Opel?

Texas
14 april 2006 · 129 Inlägg

Hej!
Jag skulle vilja veta hur en Opel Vectra är att äga? Är dom dyra eller billiga i drift, speciella fel med mera.

B | B E | C | C E
Snokis Biltok
14 april 2006 · 12 Inlägg

Vilken årsmodell?

Senast redigerat av Snokis (14 april 2006)

zortep
14 april 2006 · 911 Inlägg

mina föräldrar har en opel vectra 1.8 comfort  -02  och dom tycker inte det är dyrt att äga den smile
Har hört att nått med ratten kan vara felinställd, men inget vad jag märkt med den bilen vi har.

Senast redigerat av zortep (14 april 2006)

pic up the phone, wazzzaaa
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
14 april 2006 · 991 Inlägg

har bara köpt opel inne på min fjärde. vectra brukar inte va dyra att äga hade en 91 2,0 å den va billig men de beror väl på motorstorlek osv

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
Texas
14 april 2006 · 129 Inlägg

Okej det låter ju bra smile Men skulle ni rekomendera en Opel i allmänhet?

Hade tänkt mig en 93:a eller där någonstans

Senast redigerat av Texas (14 april 2006)

B | B E | C | C E
zortep
14 april 2006 · 911 Inlägg

Texas skrev:
Okej det låter ju bra smile Men skulle ni rekomendera en Opel i allmänhet?

Hade tänkt mig en 93:a eller där någonstans

jaa, deras nya bilar är ganska nice, bra väghållning och skön att köra.

vet inte riktigt hur mkt du vill lägga ut men jag skulle satsa på en 96.a för den e snyggare än 93.an .

och om man utesluter från dom så skulle jag nog välja opel omega från modellerna efter 94 smile tycker den verkar ganska sportig hmm

pic up the phone, wazzzaaa
astrakalle VVS-Montör
14 april 2006 · 231 Inlägg

Texas skrev:
Okej det låter ju bra smile Men skulle ni rekomendera en Opel i allmänhet?

Hade tänkt mig en 93:a eller där någonstans

Jag skulle recommednera Opel starkt! Har haft flera märken än det, men det har bara visat sig vara rent skit! Ska du ha en Opel ska du ha en efter -90, kadett är ingen bil att hurra för, om den inte är rost fri, plus därefter har opel fått sitt dåliga rykte att rosta! Jag har haft en opel vectra 2000 150hp med ett chip från it`s fun plus 17hp, den var grymm som fan! Står den på mamma/pappa så kostar den  350kr i mån hel förs. på folksam! Billigt! Hade en kadett en gång i tiden, men det var ingen höjdare, sen hade jag en vectra 2000 innan den så hade jag både volvo och saab, mazda m.m. Saab är det bästa jag har haft efter opel....har aldrig haft problem med opel för utom den första kadett jag har haft! Det var rosten.....men inget efter dessa....har nu en opel astra gsi som ska stylas lite och en astra gls kombi som ozo ska snyggas till lite. E grymt nöjd med dessa bilar! Dock var volvo sämst bland alla bilar jag har haft, och då har jag haft över 10-15 bilar.... Jag recommenderar Opel starkt, utgångs objektet spelar stor roll... lägg gärna lite större slant...syna bilen noga spakel är stor tendens till rost, sen är det bäst om en gammal man har haft bilen innan! Som sagt jag är en stolt opel ägare.....det ligger mig varmt om hjärtat! Dom som säger att opel är skit skulle provat på ett friskt exemplar.....men det gäller alla som tycker illa om andra märken...men kom ihåg alla bilar rostar, ingen är rostfri!

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
Texas
14 april 2006 · 129 Inlägg

astra_gsi_kalle skrev:

Texas skrev:
Okej det låter ju bra smile Men skulle ni rekomendera en Opel i allmänhet?

Hade tänkt mig en 93:a eller där någonstans

Jag skulle recommednera Opel starkt! Har haft flera märken än det, men det har bara visat sig vara rent skit! Ska du ha en Opel ska du ha en efter -90, kadett är ingen bil att hurra för, om den inte är rost fri, plus därefter har opel fått sitt dåliga rykte att rosta! Jag har haft en opel vectra 2000 150hp med ett chip från it`s fun plus 17hp, den var grymm som fan! Står den på mamma/pappa så kostar den  350kr i mån hel förs. på folksam! Billigt! Hade en kadett en gång i tiden, men det var ingen höjdare, sen hade jag en vectra 2000 innan den så hade jag både volvo och saab, mazda m.m. Saab är det bästa jag har haft efter opel....har aldrig haft problem med opel för utom den första kadett jag har haft! Det var rosten.....men inget efter dessa....har nu en opel astra gsi som ska stylas lite och en astra gls kombi som ozo ska snyggas till lite. E grymt nöjd med dessa bilar! Dock var volvo sämst bland alla bilar jag har haft, och då har jag haft över 10-15 bilar.... Jag recommenderar Opel starkt, utgångs objektet spelar stor roll... lägg gärna lite större slant...syna bilen noga spakel är stor tendens till rost, sen är det bäst om en gammal man har haft bilen innan! Som sagt jag är en stolt opel ägare.....det ligger mig varmt om hjärtat! Dom som säger att opel är skit skulle provat på ett friskt exemplar.....men det gäller alla som tycker illa om andra märken...men kom ihåg alla bilar rostar, ingen är rostfri!

Det låter ju kanon! Är riktigt sugen på en nu smile Men vad tror du att en Vectra eller Omgea skulle kosta i försäkring?

B | B E | C | C E
_palle_
14 april 2006 · 11 Inlägg

min calibra kostar 18000 om den står på mig hehe.. men 4500 på min mamma så ja vet inte va ja ska säga dom är la samma som calibra skulle ja tro !

NephruruS
14 april 2006 · 12 Inlägg

min calibra 8v, kostar 9500 halvförsäkring helår på mig,

Tuffhaggman
14 april 2006 · 864 Inlägg

min vectra gt 2.0i 16v-91 116hk kostar 900:-/halvår halvförsäkring, skriven på farmor dock men det ska nog inte va så svårt att hamna inom det prisområdet om man skriver på nån "krockfri" förälder, hittar du nån fin så är inte försäkring o sånt dyrt...

Senast redigerat av Tuffhaggman (14 april 2006)

Texas
14 april 2006 · 129 Inlägg

Tuffhaggman skrev:
min vectra gt 2.0i 16v-91 116hk kostar 900:-/halvår halvförsäkring, skriven på farmor dock men det ska nog inte va så svårt att hamna inom det prisområdet om man skriver på nån "krockfri" förälder, hittar du nån fin så är inte försäkring o sånt dyrt...

Det var ju inte alls dyrt! Vad drar din ungefär per mil?

B | B E | C | C E
Tuffhaggman
14 april 2006 · 864 Inlägg

"ingenting" krävs tung fot för att komma över 1l/milen trots sina få hästkrafter känns bilen ändå bra pigg, min ska vara orginal men gör 0-100 på  runt 8,5-8,6 sec så det är bra klös även i det klena modellerna, kör du som folk kommer du inte över 0,8l/milen/blandad körning
Akta dig för att köpa en rostig bara, tror de från 93- är rätt bra men har en bil lite rost finns det ofta mer(gäller alla bilar)

Senast redigerat av Tuffhaggman (14 april 2006)

Texas
14 april 2006 · 129 Inlägg

Låter ju skit bra smile

Men har du haft några speciella fel på din som man borde vara uppmärksam på?

B | B E | C | C E
Tuffhaggman
14 april 2006 · 864 Inlägg

Texas skrev:
Låter ju skit bra smile

Men har du haft några speciella fel på din som man borde vara uppmärksam på?

lyckades ju få en modell med rostangrepp, förutom det så tror jag inte det är nåt fel, motorn är tålig, varvvillig o växellåda är bra o lättanvänd, rosten sätter sig gjärna på kaross o trösklar så kolla det, maskinellt så är vectran klockren...billig i drift osv rolig att köra o ser helt okey ut

Senast redigerat av Tuffhaggman (14 april 2006)

defuncta
14 april 2006 · 196 Inlägg

Opel E Skit

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html
Volvoz84 "Ijenkligen"
15 april 2006 · 786 Inlägg

astra_gsi_kalle skrev:

Texas skrev:
Okej det låter ju bra smile Men skulle ni rekomendera en Opel i allmänhet?

Hade tänkt mig en 93:a eller där någonstans

Jag skulle recommednera Opel starkt! Har haft flera märken än det, men det har bara visat sig vara rent skit! Ska du ha en Opel ska du ha en efter -90, kadett är ingen bil att hurra för, om den inte är rost fri, plus därefter har opel fått sitt dåliga rykte att rosta! Jag har haft en opel vectra 2000 150hp med ett chip från it`s fun plus 17hp, den var grymm som fan! Står den på mamma/pappa så kostar den  350kr i mån hel förs. på folksam! Billigt! Hade en kadett en gång i tiden, men det var ingen höjdare, sen hade jag en vectra 2000 innan den så hade jag både volvo och saab, mazda m.m. Saab är det bästa jag har haft efter opel....har aldrig haft problem med opel för utom den första kadett jag har haft! Det var rosten.....men inget efter dessa....har nu en opel astra gsi som ska stylas lite och en astra gls kombi som ozo ska snyggas till lite. E grymt nöjd med dessa bilar! Dock var volvo sämst bland alla bilar jag har haft, och då har jag haft över 10-15 bilar.... Jag recommenderar Opel starkt, utgångs objektet spelar stor roll... lägg gärna lite större slant...syna bilen noga spakel är stor tendens till rost, sen är det bäst om en gammal man har haft bilen innan! Som sagt jag är en stolt opel ägare.....det ligger mig varmt om hjärtat! Dom som säger att opel är skit skulle provat på ett friskt exemplar.....men det gäller alla som tycker illa om andra märken...men kom ihåg alla bilar rostar, ingen är rostfri!

du verkar ju veta vad du snackar om...

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
AdamOpel DraMinBil.nu
15 april 2006 · 1 016 Inlägg

ta en titt på min.. far har en 01:a 2.2 elegance, innan det hade vi en vectra 1.8 sport -98:a.

Absolut inga problembilar. Byt kamrem och olja o kör bara.. årsmodell till och med 98 är inte lika bra mot rost dock, men det är ju beroende på skötsel med..
Kanonbil hur som helst. rekommenderas.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Vectra
15 april 2006 · 9 Inlägg

Tjenare smile

Jag köpte mig en Vectra b1.8 -96a för ca 6 månader sen
(10.2k mil på mätan gav 35k för den)

det första "problemet" jag hitta nån vecka efter va att 2 av dörrlisterna (tror dom heter så) dom på utsidan började låssna började kolla på andras Vectror såg att många hadde samma problem (men med bra lim och lite tejp så sitter dom bra igen). fel nummer 2 vevaxel givaren pajade för mig värkstan skulle ha 3500kr för matrialet + jobb. kollade upp på nätet hur jobbigt det kunde vara att byta den själv (600kr och 30 min senare) så funkade bilen kanon igen (kamaxelgivaren kan vara ett problem på Vectra b med men lika lätt att byta).

har haft en Vectra A -91a innan jag köpte min nuvarade Vectra jag föredrar absolut (B) modellen
så har du pengarna så självklart köp en Vectra B istället för en Vectra A


bensin förbrukning har en tindens att varijera lite kör jag själv så ligger den på 0.6 är man och leker med kompisarna så kan den komma upp mot 1L milen
försäkring ligger på ca 7.5k året helförsäkring (mamma står på bilen)
(inte billigt för en person under 25år att stå som ägare på en bil i Gbg) *host* Angered *host*

så Lycka till och hoppas att du gör ett bra bilköp vad det än blir smile

Tuffhaggman
16 april 2006 · 864 Inlägg

Tuffhaggman skrev:
min vectra gt 2.0i 16v-91 116hk kostar 900:-/halvår halvförsäkring, skriven på farmor dock men det ska nog inte va så svårt att hamna inom det prisområdet om man skriver på nån "krockfri" förälder, hittar du nån fin så är inte försäkring o sånt dyrt...

glömde att säga att det är ute på byggden, men överlag är bilen billig att äga...se bara till att köpa ett fint exemplar...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang