Volvo 940 turbo byte!

magnat_945_turbo
26 maj 2009 · 59 Inlägg

hej har precis köpt mig ett sånt här turbo agg ----> http://turbobanditense.e-butiken.se/?ar … ;cat_id=31
men när jag kollade om den passar så gör den inte det:S vad behöver jag göra för att den ska passa har 3" downpipe och ett 940 orginal grenrör, innan satt det ett t19 agg på och med det va de juh inga grejer som behövdes göras! ska jag behöva ett axtraktor rör för att använder jag orginalet så sticker tryck röret in i toppen:S! jag e lite dålig på turbo grejer:P! och behöver jag ändra oljeretur och de? hoppas på bra svar! MVH Peter

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
26 maj 2009 · 3 180 Inlägg

Bygg om downpipen till v-bandsfläns och vrid kompressordelen så den sitter där du vill ha den.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
magnat_945_turbo
26 maj 2009 · 59 Inlägg

oki på downpipen sitter det juh en platta som det är 3 hål i som ska skruvas fast! men jag fattar inte hur man ska kunna bygga om det? ska jag ta bort den helt då eller finns det en downpipe som har vbands fäste orginal?

magnat_945_turbo
26 maj 2009 · 59 Inlägg

e det nått man borde tänka på när man tar loss kompressor huset?? så jag inte gör sönder nått:P!!

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
26 maj 2009 · 3 180 Inlägg

magnat_945_turbo skrev:
oki på downpipen sitter det juh en platta som det är 3 hål i som ska skruvas fast! men jag fattar inte hur man ska kunna bygga om det? ska jag ta bort den helt då eller finns det en downpipe som har vbands fäste orginal?

kapa bort och svetsa dit v-bandsfläns istället.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
magnat_945_turbo
26 maj 2009 · 59 Inlägg

kom på hur jag skulle göra:) tackar för att du tog dig tid att svara:)!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang