Lackbahandling? vad tycks?

hirsch-305 Saab entusiats
16 april 2006 · 45 Inlägg

JA jag är lite oense med min far om den biten om man ska lackbehandla eller inte?
vad ger det.. det är så mycket om att man bara han spola av bilen och sen glänser den som ny.. men varför inte vaxa den en gång i veckan ? jag ser inte fördelen med 8000Kr för att ditech ska göra det ?

vad tycks??
några åsikter? eller någon som gjort det själv? (jag har en vanlig aero som jag gjort det på för 4 år sedan och det är ju ingen skilnad på den och andra utan lack virtuellt asså!! ) mår lacken bättre av behandling?

mvh henrik

Gryphon
16 april 2006 · 41 Inlägg

Om det är en bil du vill behålla skulle jag rekommendera dig att göra en sån behandling - den gör faktiskt lacken tåligare mot smårepor vilket är oundvikligt. Om du har tiden att rekonda bilen ofta kanske inte det behövs, men det vore en ökad säkerhet för mig i alla fall.

Om du inte ska behålla bilen kan det ju tänkas vara ett argument för att höja priset, men du får inte tillbaka alla pengar. 8000 dessutom? Det låter väldigt dyrt för DiTec, min bil kostar t ex endast 3500 att behandla.

ECO_Astra
16 april 2006 · 173 Inlägg

ja jag är också jävligt nyfiken på en sån där ditec behndling, min s2:a blev ju nylackad för ett tag sen så då kanske man ska kosta på sig en sån där behandling?!?

Toyota Supra mk4 "2JZ E85" (1996)
Martin 9-3 Fisketokig
16 april 2006 · 2 997 Inlägg

jag behandlade min i slutet av mars. 4300:-   visst vart den ren wink och skyddar den lacken enligt vad de lovar så är det värt det.

inte minst när man ska sälja den och kan visa papper på seriösa behandlingar, då tror ju folk att bilen är välskött tongue

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang