Högtalare sprakar/dör i vänsterfram på BMW e36 M3

JockeK BMW M3 är körglädje!
12 april 2006 · 102 Inlägg

Tja! Efter att inhandlat en iso-adapter på biltema och satt in den i bilen funkar stereon kanon. Men efter ett tag kommer ett sprakande ljud som låter extremt illa och efter ytterligare ett tag dör högtalarna i vänster fram. Rotar lite bakom stereon och lyckas få igång den igen utan sprak..fungerar bara några dagar så är det samma sak igen. Vilken kabel går till vänster fram på BMW kablaget? Sitter det delningsfilter nånstans till diskant och mellanregistret? Hur demonterar jag bort allt om nödvändigt??

MVH Jocke

Blinka med blåljus om du vill race:a
Kojloj
12 april 2006 · 458 Inlägg

JockeK skrev:
Tja! Efter att inhandlat en iso-adapter på biltema och satt in den i bilen funkar stereon kanon. Men efter ett tag kommer ett sprakande ljud som låter extremt illa och efter ytterligare ett tag dör högtalarna i vänster fram. Rotar lite bakom stereon och lyckas få igång den igen utan sprak..fungerar bara några dagar så är det samma sak igen. Vilken kabel går till vänster fram på BMW kablaget? Sitter det delningsfilter nånstans till diskant och mellanregistret? Hur demonterar jag bort allt om nödvändigt??

MVH Jocke

Jag har ingen BMW men, ett tips om du vill veta vilka kablar som går till respektive
högtalare/delningsfilter. Ta ett vanligt 1.5 V batteri sätt + kabeln på + och - kabeln på - på
batteriet då kommer du höra vilka högtalare som har den kabeln..

Om det bara är 2 st högtalarkablar som kommer fram vid själva stereofacket så sitter det
förmodligen ett delningsfilter någonstand så svar: JA!

Hoppas det hjälpe dig lite..
Lycka till!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang