Life in the freelane

handydan
27 maj 2009 · 201 Inlägg

cool KING or QUEEN of the road???

Alla andra är idioter!
Jovisst, är det kul att köra fört med mer eller mindre motorstinna bilar – det är ju något vi upplever varje dag, ja dygnet om. Det är livsfarligt att köra och föra en bil – det är något alla vet (eller borde veta).
Trafiken kommer från olika håll. Vi tar det säkra för osäkra och tar inga chanser; ”Bögkörning” (ligger i arslet på bilen framför) är ju något alla upplever från tid till annan. Vi är inga världsmästare där ute – problemet som dyker upp i dag (sorry, grabbar och tjejer) är att när man har blivit 18 – 20 bast inhandlar man ”monsterbilar” med xxxx hkr, oversized turbos och kompressorer… u name it. Men inte fan kan ni hantera dessa bilar. Det är något alla borde vara medvetna om.
Köp gärna era bilar – men samtidigt borde ni göra en föraranmälan via en motorklubb och en racebana nära er. Kursning är aldrig fel eller hur?
Eftersom jag jobbar en del som race-instruktör får jag många, många ”världsmästare” som vill ha en race-licens. Men dom har ingen aning om vad apex, spårval, körteknik etc. etc. är för något! Nähej, inga problem att ge järnet på långrakan (det kan ju alla)… men när man ska gå snyggt i en kurva eller chikan och hålla spåret hela vägen igenom… utan att hamna sandfållan eller i någon annan barriär? Ja, se det är frågan.
(Utdrag av min blogg med samma namn)

Senast redigerat av handydan (27 maj 2009)

Be A Part Of The Driving Force
csfoto_se Rälspilot
27 maj 2009 · 391 Inlägg

Hur löd frågan? wink

Volvo S60 "Polestar" (2015)
handydan
27 maj 2009 · 201 Inlägg

KING or QUEEN of the road???

Be A Part Of The Driving Force
Mortalis VW-nörd?
27 maj 2009 · 4 332 Inlägg

Fattar inte ett skit...försöker du tala om att du är duktig på att köra bara eller?

itouch
27 maj 2009 · 1 488 Inlägg

Tycker tråden inte medför något vettigt. Var tydligare framöver.

Mvh
Moderator

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang