Bensinpumpsrelä Volvo 740

B4sse
11 april 2006 · 15 Inlägg

HejsaN! har en gammal sönder meckad epa som nån 15:on åring har koppla om bensinpumpsrelätt så att det går hela tiden och aldrig slår av förns man slår av täningen!

Troligtviss för att bensinpumpen inte gick över huvudtaget med ett vanligt relä så då har man tagit små kablar som är böjda huller om buller! 

MEN jag visst inte att det inte funka med vanligt relä och så tänkte jag mig inte för och bara tog bort dom här kablarna och prova men det funka inte.

FRÅGAN är är det någon som vet hur kablarna på bensinpumsrelä ska vara kopplade för att fungera på en gammal 740!? :S

tack på förhand! kan förklara närmare om du inte förstår! tongue

vullen Mr White
12 april 2006 · 1 072 Inlägg

Är de E eller F motorn??

Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
Zipped_Pick_5
14 april 2006 · 48 Inlägg

det gör ju inget om pumpen går hela tiden där finns ju överströmningsventil..  eller som man säger Bränsleregulator.

bumpe Lastbilsmekaniker
15 april 2006 · 3 878 Inlägg

Zipped_Pick_5 skrev:
det gör ju inget om pumpen går hela tiden där finns ju överströmningsventil..  eller som man säger Bränsleregulator.

Dock kan man ju tänka på att om nogåt händer med bilen (låt säga olycka) så kommer bensinen att fortsätta att pumpas ut efter som tändningen är på och då så kommer det att brinna väldigt mycket med lite otur...

Brukar finnas signla från styrboxen lr liknande, när inte motorn går och det finns tryck så bryter den strömmen...

Sharky
15 april 2006 · 10 287 Inlägg

Som Bumpe skrev. Kör och dö. Det finns anledning till att det är krav på att soppapumpar skall stängas av automatiskt när motorn slutar snurra.

(Kuggfråga: Varför krävde Indy-reglementet mekaniskt driven pump??)

/Göran


Zipped_Pick_5 skrev:
det gör ju inget om pumpen går hela tiden.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
B4sse
24 april 2006 · 15 Inlägg

e motor

B4sse
24 april 2006 · 15 Inlägg

Problemet är om man kör med den på hela tiden!:S följande: den surrar ner sig!!

Drönirettab
24 april 2006 · 21 761 Inlägg

Jag har beskrivning på vilken kabel som ska sitta på respektive stift i pumprelät(B230E) i min 240 rephandbok. Vet inte om det är samma färg på kablarna i en 740.

huslund
24 april 2006 · 10 Inlägg

http://www.lagabilen.nu/forum/view.asp?id=7229

här fanns det lite info om vilka kablar som går vad.. köp annars en haynes bok och kolla kopplingschemat där, om du nu förstår dej på dom, vilket jag inte gör smile

Sharky
25 april 2006 · 10 287 Inlägg

Du förstod tydligen inte att du kan brinna inne i bilen vid en krock....

/Göran

B4sse skrev:
Problemet är om man kör med den på hela tiden!:S följande: den surrar ner sig!!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang