höja lite:) Tack tack det var kul att träffa dig vi syns på Öland

Team dBAkuten
Skoda Octavia RS "SM GULD 2010 EM BROMS 2010" (2007)
Daewoo Kalos 1,4 ST "Ljud Smurf" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang