Sänkt bmw e34

kusenman
24 maj 2009 · 33 Inlägg

Hej! nu är det ett tag sen jag köpte min 525 -91, och när jag köpte bilen så var den sänkt ca 20-30 mm, och jag har märkt att det sliter på både fram- och bakdäck, på innersidan av däcken, så jag har fått byta bakdäck en gång, kommer snart få byta fram, och back igen.. så jag undrar, vad är det för fel? varför slits det på insidan? är det en hjulinställning som behövs eller? eller går det ens att göra på denna modell?
kan det vara så illa att jag behöver höja den igen?
Tacksam för svar! Mvh

BMW 525i (1991)
Jolle87
24 maj 2009 · 1 585 Inlägg

Du ska alltid göra en hjulinställning efter du har sänkt bilen. Så åk in och gör en hjulinställning så kommer det inte slita fel i fortsättningen!

kusenman
24 maj 2009 · 33 Inlägg

okej, har du en aning om pris? och är du 100 på att det går?smile

BMW 525i (1991)
moffar
2 juni 2009 · 45 Inlägg

pris på en hjulinställning på en BMW 320i -94 är 900:- bak och 600:- fram på euromaster iallafall.

Keep up the good work!
Volvo v70n 2.4T "Röda Faran" (2001)
Germax
2 juni 2009 · 12 086 Inlägg

En E34 går det inte att ställa någonting på förutom toe fram.
Med specialbussningar kan man ställa camber bak.

Sänkta E34 får värsta skitcambern bak när dom sänks, fram därimot ska det inte ändras nämnvärt.
Sliter det fram är något förmodligen snett lr böjjt. Och som jag sa kan man inte justera camber fram häller (man kan dock flytta främre tvärstaget till ett hål längre ut i motorbalken så man får värsta feta cambern, men det är ju inte vad du vill nu så.. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang