240 läcker ur förgasaren

pSundberg
1 juni 2009 · 178 Inlägg

skulle prov starta 240 före besiktnigen och den läckte då en jävla massa bensin från  plast grejen på förgasaren som slangen till luftburken sitter fast i. den  läcker vid sidan av plast saken där två slangar sitter fast. 240in har stått i 4 år så jag tänkte att det går till sig så jag stod och varav ett  tag, sen slutade det läcka.

körde då en hel dag med den och sen på eftermiddagen forsatte det läcka. Det läcker bara på lägre varv typ halvgas och neråt.
Kan det vara flotören som hakat så det flödar över eller nå ?  '
Vad kan det vara för fel ?
Förgasaren är en Stromberger och sitter på en b23A

pSundberg
1 juni 2009 · 178 Inlägg

okej.. måste man byta pumpen eller går den att repa ?

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
1 juni 2009 · 3 180 Inlägg

Prova ta isär förgasaren och gör ren den, kan vara flöttören som hängt sej, det där kommer man ihåg sen moppetiden wink

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
pSundberg
1 juni 2009 · 178 Inlägg

jo. ska då gå ut nå och ta ner gasaren och göra rent och fint...

pSundberg
2 juli 2009 · 178 Inlägg

efter jag rengjort gasaren så läckte det ändå, men det slutade läcka efter jag kört ett tag. Men nu en månad senare så har felet det kommit till baka. börjar bli irriterad...

pSundberg
5 juli 2009 · 178 Inlägg

lyfter

Marcus_89 Biltokig elektriker
5 juli 2009 · 3 352 Inlägg

Kollat flottören och pumpen då? För det låter garanterat som den flödar en del

pSundberg
5 juli 2009 · 178 Inlägg

kollade flottören förr när den läckte och då hjälpte det inte...  Kan det vara nålen som är sliten ?  eller kanske flottörnålen ?     hur kollar man lättast om det är pumpen ?

wistfors Performance meck
6 juli 2009 · 342 Inlägg

är inte säker men om det är något i pumpen som hängt sig så skulle an skruv mejsel och en knack eventuelt lösa det

jag hade precis likadant problem som du ja gjorde rent förgasaren ställde om allt som gick och den läckte iaf så satte på en bättre beg. det är ett litet tips om du har någons krot nära dig anars testa o renovera den renoverings sats finns på biltema för 99kr.

Mvh viktor

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang