Vill inte bli plåtad. Funkar spray osv eller inte?

PeterPan
20 maj 2009 · 20 Inlägg

Möjligen har jag lagt denna fråga i fel tråd. Beklagar i såfall.

För en tid sedan så var det mycket debatt kring olika sätt att slippa undan fartkameror, biltullar osv.
Det talades bl a om en "osynlig" spray, man sprayade över skylten och på så vis kunde inte regnummret utläsas.
Vad hände med den här grejen? Funkade det eller?
Eller finns det andra typ av skyltar, filmer eller sprayer som faktiskt bevisligen funkar?

940R
20 maj 2009 · 1 567 Inlägg

Funkade ej

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
blacken
20 maj 2009 ·

Vill inte bli plåtad. Funkar spray osv eller inte?

Gör som jag, bli så djävla ful så att du inte kan fastna på film eller bild..big_smile

Holiace
20 maj 2009 · 1 754 Inlägg

Det enda som fungerar är hög fart tongue
INGET annat förutom att ta bort plåtarna eller liknande.

Jag kan inget om allt.
twin_cam Smålänning
20 maj 2009 · 7 877 Inlägg

Enklaste sättet att inte bli plåtad är väll att inte köra för fort? big_smile

Numer plåtar dem ju inte skylten, utan föraren, så även om sprayen hade funkat så hade det inte gjort nån skillnad smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
blacklin3 Ugglan-racing
20 maj 2009 · 362 Inlägg

twin_cam skrev:
Enklaste sättet att inte bli plåtad är väll att inte köra för fort? big_smile

Numer plåtar dem ju inte skylten, utan föraren, så även om sprayen hade funkat så hade det inte gjort nån skillnad smile

snabbt och lätt håll för ansiktet och ta bort plåtarna.!wink

svar på frågan..! det har funkat om du har nummer plåtar gjorda i plåt att du drar på riktigt mkt klar lack.! det körde man med innan iallafall^^

Senast redigerat av blacklin3 (20 maj 2009)

How does dust taste sucker??
dkws2
20 maj 2009 · 176 Inlägg

köp en egen reg-skylt och andvänd endast o0o0o0o0o0= on och nollor dom är väldigt lika på regskylten

Mercedes 300tdt "pickup" (1988)
Tweak
20 maj 2009 · 379 Inlägg

Lite offtopic kanske, men det är en sak som jag har funderat över ett tag. Om man kör för fort när man passerar en fartkamera, men man kör på fel sida av vägen precis då, fastnar man på bild ändå, eller är kamerorna fokuserade på hela vägens bredd?

Tyskstuk är äckligt.
blacklin3 Ugglan-racing
20 maj 2009 · 362 Inlägg

Tweak skrev:
Lite offtopic kanske, men det är en sak som jag har funderat över ett tag. Om man kör för fort när man passerar en fartkamera, men man kör på fel sida av vägen precis då, fastnar man på bild ändå, eller är kamerorna fokuserade på hela vägens bredd?

en del kameror tar även på andra sidan men inte alla;)

How does dust taste sucker??
anna_catharina
20 maj 2009 ·

blacklin3 skrev:

twin_cam skrev:
Enklaste sättet att inte bli plåtad är väll att inte köra för fort? big_smile

Numer plåtar dem ju inte skylten, utan föraren, så även om sprayen hade funkat så hade det inte gjort nån skillnad smile

snabbt och lätt håll för ansiktet och ta bort plåtarna.!wink

svar på frågan..! det har funkat om du har nummer plåtar gjorda i plåt att du drar på riktigt mkt klar lack.! det körde man med innan iallafall^^

man behöver inte ta bort plåtarna om man håller för ansiktet, för om man inte ser ansiktet på föraren kan man inte heller skicka räkningen till ägaren på bilen. smile  blir din bil snodd och nån kör förbi fartkameror blir det ju inte du som får räkningen t.ex.

använd rånarhuva när du kör så slipper du böter lol

Spelis
21 maj 2009 · 1 926 Inlägg

twin_cam skrev:
Enklaste sättet att inte bli plåtad är väll att inte köra för fort? big_smile

Numer plåtar dem ju inte skylten, utan föraren, så även om sprayen hade funkat så hade det inte gjort nån skillnad smile

Om dom inte får plåten på bild kan dom inte identifiera föraren.. Samma om du lånar ut din bil till en kompis, varken han eller du får böter. Dom kollar bara de närmaste, tex mamma och pappa..

Spelis
21 maj 2009 · 1 926 Inlägg

Skruva bort plåten föresten.. Om du inte vill göra det kanske du kan ta en liten bit eltejp och göra om en siffra eller bokstav till en annan. Tex göra F till ett E .. Undra om detta går? Idén kom bara upp sådär från ingenstans..

Edge EVOLUTION GARAGE
21 maj 2009 · 1 837 Inlägg

Inget fungerar. Detta togs upp på MythBusters, och det spelar ingen roll om du kör över 225km/h, vilket var det snabbaste de kom upp i med en Lamborghini, fastnar ändå.
Intressant och kul att se vad de kunde hitta på för lösningar. Allt fastnade på bild. Sorry. tongue
Rånarluva, och skippa plåtarna är väl enda som hjälper, eller solskyddet så långt ner att det skymmer ansiktet... Uppmanar dock inte till brott.. hehe tongue

Annars får man helt enkelt köra lagligt förbi kamerorna, funkar ju alltid iaf.big_smile

//Edge
Kesler
21 maj 2009 · 3 650 Inlägg

potatisgris.se reflexplasten funkar

GurraG INGET ANNAT!!
21 maj 2009 · 1 725 Inlägg

SOm sagt antingen att köra lagligt eller bara ner med solskyddet... wink

Holiace
21 maj 2009 · 1 754 Inlägg

Jag såg en bil med en personlig skylt. Det stod typ "JXDFHXFK". (Max 8 tecken va?)

Senast redigerat av Holiace (21 maj 2009)

Jag kan inget om allt.
TurbOla Reservdansk
21 maj 2009 · 6 271 Inlägg

7 tecken tror jag är max. På en vanlig skylt är det 3 bokstäver mellanrum tre siffror. 3+1+3.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Danijel
21 maj 2009 · 237 Inlägg

http://www.vv.se/Trafiken/Hastighet/Tra … skameror1/
här finns allt du behöver veta om dessa kameror. Men som ett tidigare inlägg beskrev som funkar bäst. Håll hastigheten så behöver du aldrig bry dig.

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]
baltis
21 maj 2009 · 1 948 Inlägg

köp den billigaste gps'en du hittar (5-6 hundra) lägg in alla fartkamrorna på den så den varnar innan du åkerförbi, och så fort den varnar e det bara att fälla ner solskyddet tongue så gör jag dom få gångerna jag kör för fort. Och sen ska det tilläggas att mythbuster provade väll engelska fartkameror som fotar bilen bakifrån? med en 400km/h och sen på fel sida vägen och ett lätt ryck i handbromsen så du ställer upp bilen på lite drift med front pekandes bort från kameran... då borde du nog slippa fälla ner solskyddet tongue

pepom
21 maj 2009 · 24 Inlägg

anna_catharina skrev:

blacklin3 skrev:

twin_cam skrev:
Enklaste sättet att inte bli plåtad är väll att inte köra för fort? big_smile

Numer plåtar dem ju inte skylten, utan föraren, så även om sprayen hade funkat så hade det inte gjort nån skillnad smile

snabbt och lätt håll för ansiktet och ta bort plåtarna.!wink

svar på frågan..! det har funkat om du har nummer plåtar gjorda i plåt att du drar på riktigt mkt klar lack.! det körde man med innan iallafall^^

man behöver inte ta bort plåtarna om man håller för ansiktet, för om man inte ser ansiktet på föraren kan man inte heller skicka räkningen till ägaren på bilen. smile  blir din bil snodd och nån kör förbi fartkameror blir det ju inte du som får räkningen t.ex.

använd rånarhuva när du kör så slipper du böter lol

kör inte med rånarhuva provade det i hlm polisen stoppa oss i hör hehehe


häng bara plåten i fronten i buntband eller nått så den vinklas ner av fartvinden om frånten tillåter det såklart ser polisen de när du e ute o kör så hänger ju skylten där den ska när dom stannar dig o allt e frid o fröjd tongue

Senast redigerat av pepom (21 maj 2009)

Ford sierra 2,0 I clx "kuben" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang