Fotad av fartkamera när man övningskör

Bompeman
31 maj 2009 · 679 Inlägg

Jag börja övningsköra för ett år sen typ , gick en handledar kurs på körskolan och dom sa kör man fort osv så får föräldern ta smällen för det är deras ansvar att man kör rätt
Den som övningskör händer ingenting med sa dom !

Senast redigerat av Bompeman (31 maj 2009)

lillrackarn
31 maj 2009 · 130 Inlägg

vid en kamerafotning kollar polisen upp fordonets ägare samt dess familj.

om polisen inte kan identifiera föraren så kollar dom om någon i familjen sitter bredvid, vips så vet dom att mamman åkte med i bilen och blir då skyldig att vittna om vem som körde!

men flickan bör ha någon id:handling och det blir hon jämnförd med.

tr3ge
31 maj 2009 · 38 Inlägg

mycket spekulationer i denna tråd. ala skriver vad dom TROR, men ingen kommer med något bevis (länk till polisen m.m). Tvekar dock på att dom gör en halv mordundersökning för en fartöverträdelse. dom kollar ägarens uppgifter och matchar väl hennes bild med den som kör, passar inte dom så har jag för mig att dom lägger ner det.

christofferedil Yellow bug!
2 juni 2009 · 1 640 Inlägg

Ärligt talat, tror det kommer bli alldeles för mycket pappersarbete . De kollar upp vem bilen står på, de checkar av att den personen inte kör, done. tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
beta
2 juni 2009 · 804 Inlägg

lillrackarn skrev:
vips så vet dom att mamman åkte med i bilen och blir då skyldig att vittna om vem som körde!

Näsan växte så du kliade Firetraxx i rumpan så harklade upp en snorlorska i nacken på sin teddy.
Man är aldrig skyldig att vittna mot släkt eller närstående.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang